איך לטפל בכבד שומני ?

מחלת כבד שומני Non-alcoholic fatty liver disease  NAFLD שאינה מאלכוהול הינה מחלת כבד הנפוצה בקרב אחד לארבעה אנשים . היא קיימת ב80% מהסובלים מעודף משקל. כבד שומני היא תופעה שבה בכבד שלנו נצברים תאי שומן במיוחד מסוג טריגליצרידים בכמות שעולה על הכמות הנורמלית. לרוב תאי שומן אלה הם בשיעור של 5% עד 10% מתאי הכבד. אולם שיעור זה חורג מ5% תאי שומן בכבד כאשר אל תוך הכבד נכנסת כמות שומן גבוהה בהרבה מזו היוצאת ממנו. כיצד לטפל בכבד שומני ואיך לטפל בו ללא תרופות ובדרכי טיפול טבעיות ?

כ-20-30% מהאנשים מתאפיינים בכבד שומני. Fatty liver disease אנשים החולים במחלת כבד שומני הם ברובם בעלי עודף משקל. בארצות הברית למשל קרוב  למחצית מהאנשים סובלים מתופעת כבד שומני. יחד עם זאת חושב לציין כי בעולם המערבי רבים ללא עודף משקל חולים במחלת הכבד השומני Fatty liver (אשר לא נגרמת מצריכת אלכוהול). מחלת כבד שומני היא ביטוי של תסמונת מטבולית והוא מהווה גורם סיכון להתפתחותן של מחלות לב.

מחלת כבד שומני – לא רק בקרב בעלי עודף משקל

רבים תוהים איך לטפל בכבד שומני בטיפול טבעי ללא תרופות. לכן חושב לדעת מהי התופעה, איך מאבחנים אותה וכיצד היא נגרמת. תופעת כבד שומני הוא מצב בו עודף של שומנים נכנסים ולא יוצאים מהכבד. התופעה גורמת לנזק מתמשך. התופעה אופיינית לעידן השפע בו אנו צורכים מזונות רבים עתירי קלוריות ושומן. התופעה לא מאפיינת כאמור רק אנשים בעלי עודף משקל. יחד עם זאת מחלת הכבד השומני שכיחה יותר בקרב בעלי משקל עודף.

כבד שומני כמוסבר בסרטונים הבאים הוא הסננת שומן אל תוך הכבד באופן שגורם לתהליך דלקתי וצלקתי שעלול להוביל לשחמת הכבד או סרטון. כאמור, כבד שומני קשור לסינדרום מטבולי. אבחון מחלת כבד שומני נעשה באמצעות בדיקות דם ומדידת הפרעה בתפקודי כבד ואולטסאונד. הטיפול בכבד שומני ללא תרופות הוא אפשרי והוא נעשה באמצעות שימוש בריפוי של ארבעה שלבים לטיפול טבעי בבד שומני.

איך אפשר לטפל בכבד שומני

ריפוי כבד שומני  נעשה באמצעות שלבים שונים שקשורים לאורח חיים בריא. טיפול בכבד שומני ללא תרופות נעשה על ידי דיאטה בריאה הכוללת מזונות המפחיתים את העומס הקלורי והשומני על הכבד ועל הלבלב. שינוי אורח החיים בריפוי טבעי לכבד השומני כוללים מלבד צריכת ירקות, דגנים אגוזים וקטניות, גם שינוי באורחות חיים. כך נדרשת גם ירידה במשקל, פעילות גופנית ועוד.

פתרונות טבעיים לטיפול בכבד שומני לא כוללים תרופות ועזרים כימיים לריפוי. לכבד שומני טיפול טבעי שניתן לישם באופן הבא:

 

איך לרפא כבד שומני ?

פרופסור אורן שיבולת מבית החולים איכלוב בתל אביב מסביר על ארבעת הדרכים לשמירה על בריאות הכבד והימנעות ממחלת הכבד השומני

כיצד לטפל בכבד שומני ומה הטיפול התרופתי מציע כיום ?

ויטמין D מסייע לטיפול בכבד שומני, אומגה 3 – חומצות שומן בעלות תכונות אנטי אוקסידנטיות וסיכון רב יותר לכבד שומני. ירקות ושמן דגים מסייעים באומגה 3 ולכן לריפוי טבעי של תופעת כבד שומני.

איך מאבחנים מחלת כבד שומני, מה התסמינים, מהן דרגות החומרה של המחלה ואיך מטפלים בה ?

הסבר של ד"ר חזאן מנהל יחידת הכבד במרכז רפואי העמק המתאר מהו כבד שומני, מה הסימפטומים לכבד שומני ואיך נקבעת דרגת חומרת המחלה. בהסבר מתואר אילו תופעות וסיבוכים קשורים לכבד, מהי יכולת ההתחדשות של כבד, רגנרציה, ומה אפשרויות הטיפול בכבד שומני כמו שתיית קפה. כמו כן מתואר השימוש בויטמין E לכבד שומני והסייגים בשימוש בו (סיכון לסרטן הערמונית). בנוסף, מתואר המתווה הטיפולי הקשור בהתעמלות : פעילות גופנית של 4 פעמים בשבוע לפחות 45 דקות ועוד מידע.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן