אחת ולתמיד: איזה חומר מילוי עדיף, בוטוקס או חומצה היאלורונית?

יתרונות וחסרונות של חומצה היאלורונית ובוטוקס, ההבדלים בין בוטוקס לחומצה היאלורונית, איזה חומר מילוי עדיף? לכמה זמן מחזיק כל חומר מילוי?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות ויופיאנטי אייג'ינג וקמטים
איזה חומר מילוי עדיף, בוטוקס או חומצה היאלורונית? צילום: FREEPIK

בכל הנוגע לחומרי מילוי, ישנן מספר אפשרויות שעומדות בפני מי שמעוניין בטיפולים אסתטיים והעלמת קמטים. שתיים מהאפשרויות הפופולריות והמוכרות ביותר הן הזרקת בוטוקס והזרקת חומצה היאלורונית. לכל אחד מחומרים אלה יתרונות וחסרונות ייחודיים משלהם. לעיתים יכול להיות קשה להחליט מה תהיה הבחירה הטובה ביותר עבור מטופל מסוים. במאמר זה נסקור בהרחבה הן את הבוטוקס והן את החומצה ההיאלורונית, ונשווה את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהם. כמו כן, נדון בהבדלים העיקריים בין השניים, ונספק מידע על אזורי הזרקה נפוצים ולכמה זמן מחזיק כל חומר מילוי?

מה זה בוטוקס? ובאיזה אופן הוא פועל?

בוטוקס הוא בעצם השם המסחרי שניתן לרעלן בוטוליניום טוקסין, אשר מיוצר על ידי החיידק קלוסטרידיום בוטולינום. כאשר החומר מוזרק לעור. הוא פועל על ידי שיתוק זמני של השרירים באזור בו הוא הוזרק על ידי חסימת הדחפים העצביים שגורמים לשריר להתכווץ. בכך הוא מביא להפחתת קמטים וקמטוטים, ומראה חלק וצעיר יותר. ממועד ההזרקה ועד לקבלת ההשפעה המרבית של הבוטוקס יחלפו בדרך כלל בין מספר ימים ועד לשבועיים. מעבר לשימושים האסתטיים, בוטוקס יכול לשמש גם לשימושים רפואיים כגון טיפול במיגרנות ולטיפול בהזעת יתר בבית השחי ובכפות הידיים.

יתרונות וחסרונות של בוטוקס

אחד היתרונות העיקריים של השימוש בבוטוקס היא העובדה שמדובר בטיפול קל ומהיר, שנמשך דקות ספורות, ומרבית המטופלים חשים כאב מועט מאוד במהלך ההזרקה. בנוסף, טיפול בבוטוקס מצריך זמן מנוחה מינימלי, וברוב המוחלט של המקרים ניתן להמשיך בפעילות באופן מיידי, כמעט מבלי להרגיש את האזור בו הוזרק החומר. יתרון נוסף הוא שעלות הטיפול בבוטוקס משתלמת ונמוכה יחסית לטיפולים אחרים.

החסרונות של בוטוקס כוללים את העובדה שהוא אינו פתרון קבוע, ומשך ההשפעה לאחר ההזרקה הוא קצר יחסית ונע לרוב בין 3-6 חודשים, שלאחריהם המצב יחזור לקדמותו. בנוסף, לעיתים נדירות עשויים להופיע חבורות או נפיחות באזור ההזרקה, אך אלה יחלפו בתוך מספר ימים.

מהי חומצה היאלורונית? וכיצד היא משמשת לשיפור מראה העור?

חומצה היאלורונית הינה חומר טבעי המצוי בגופנו. זהו חומר דמוי ג'ל הקיים בעור, בעיניים ובמפרקים. חומצה זו מסייעת לשמור על לחות העור, וגורמת לו להיראות צעיר, מלא, ורענן יותר. עם השנים, כמות החומצה ההיאלורונית בגופנו פוחתת, מה שמביא למראה עור עייף יותר. על ידי שימוש בחומצה היאלורונית בהזרקה, ניתן להוסיף לחות ונפח באזורים שונים של הפנים, כגון הלחיים, השפתיים ומתחת לעיניים. חומצה היאלורונית יכולה לשמש גם להחלקת קמטים וקמטוטים, במיוחד בקפלי האף (הקווים העוברים מהאף לזוויות הפה) ומסביב לפה.

