האם קינמון מוריד סוכר?

איזה צמח מאזן סוכרת? האם רוזמרין מסייע לסוכרת? אילו צמחי מרפא מסייעת להורדת סוכר ללא תרופות? האם קינמון מוריד סוכר?

תזונהתוספי תזונה
האם קינמון מוריד סוכר בדם? איך לצרוך קינמון? צילום: Pixabay Steve Buissinne
מה השפעתו של קינמון על גופנו? איזה צמח מאזן סוכרת? האם רוזמרין מסייע לסוכרת? איזה תבלין מוריד סוכר? אילו צמחי מרפא מסייעת להורדת סוכר ללא תרופות? האם קינמון מוריד סוכר? האם קינמון מסייע להורדת סוכר מיידית? רבים תוהים איזה תבלין מוריד סוכר בדם ומה לשלב בשייק להורדת סוכר למי שסובל מטרום סוכרתיות או סוכרת. להורדת סוכר בדם – תרופות סבתא מהוות כלי עזר נוסף, פרט לטיפול הרפואי המקובל והקפדה על תפריט תזונתי מותאם.
תרופות סבתא להורדת סוכר משמשות רבים לטיפול בעודף סוכרים בדם עוד מימים עברו. תרופות סבתא רבות כמו קינמון, כורכום, חילבה, רוזמרין זכו לסימוכין מדעיים במחקרים שהוכיחו את יעילותם הבריאותית והשפעתם להורדת הסוכר. איזה תבלין מוריד סוכר? האם קינמון מוריד סוכר? מה השפעתו של רוזמרין לסוכרת?  אילו תרופות סבתא להורדת סוכר משמשות ברפואה העממית?

צמחים להורדת סוכר

אז ראשית נפנה לתשובות הנוגעות לתרופות הטבעיות לסוכר עודף בדם כמו רוזמרין. כן, קיימים מגוון מחקרים לגבי תועלתו של רוזמרין לסוכרת. רוזמרין נחשב לצמח שניתן להשתמש בו ובמיצוי שלו להורדת סוכר ללא תרופות כדרך טבעי להפחתת גלוקוז, בלי או לצד תרופות רגילות. מלבד רוזמרין קיימים מחקרים רבים אודות צמחי מרפא להפחתת סוכר ותבלינים להורדת גלוקוז בדם כמו כורכום, חילבה וגי'נסנג.תבלינים וצמחי מרפא לטיפול בסוכר גבוה בדם מסייעים להפחתת הגלוקוז בדם.
להלן מפורטים תבלינים להפחתת גלוקוז בדם מלבד קינמון. כאמור, נוכל להשתמש בצמח זה או אחר לאיזון סוכרת רק לאחר אבחון, ייעוץ וטיפול רפואי מוסמך. אז איזה צמח או תבלין שמאזן סוכרת ומוריד סוכר יכול לסייע? צמחי מרפא או תבלין להורדת סוכר כוללים:

  • קינמון
  • כורכום
  • פטריית ריישי
  • חילבה
  • תה ירוק
  • ג'מנמה
  • גי'נג'ר
  • עלי זית
  • ג'ינסנג קוריאני או סיבירי
  • רוזמרין

האם קינמון מוריד סוכר בדם?

קינמון הוא תבלין פופולרי ששימש במשך מאות שנים ברפואה המסורתית לטיפול במגוון מחלות. הוא נמצא כמועיל נגד דלקות וחיידקים, מוריד לחץ דם, מסייע להפחתה במשקל, מוריד כולסטרול ומשפר את זרימת הדם. אך האם קינמון מוריד סוכר בדם? ממצאי מחקרים שונים הוכיחו כי קינמון עשוי להועיל לאנשים עם סוכרת להפחתת רמות הגלוקוז בדם. בקינמון קיימות מספר תרכובות פעילות שעשויות לעזור להפחית את רמות הגלוקוז בדם. תרכובות אלו בהן פוליפנולים ופלבונואידים, מסייעות להפחית את כמות הסוכר שנספגת לזרם הדם לאחר ארוחה. בנוסף, קינמון עשוי לעזור לשפר את הרגישות לאינסולין ולהגביר את ייצור האינסולין, שעוזר לווסת את כמות הגלוקוז בדם.

קיימים מחקרים מגוונים אודות השפעתו של קינמון על רמות הסוכר בדם. מדענים הוכיחו בניסויים שונים ובבדיקות בקרב משתתפים רבים במחקרים כי אכן קינמון מוריד סוכר בדם. הממצאים המדעיים מצביעים על השפעתו המידית של קינמון על רמות הגלוקוז (סוכר) במחזור הדם. ממצאים שונים העלו כי קינמון המריץ את השחרור של אינסולין, פעל באופן יעיל להגברת הסוכר לתאים, עיכב ייצור סוכר בכבד, הפחתת ייצור של גליקוגן, הורדת סוכר בצום, ומגביר את פעילותם של רצפטורים של אינסולין.

ניתן להעזר בקינמון להורדת סוכר, לצד תזונה מאוזנת, הפחתת מתחים, פעילות גופנית ושמירה על משקל מאוזן וטיפול תרופות והכל בהתאם לייעוץ הרפואי בהתאם למצב החולה וגורמי עודף הסוכר. את הקינמון נוכל לשלב בתזונה להפחתת סוכר.

כמה ואיך לצרוך קינמון?

איך לצרוך קינמון?עבור מי שרוצה להוריד את הגלוקוז בדם, עבור אנשים עם סוכרת ומי שמעוניין בסגולות הקינמון ניתן להשתמש בחליטת קינמון, תה קינמון, כמוסות קינמון לשלב קינמון באוכל או קינמון בשייק. למשל לפזר אותו על דגני הבוקר, להוסיף אותו לחלק, קקאו או קפה. או נוכל לשתות תה קינמון או לשלב אותו ביוגורט או שייק קינמון.

כמה קינמון לצרוך? מינון של חצי כפית עד כפית וחצי קינמון ביום עם מזון אחר או בקפסולה הביאו לצמצום תחושת הרעב, הגברת השובע והפחתת רמות אינסולין וסוכר בדם. כך למשל מתוך ממצאים שפורסמו בכתב העת  American Journal of Clinical Nutrition ובג'ורנל לטיפול בסוכרת  Journal of Diabetes Care.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן