שבועות הריון לפי חודשים

מהם שבועות הריון, מהו חודש הריון? מה זה טרימסטר בהריון? מעקב רפואי וחלוקה להתפתחות התינוק ותחושות האם בהתאם להתפתחות ההריון

מערכת האתר

עודכן בתאריך

הריון ולידההריון
צילום: Pixabay Cris Rodriguesphotos

בהריון? באיזה שבוע את? בעצם, באיזה חודש את? או אולי באיזה טרימסטר את? כמעט התבלבלנו מכל השמות והחלוקות של שבועות הריון לפי חודשים. ולכן יצרנו עבורכן את המדריך המפורט להריונית.

מהם שבועות הריון

שבועות הריון היא התקופה החל מתאריך הווסת (היום הראשון של המחזור) ובכל שבוע מתחלף שבוע ההריון. אם לדוגמא תאריך הווסת היה בתאריך 1/4/2023 שזה יצא ביום שבת, בשבוע אחריו בשבת בתאריך 8/4 שבוע ההריון מתחלף והאישה מתחילה את השבוע השני של ההריון. וכך עד סוף ההריון בכל שבת שבוע ההריון מתקדם.

הריון שלם נמשך 40 שבועות בממוצע. יש נשים שיולדות לפני שבוע 40 וישנם נשים שעוברות את תאריך הלידה המשוער.

מהו חודש הריון

אנו רגילים בחישוב של חודשים שבכל 4-5 שבועות מתחלף חודש. אבל בהריון חישוב החודשים לפעמים ממש מסתבך, ולמה? דבר ראשון החודש בהריון לא מתחיל ב-1 לחודש, אלא יכול להתחיל בכל תאריך אחר. מלבד זאת חודש הריון הוא דבר משתנה. לכן יש טבלה מפורטת שמספרת באיזה שבוע מתחלף כל פעם חודש. הריון נמשך 9 חודשים בממוצע. אמהות וחברות ידברו איתך לרוב על חודשי ההריון ולא יכנסו לאיזה שבוע את. לעומת זאת הרופא שלך לא מתעניין בחודש הריון ויתייחס רק לשבוע ההריון שלך.

מה זה טרימסטר בהריון?

מהו טרימסטר כמתייחסים להריון? טרי=3 באנגלית, חלוקת ההריון ל3 חלקים: התחלה אמצע וסוף. כל טרימסטר מכיל בתוכו כ3 חודשים מתוך ההריון, כשבעצם הטרימסטר הראשון כמעט ולא מורגש כיוון שעד שאישה מרגישה שהיא בהריון כבר עובר חלק בטרימסטר. בעברית טרימסטר נקרא שליש, וכאומרים שליש ראשון, שליש שני או שלישי בהריון ישר תוכלו להבין במה מדובר. בהריון יש 3 טרימסטרים.

מעקב רפואי בהריון

כל אישה צריכה לעקוב אחרי התפתחות ההריון שלה ולבדוק שהתפתחות ההריון והעובר תואם לקצב הרצוי בכל שלב. מלבד זאת ישנן תופעות והרגשות שקורות לנשים בשלבים שונים של ההריון. כדאי להתכונן אליהם ולדעת מה קורה. זאת מבלי להיבהל מהשינויים המתרחשים בגוף. והכי חשוב – להבין שזה נורמלי. וגם להבין מתי צריך לפנות לרופא ומה שאת מרגישה הוא לא תקין.

איך יודעים באיזה שבוע או חודש אני בהריון?
אף אחד באמת לא מצפה מהאישה ההריונית שתשב ותספור כל שבוע איזה שבוע היא. זאת במיוחד בעידן המודרני שבכל רגע נתון אפשר לפתוח מחשבון הריון ולגלות באיזה שבוע, חודש ו/או טרימסטר ההריון שלך נמצא ממש ברגעים אלו, ומה עובר על העובר שלך כעת. וגם מהם השינויים שצפויים לך עכשיו ובקרוב.

שבועות הריון

חלוקת הריון לשבועות מאפשרת מעקב מדויק ממש לפי שבוע ההריון. בכל שבוע משהו מתקדם בעובר שלך, וגם אצלך. שבוע נוסף הוא התפתחות נוספת, קטנה אך עקבית. אם תהיי מספיק ערנית לשינויים ותעקבי אחר ההתפתחות של שבועות הריון תוכלי לא לפספס את השבוע שלב של העובר שלך מתחיל לפעום, ואת השבוע שבו הוא פותח את העיניים לראשונה למשל. או מתחיל להקשיב למוזיקה ולמנגינות מחוץ לבטן. העולם שבתוך הבטן הוא עולם מופלא, אל תפספסו את 40 השבועות האלו, ממש ממליצים לעקוב אחרי השלבים השונים.

חודש 1 בהריון-
החודש הראשון להריון מסתיים בשבוע 6 להריון.
החודש הראשון כולל את תחילת תהליך ההריון החל מקבלת הווסת, ועד ההתעברות וההפריה של העובר

חודש 2 בהריון-
החודש השני להריון מתחיל בשבוע 7 להריון ומסתיים בשבוע 10 להריון. החודש השני מורגש מאוד לחלק מהנשים כיוון שהבחילות בוקר וההקאות מלוות אותו, גם עייפות גדולה וסימני ההריון הראשוניים מאוד חזקים עדיין לאורך כל החודש, העובר בשלב זה מתחיל להיווצר בשלב הראשוני ואפילו ליבו מתחיל לפעום במהלך החודש.