יתרונות וחסרונות של חומצה היאלורונית

אחד היתרונות של הזרקות חומצה היאלורונית היא שתוצאות ההזרקה נראות בדרך כלל מיד לאחר הטיפול.
זהו גם טיפול בטוח מאוד, עם סיכון מינימלי לרגישות ולתופעות לוואי. זאת מכיוון שחומצה היאלורונית קיימת גם כך בגופנו ועל כן היא מתקבלת היטב על ידי הגוף. בנוסף, חומצה היאלורונית יכולה לשמש לטיפול במגוון של מצבים, כולל קמטים, קמטים עדינים ואובדן נפח. יתרון נוסף ומשמעותי הוא העובדה שהטיפול הפיך באופן מיידי, ועל כן במקרה של חוסר שביעות רצון של המטופל, ישנה אפשרות להזריק חומר אשר ממיס את החומר ומחזיר את המצב לקדמותו.

החסרונות של חומצה היאלורונית כוללים את העובדה שמדובר בטיפול מעט יקר יותר. בנוסף, זהו טיפול פולשני יותר, שעשוי לגרום, בחלק מהמקרים, לשטפי דם ונפיחות באזור ההזרקה, ועל כן מצריך זמן החלמה ממושך יותר. עוד מידע על חומצות היאלורוניות באתר הבא.

לכמה זמן מחזיק כל חומר מילוי?

משך ההשפעה של הבוטוקס הוא קצר יחסית לחומרי מילוי אחרים, והוא נע לרוב בין 3-6 חודשים, שלאחריהם המצב יחזור לקדמותו. הזרקת חומצה היאלורונית, לעומת זאת, היא טיפול יותר ארוך טווח, עם תוצאות שנמשכות בדרך כלל בין 6 ל-12 חודשים.

ההבדלים העיקריים בין בוטוקס לחומצה היאלורונית

1. אזורי הזרקה נפוצים – בוטוקס משמש לשיתוק זמני של שרירי הפנים ועל כן יתאים לטיפול בקמטי הבעה. בוטוקס בין הגבות הוא מאזורי ההזרקה היותר נפוצים, כמו גם בוטוקס במצח, בצידי העיניים ובצידי הפה. חומצה היאלורונית לעומת זאת, משמשת להוספת נפח ולחות ועל כן יכולה לשמש למגוון רחב יותר של מצבים. כך, למשל, ניתן להזריק חומצה היאלורונית בשפתיים לצורך יצירת נפח, ולהזריק חומצה היאלורונית באף או בלחיים לצורך עיצוב שלהם ומילוי שקעים לא רצויים.
2. מחיר – מחירן של הזרקות חומצה היאלורונית גבוהים יותר מאשר מחירן של הזרקות בוטוקס. מחיר ממוצע להזרקת בוטוקס בישראל עומד על בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים לכל אזור הזרקה, בעוד שעלות טיפול ממוצעת בחומצה היאלורונית תהיה ברוב המקרים יקרה יותר לכל אזור הזרקה.
3. משך ההשפעה – כאמור, משך ההשפעה של הבוטוקס עומד על כ–3-6 חודשים עד לחזרת המצב לקדמותו בעוד שמשך ההשפעה של חומצה היאלורונית אריך יותר ועומד על כ–6-12 חודשים.
4. משך זמן ההתאוששות – בוטוקס הוא טיפול מהיר וקל, עם זמן התאוששות מינימלי ביותר, בעוד שחומצה היאלורונית היא טיפול מעט פולשני יותר, עם זמן החלמה והתאוששות של מספר ימים.

אז איזה חומר מילוי עדיף?

כפי שראינו גם לבוטוקס וגם לחומצה ההיאלורונית יש יתרונות וחסרונות ייחודיים משלהם. בוטוקס הוא הליך מהיר, לא פולשני, יעיל ביותר בהפחתת קמטים וקמטוטים, אך השפעותיו זמניות. חומצה היאלורונית, לעומת זאת, היא הליך פולשני יותר שיכול להוסיף נפח, לחות וחיוניות לעור, אך השפעותיו נמשכות זמן רב יותר. בסופו של דבר, האפשרות הטובה ביותר תהיה תלויה בצרכים הספציפיים של המטופל ובתוצאה הרצויה. חשוב להתייעץ עם קוסמטיקאי או מנתח פלסטי מוסמך על מנת לקבוע את האפשרות הטובה ביותר עבורך.

המאמר באדיבות מרפאות לוי – https://www.levyclinics.co.il – טיפולי יופי ואסתטיקה.

מאמר זה הוא תוכן מקודם באדיבות מרפאות לוי לטובת גולשי אתר הדוקטור.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן