בתאבון לכל פעוטון: כך תצליחו להאכיל את הפעוט שלכם באופן פשוט ונעים

האכלה של תינוק זה עסק מורכב שבו גם התינוק וגם סביבתו מלאים במאכל הנבחר. אז איך בכל זאת ניתן להנעים את זמני ההאכלה המשותפים?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הילדבריאות המשפחה
צילום: Pexels Yankrukau

ייתכן כי כשהתינוק המתוק שלכם רק נולד, חלמתם על הרגע שבו יתחיל לאכול אוכל מוצק, בדמיונכם ראיתם שולחן יפה, נקי ומסודר שבו ישובים כל ילדי המשפחה יחד ובהרמוניה מושלמת ממש כמו באגדות, ובכן זה באמת יכול לקרות רק באגדות. האכלה של תינוק זה עסק מלוכלך שבו גם התינוק וגם סביבתו מלאים במאכל הנבחר לארוחת הבוקר, הצוהריים או הערב. לא תאמינו באיזו קלות נשזרת פסטה בשערות הפעוט, איך הפנים, האצבעות וכל הבגדים (אפילו עם סינר) מתקשטים בגבינה, כמה נהדר לגלות בריכת מים בצלחת האוכל ועוד שלל סגנונות מרתקים של שילוב המזון עם הסביבה, שאליהם תחשפו עם המעבר לאוכל מוצק. איך בכל זאת ניתן להנעים את זמני ההאכלה המשותפים? הכול במאמר הבא.

סימני מעבר

חלק מסימני המעבר המובהקים בכל הנוגע להאכלת הבייבי שלכם הוא שינוי הקקי שלו. אם בערב נתקלתם בגוון של קקי ירוק, כעת תוכלו להתרשם מגוונים שונים של חום בהתאם למזון המוצק שהפעוט החמוד שלכם אוכל. כמו כן, ככל שהוא יאכל יותר מזון מוצק כך תצאנה יותר שיניים בפה עד שהוא ישלים סט שלם. הקפידו על צחצוח השיניים עם מעט מאוד משחה (הוא לא יכול לשטוף אותה החוצה) בשל החשיבות שיש לפלאוריד.

התחילו את היום עם תפריט מגוון

ארוחת הבוקר אינה חייבת להיות מגוונת ויצירתית במיוחד, אלא מזינה ובעלת ערכים תזונתיים. כך תוכלו לתת לפעוט שלכם דייסת שיבול שועל, מגוון פירות טריים מרוסקים וגם כמובן לגוון ביניהם בכל יום כדי לפתח אצלו טעמים שונים ולבחון מה הוא אוהב יותר ומה פחות. לגבי השימוש בביצים, הקפידו שלא לתת לו ביצה בכל יום ובוודאי שלא בהתחלה, תוכלו להתנסות עם חביתה או מקושקשת בכל כמה ימים. כמו כן תוכלו להכין ולהקפיא מאפינס טעימים בשילוב זיתים טחונים או גרעיני תירס, בטטה, תפוחי אדמה, קישואים ועוד מגוון ירקות שהוא אוהב.

חתיכות קטנות

כשמתחילים להאכיל את הפעוט חשוב מאוד להגיש לו אוכל רך ולהקפיד לחתוך אותו לחתיכות קטנות גם כדי שחלילה לא ייחנק וגם כדי שילמד לאחוז בחתיכות הקטנות ויכניס אותן לפיו. הדבר מסייע רבות גם למוטוריקה הקלה שלו, שבה הוא נדרש להרים חפצים קטנים בעזרת האצבעות. תוכלו לתת לו להתנסות עם שעועית ירוקה חתוכה, חתיכות של פיתה או לחם ספוגות במיץ של עגבנייה, את החלק הרך בלחמנייה מרוח בגבינה, בננה חתוכה על ארבע וגם אבוקדו בשל חתוך קטן.

בשלו לכולם

אם זהו אינו הילד הראשון שלכם, ויש לכם ילדים נוספים, הקפידו להכין ארוחות שאליהן יכול הפעוט להצטרף. כך למשל תוכלו להגיש לכולם מרק ירקות עם שקדי מרק ואצל הפעוט לחכות שהם יתרככו, מזון כמו פירה עם בשר טחון, אורז עם קציצות והרבה רוטב, פסטה ברוטב עגבניות ועוד. והשתדלו שיהיה רוטב כך שהאוכל יהיה רך מאוד אבל עדיין יתאים לכל בני הבית. יתרון נוסף הוא שהפעוט יושב לאכול עם האחים והאחיות שלו. הוא מתבונן בצלחות שלהם ורואה שהם אוכלים את אותו האוכל, הדבר ידרבן אותו מאוד לאכול את מה שאתם מגישים.

סבלנות היא המרכיב החשוב ביותר

חשוב מאוד להבין שהאכלת הפעוט היא תהליך שאורך זמן, שהוא צריך להתרגל לטעמים חדשים, שיהיו כאלה שלא ימצאו חן בעיניו וכאלו שכן, שמדובר בהרבה מאוד ניסוי וטעייה ויחד עם זאת, להיות סבלניים ולהעניק לו את הזמן הדרוש לו להתרגל. עם חלק מהילדים התהליך יהיה קל יותר ועם חלק מאתגר יותר, אך אל תתייאשו, המשיכו לנסות וככל שהוא יגדל הדבר יהפוך לקל ופשוט יותר.

מאמר זה הינו תוכן ממומן.

דילוג לתוכן