חודש 3 בהריון-
החודש השלישי להריון מתחיל משבוע 11 ומסתיים בשבוע 15 להריון, בחודש שלישי הבטן ההריונית מתחילה לבלוט וכבר קשה להסתיר עוד את ההריון, גם תופעות הלוואי של תחילת ההריון מתחילים להעלם וההרגשה הכללית של האישה מתחילה להשתפר מאוד, העובר הופך להיות עובר שלם בבטן הוא כבר מתחיל לזוז ולבעוט בתוך, אך מכיוון שהוא עדיין קטן אי אפשר להרגיש אותו.

חודש 4 בהריון-
משבוע 16 להריון מתחיל החודש הרביעי,וכבר הגעת לטרימסטר השני. לרוב כבר לא קשה לשים לב שאת בהריון. ייתכן שכבר תדעי בחודש הזה אם יש לך בן או בת, וכבר ממש אפשר להתחיל לדבר על שם מתאים שאתם אוהבים.

חודש 5 בהריון-

החל משבוע 20 את מתחילה את החודש ה5. זהו גם ממש אמצע ההריון. תקופה זו היא בין התקופות הכי נחמדות. במהלכה אין תופעות לוואי. בשלב זה שבתחילת ההריון כבר מאחור והבטן עדיין לא כבדה מדי. יש הסבורות שזה הזמן הכי נחמד לצאת לטיולים למשל.

חודש 6 בהריון –
החודש השישי להריון מתחיל בשבוע 24 להריון. זו עדיין נחשבת תקופת הזוהר של ההריון. העור יפה ובוהק, ההרגשה טובה ונעימה לרוב, והעובר גדל. בחודש זה כבר מרגישים אותו זז בגוף. למשל מרגישים תחושות כעין בעיטות קלות ודגדוגים עדינים. לקראת סוף החודש הבטן גדלה עוד וההריון מתחיל להיות קצת כבד לעיתים. גם כאבי גב מגיעים לביקור קבוע. נשים רבות כבר משתמשות בשלב הזה עם כרית הריון לשינה.

חודש 7 בהריון-

בחודש 7 את כבר בטרימסטר האחרון של ההריון, כבר מתחילים לראות ולהרגיש את הסוף של ההריון. בחודש זה הבטן כבר גדולה ויפה. זה הזמן לצילומי הריון מושלמים. וגם העובר שבתוך כבר ממש מושלם כמעט. הוא כבר שומע, פותח את העיניים, וגם מתרגל נשימות ובליעה. והכל כדי להתכונן ללידה שתגיע.

חודש 8 בהריון-

שבוע 33 פותח את חודש 8 בהריון. הבטן שלך כבר ממש גדלה. והעובר אמור לשנות את המנח שלו בבטן כך שהראש יהיה כלפי מטה והרגליים למעלה,.זו התנוחה הכי נוחה לו והכי מתאימה ללידה. לך חם יותר מתמיד ואם חורף עכשיו אז כולם קופאים ואת נהנת. אבל בקיץ זה לא פחות מסיוט להיות דבוקה למזגן. גם עייפות וכבדות הפכו להיות חברים צמודים שלך. זה לא קל לסחוב אבל בסוף זה משתלם.

חודש 9 בהריון-
החודש התשיעי להריון הוא החודש הכי "ארוך" מכל החודשים. אמנם הוא מתחיל בשבוע 36 ונמשך עד שבוע 40. ואולם נשים רבות מוצאות אותו כחודש שמורגש יום יום (שעה שעה…). בחודש התשיעי התינוק כבר הגיע כמעט למשקל הלידה והוא כבד, בתוספת המים והשליה. לפעמים יש בצקות ברגליים, ולרוב נוסף להכל גם עייפות וכאבי גב. והתינוק? הוא מרוצה וטוב לו בכל רגע בתוך הבטן, כל עוד המצב הרפואי תקין.

חודש 10- הריון עודף-
השבועות של אחרי התאריך המשוער נקראים "הריון עודף". אלו הם שבועות 41+42 . לא כל הנשים "זוכות" לעבור את התאריך המשוער. ברם, אם גם אתן עברתן את התאריך שבו התינוק היה צריך להיוולד וזה עוד לא קרה, התאזרו בסבלנות, הלידה של התינוק שלכם קרובה מתמיד.

סיכום – שבועות הריון לפי חודשים

במהלך שבועות וחודשי ההריון מתחוללים שינויים רבים. בכל חודש מלבד ניטור ההתפתחות של העובר ושל גוף האישה נדרשים גם מעקבים, בדיקות, ותהליכים שאישה צריכה לעבור כדי להגיע אל הלידה עם תינוק בריא ושלם. זה לא תמיד קל אך ממש משתלם. שיהיה לכולן הריון בריא ולידה קלה! ואם תרצו להנות מעוד טיפים ומאמרים מומלצים, תוכלו להיכנס אל אתר הריונית.

כתבה זו היא תוכן ממומן.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן