איזה אוכל עוזר למוח?

תזונה למוח: איזה אוכל טוב לזיכרון? מה המזונות שמועילים למוח? מה המאכלים שמגינים על המוח? אילו מאכלים נמצאו במחקרים כקשורים לבריאות המוח?

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

תזונהפסיכולוגיה
איזה אוכל עוזר למוח ומגן עליו? צילום: Pixabay Robert Owen-Wahl

תזונה למוח: איזה אוכל טוב לזיכרון? מה המזונות שמועילים לבריאות המוחית? מה המאכלים שמגינים על המוח? לצד פעילות גופנית, שינה מספקת, למידה, והפחתת מתחים, גם תזונה מגינה בריאה על מוחנו. אילו מזונות משפרים את תפקוד המוח ושומרים על הזיכרון? מזונות מסוימים מסייעים להגן על המוח מפני מחלות נוירודגנרטיביות כמו אלצהיימר ופרקינסון. מזונות כמו אגוזים ודגים מסייעים לשמור על בריאות המוח ולהפחית את הסיכון לירידה ביכולות השכליות ודמנציה.

אז אילו מאכלים נמצאו במחקר המדעי שקשורים לבריאות המוח? איזה אוכל עוזר למוח? האם אוכמניות מועילות לבריאות המוח? כיצד משפיע אבוקדו וירקות עליים כמו קייל על הגנה מפני ירידה ביכולות הקוגניטיביות? מה התועלת של שוקולד לתפקוד המוחי? לפניכם פירטנו רשימה של מזונות שמסייעים לבריאות המוח והגנה עליו.

לפני שפונים לצריכת סוגי מזון שעשוים להגן על בריאות מוחנו חשוב לזכור כי אם הינכם סובלים מבעיות זיכרון, ירידה ביכולות השכליות, הידרדרות קוגניטיביות, תסמיני פרקינסון או אלצהיימר, סימפטומים של דמנציה, ראשית פנו לרופא מומחה לאבחון וייעוץ. הגורמים למחלות הקשורות בזיכרון, תפקוד מוחי וקוגניציה מגוונים. לכן לפני שממהרים לפנות לטיפולים טבעיים לבריאות המוח או מניעת הידרדרות חשוב לפנות לרופא מומחה לאבחון וקבלת ייעוץ לגבי טיפול אפשרי בגורם הבעיה. ולא רק פניה לקבלת מענה מתזונה למוח.

איזה אוכל עוזר למוח ומגן עליו?

אז איזה אוכל עוזר למוח? מהם המאכלים שמסייעים להגן על המוח מירידה ביכולות השכליות? אילו מזונות מועילים לבריאות המוח? מהם המזונות שעשויים להפחית סיכון למחלות כמו אלצהיימר ודמנציה? לפניכם פירטנו 10 סוגי אוכל העוזרים למוח על פי ממצאים מחקריים, שעליהם רופא מומחה עשוי להמליץ:

  1. אוכמניות: אוכמניות עשירות בנוגדי חמצון שיכולים להגן על המוח מלחץ חמצוני. לחץ חימצוני מהווה גורם מפתח בהתפתחות של ירידה קוגניטיבית ומחלות ניווניות. לצד זה גם תותים וחמוציות ודובדבנים עשירים בנוגדי חימצון שעשויים לסייע לבריאות המוח.
  2. דגים: דגים שומניים כמו סלמון, סרדינים ומקרל עשירים בחומצות שומן אומגה 3. אומגה 3 הוכחה כמפחיתה סיכון לירידה קוגניטיבית ודמנציה.
  3. עלים ירוקים: עלים ירוקים כמו תרד וקייל עשירים בוויטמין E ובחומצה פולית. שני החומרים נמצאו כקשורים להפחתת הסיכון למחלת אלצהיימר.
  4. אגוזים: אגוזים כמו אגוזי מלך ושקדים עשירים בוויטמין E. ויטמין זה עשוי  לסייע בהגנה על המוח מפני מתח חמצוני.
  5. דגנים מלאים: דגנים מלאים כמו שיבולת שועל ואורז חום עשירים בסיבים ובפחמימות מורכבות. הללו עשויות לספק למוח אספקה ​​קבועה של גלוקוז לאנרגיה.
  6. אבוקדו: אבוקדו עשיר בשומנים בריאים ובוויטמין E. הללו מסייעים בהגנה על המוח מפני ירידה קוגניטיבית.
  7. כורכום: הכורכום מכיל תרכובת בשם כורכומין. כורכומין הוכח כבעל תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון. אלה יכולות להגן על המוח מפני ירידה קוגניטיבית.
  8. ברוקולי: ברוקולי עשיר בויטמין K. ויטמין K נמצא כקשור לתפקוד קוגניטיבי טוב יותר ולהפחתת הסיכון למחלת אלצהיימר.
  9. שוקולד מריר: שוקולד מריר מכיל פלבנואידים. הללו הוכחו כמשפרים את זרימת הדם למוח ומשפרים את התפקוד הקוגניטיבי.
  10. תה ירוק: תה ירוק מכיל קטכינים. קטכינים הוכחו כבעלי השפעות נוירו-פרוטקטיביות. לכן צריכת תה ירוק עשויה לסייע בהפחתת הסיכון לירידה קוגניטיבית ודמנציה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן