היקף פגיעות רפואיות שניתן למנוע

רשלנות למול טיפול סביר: נתונים אודות היקף אירועי הפגיעה בחולים שניתן היה למנוע

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורחינוך, חברה, משפט
ניתוח פלסטי. מקור: ויקיפדיה.באדיבות USNAVY מאת:Joshua Valcarcel

רשלנות למול טיפול סביר: נתונים אודות היקף אירועי הפגיעה בחולים שניתן היה למנוע

התרשלות בטיפול רפואי למול טיפול רפואי טוב: מימדי הפגיעה הרפואית במטופלים בארה"ב באירועים שניתן היה למנוע, באופן המרמז לרופאים העוסקים בתחמים השונים מה הם נקודות התורפה של הטיפול הרפואי, כיצד ניתן להמנע מלהעניק טיפול רפואי הגובל ברשלנות רפואית, איך ניתן לשים לב לפרוצדורות ולהתהוות הליכים רפואיים ונזקים למטופלים לאחריהם באופן שלא תהא בו רשלנות אל שיפור של תפקוד הצוות הרפואי וימנע מבית החולים תביעות בגין רשלנות רפואית, ימנע מהמטופלים סבל ועוגמת נפש ופגיעות רפואיות ויסייע להפחית מהעלויות הכלכליות הרבות של טיפול רפואי לא מיטבי במקרים המוגדרים כ"כאלה שניתן היה למנוע אותם"- אירועים רפואיים ברי מניעה.

ממצאים שפרסמה חברת Healthgrades העוסקת כ-15 שנה במאגרי נתונים רפואיים בארצות הברית המדרגים את מוסדות הבריאות הטובים ביותר, על בסיס מגוון פרמטרים ונתונים, מצביעים על היקף הטיפולים הרפואיים השונים שניתנו בארצות הברית בבתי החולים במסגרת מדיקר Medicare בין שנת 2008 לשנת 2010. ממצאים אלה מלמדים על כמות המקרים שבהם ניתן טיפול רפואי מסוים בתחום כלשהו שבו אירע אירוע רפואי חריג (למשל ניתוחים שנסתיימו באירוע של כשל נשימתי או זיהום) ואת מספר המקרים הרפואיים ל-1000, על מנת להדגיש את המקרים הרפואיים בהם מתהווים מקרי טיפול רפואי שניתן היה לשפר על מנת למנוע או למצם את הפגיעה במטופלים, באופן שעלול להיות מוגדר אף כרשלנות רפואית במקרים רבים .

כך עולה כי מן הממצאים כי בארצות הברית מתוך 2.11 מליון מקרים של הליכים רפואיים המוגדרים כהליכים בסיכון נמוך מאד למוות, מעל 3500 מקרים הסתיימו במוות (1.66 מקרים ל-1000). כך נמצא כי מתוך 11.43 מליון מקרים, מעל 36,000 מקרים הסתיימו בפצעי לחץ שהתהוו בבתי החולים (פצעי לחץ לדוגמה הם הליך בר מניעה קלאסי על ידי הזזת החולה באופן שיטתי על די הצוות הרפואי) (3.16 מקרים ל-1000). כך נמצא כי מ182 אלף מקרים נפטרו קרוב ל20 אלף איש מסיבוכים לאחר ניתוח ונפטרו 573 איש מתוך מעל 33 מליון מקרים בעקבות השארת חפץ זר בגוף החולה במהלך ניתוח. עוד עלה מן הממצאים כי מתוך מעל 23 מליון מקרים ארעו כ8500 מקרים בהם נוצרו דלקות הקשורות ל קטטר (0.37 ל-1000 מקרים). כך נמצאה שכיחות של 17,394 מקרים מתוך כ-9 מליון הליכים בהם נוצרה חבלה או דימום מוגזם בעקבות הליך רפואי או ניתוח. מעל 17 מקרי זיהום בדם בעקבות ניתוח (מתוך 1.2 מליון הליכים) בשיעור הערות של 14.1 ל-1000 וקרע של חתך שנוצר בניתוח (כלומר סגירה לא תקינה של חתך ניתוחי) ב3782 מקרים מ1.1 מליון מקרים. מעל 58 אלף מקרי כשל נשימתי לאחר ניתוח מתוך מעל 3.6 מליון מקרים (16.05 מקרים ל-1000)

דילוג לתוכן