רוב הישראלים מעדיפים ניתוח בבי"ח פרטי

רוב הציבור סבור כי ניתוח בבית חולים פרטי עדיף וכי יש להעלות את מס הבריאות על בעלי הכנסות גבוהות על מנת לשפר את שירותי הבריאות לפי ממצאי סקר חדש

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורחינוך, חברה, משפט
בניין מדעי הרפואה. בית החולים רמב

ממצאי סקר חדש מצביעים על כך כי יותר ממחצית הציבור דיווחו כי יעדיפו ניתוח בבית חולים פרטי

מסקר שנערך לרגל כנס חיפה השני לבריאות, תקשורת ומשפט באוניברסיטת חיפה עולה כי 56% מהישראלים מדווחים שיעדיפו לעבור הליך ניתוח בבית חולים פרטי ולא במוסד ממשלתי. עוד עולה מן הסקר כי רוב נכבד של מעל מ-70% מהישראלים סבורים כי יש להגדיל את מס הבריאות למי שמרוויח שכר גבוה, על מנת לשפר את מערכת הבריאות הציבורית.

הסקר, שבוצע באמצעות ד"ר מינה צמח, נערך על ידי הדוקטור ערן זיידס והדוקטור ענת גסר-אדלסבורג מביה"ס לבריאות הציבור באוניברסיטת חיפה מצביע גם על כך שרוב משמעותי של 77% מהישראלים מביעים אמון במערכת הבריאות, בהשוואה לאמון הנמוך לדוגמה שרוחשים הישראלים לממשלה – 33% בלבד. מן הסקר עולה עוד כי רוב של 61% מהציבור הישראלי 61% סבור שלמדינת ישראל מערכת בריאות טובה מאד אך יחד עם זאת רק מחצית הישראלים המשיבים ציינו כי הם מרוצים מהשירות שהם מקבלים בבית החולים. מן הסקר עולה עוד כי רבים מן הישראלים סבורים כי חלה הרעה במצב מערכת הבריאות (40%) בהשוואה לזמנים עברו בהם הייתה מערכת הבריאות טובה יותר וכיום הרפואה הפרטית פגעה בה בהשוואה ל30% שאינם מסכימים עם כך שחלה הרעה ושהרפואה הפרטית פגעה ברפואה הציבורית.

רוב מכריע של 97% מהישראלים סבורים כי כל ישראלי זכאי לשירותי בריאות גם אם אינו מסוגל לממנם. 71% סבורים שעל מנת לשפר את שירותי הבריאות ולהנגישם לכל יש להעלות את שיעור מס הבריאות למי שמרוויח שכר גבוה.

כנס חיפה השני לבריאות, תקשורת ומשפט נערך על ידי אוניברסיטת חיפה, הקריה הרפואית רמב"ם (בית החולים רמב"ם בחיפה), דן בסוגיות בתחום הבריאות הציבורית ובין היתר בנושאים של סל הבריאות והשפעת התעשייה על מרכיבי הסל באמצעות המדיה, חוק תרומת ביציות וסוגיו משפטיות ותקשורתיות, חוק מוות מוחי, רפואה ציבורית מול רפואה פרטית ועוד.

דילוג לתוכן