דיאטנית קלינית בתל אביב – ייעוץ וליווי בנושא תזונה לגיל השלישי

הגיל השלישי מזמן אתגרים בריאותיים שונים לצד שינויים פיזיולוגיים ומחלות. במקרים רבים ניתן לשפר משמעותית את האופן שבו בני הגיל השלישי מגיבים לטיפול שלהם על ידי התמקדות בתזונה האישית. כיצד ליווי תזונאית קלינית מסייע בגיל השלישי?

מערכת האתר

תזונה
תזונה. צילום: Pixabay-silviarita

הגיל השלישי מביא עמו לא מעט אתגרים. מחלות כרוניות ונוירולוגיות, כמו גם שינויים פיזיולוגיים, משפיעים על התפקוד בכלל ועל איכות החיים הפרט. אלא שבמקרים רבים ניתן לשפר באופן ניכר את האופן שבו בני הגיל השלישי מגיבים לטיפול שלהם, באמצעות התמקדות בתזונה האישית. במילים אחרות, לצד הטיפול הפיזיותרפי או המפגשים עם קלינאית התקשורת, כדאי להעניק תשומת לב רבה גם לנושא התזונה.

תזונאית קלינית בגיל השלישי – מי צריך את זה?

נשים וגברים בגיל השלישי, עם מחלות רקע ומצבי סיכון אחרים, חשוב שיקבלו ליווי אישי של דיאטנית בחיפה או באזור המגורים שלהם. יש לכך חשיבות רבה משום שהתפריט היומיומי יקבע הן כדי להתאים למצב הרפואי הקיים, והן כדי לספק תמיכה תזונתית אופטמלית. זוהי אחת החוליות החשובות בשרשרת הטיפול, וכדאי לתת עליה את הדעת מוקדם ככל האפשר.

ליווי אישי במגוון רחב של מצבים

בגיל השלישי ישנן, כאמור, מחלות שונות שעשויות לדרוש תשומת לב יתרה. הנה כמה דוגמאות למקרים מהסוג הזה, ולחשיבות המיוחדת שיש לתזונה על התפקוד ועל הבריאות בכלל:

  • סוכרת ויתר לחץ דם: עם העלייה בגיל, הסכנות הנלוות לבעיות אלה גוברות ולכן יש להבין לעומק את ההשפעה שיש לתרופות השונות, ולהתאים תפריט שיבטיח איזון של רמות הסוכר בגוף. כך ניתן למנוע פגיעות פיזיולוגיות חמורות יותר.
  • מחלות נוירולוגיות: התזונה קריטית בקרב אנשים עם פרקינסון, דמנציה ואף אירועים מוחיים. כך ניתן להבטיח שמירה על תזונה טובה ונכונה לאורך זמן.
  • בעיות במערכת העיכול: עם הגיל ניתן לזהות שלל בעיות ומחלות הקשורות במערכת העיכול, מעצירות או מעי רגיז ועד דלקות או קרוהן. לתזונה יש כאן תפקיד חשוב במיוחד.
  • אוסטיאופורוזיס: מחלה זו מוכרת בעיקר בשל בריחת הסידן וכן בשל ההיחלשות של עצמות הגוף. תפריט עשיר בסידן הוא קריטי במקרים אלה, לצד פיזיותרפיה ופעילות גופנית מותאמת, והשילוב בין כל אלה יעניק פתרון מושלם לחולים במחלה.

תזונאית קלינית – עם ידע וניסיון מתאימים בלבד

חשוב לזכור כי צרכיהם של בנות ובני הגיל השלישי אינם זהים לצרכיהם של נשים וגברים בגילאים צעירים יותר. הם זקוקים לתזונה מיוחדת שמתאימה במיוחד עבורם, וכן לתכנון נכון שלה באופן שישרת גם את מטרות הטיפול השיקומי.

כך, בין אם אתם מחפשים דיאטנית תל אביב, חיפה או כל מקום אחר, חשוב לוודא כי פועלת על פי שיטת טיפול ממוקדת שמתאימה לכם באמת. ניסיון עשיר, ידע מקצועי נרחב והתבססות על מחקרים ומקורות מובילים בעולם התזונה, כל אלה יחד יבטיחו לכם מעטפת מצוינת ופתרון שמתאים בדיוק לכם.

כתבה זו היא תוכן ממומן.

Restart Therapy שיקום פרטי בבית הלקוח, הוקמה השנת 2016, מתוך אמונה שניתן להשיג מטרות ויעדים חדשים בתפקוד גם שנים לאחר הפגיעה, וגם במצבים כרוניים מתקדמים. מתוך אמונה שהשיקום האמיתי מתחיל בבית, ומתוך הבנה שהדרך היעילה ביותר להשיג שיפור בתפקוד היא שיקום ביתי, בסביבה הטבעית בה האדם חי את חייו וחווה את קשייו. התקשרו עוד היום לטלפון שמספרו 077-9966400

דילוג לתוכן