איך מונעים כולסטרול?

איך מונעים כולסטרול? איזה אורח חיים יכול לצמצם סיכון לעודף כולסטרול? אילו הרגלים עשוים לסייע למניעת כולסטרול גבוה ?

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

תזונהחדשות חמות
איך מונעים כולסטרול? צילום: Pixabay MabelAmber

איך מונעים כולסטרול? איזה אורח חיים יכול לצמצם סיכון לעודף כולסטרול? כולסטרול גבוהה מהווה גורם סיכון למחלות לב, שבץ ומוות. רבים הסובלים מנטייה לכולסטרול בשל מחלות, השמנה או נטייה תורשתית, תרים אחר שינויים באורח החיים שימנעו התפתחות של כולסטרול עודף בדמם. אילו הרגלים עשויים לסייע למניעת כולסטרול גבוה ?כיצד אנשים הסובלים מנטייה גנטית לכולסטרול גבוה יכולים למנוע מצב של עודף כולסטרול בדם?

אנשים הסובלים מעודף כולסטרול או מנטייה תורשתית או מחלות הגורמות לעודף כולסטרול יוכלו להסתייע בשינויים אלה על מנת למנוע כולסטרול גבוה. עם זאת חשוב לציין כי כל שינוי באורחות החיים, שימוש בחומרים, תרופות, שינוי דרמטית בהרגלי הפעילות הגופנית, רצוי לעשות בליווי ייעוץ רפואי. רק לאחר אבחון רפואי יסודי של הגורם לעודף הכולסטרול, יוכל הרופא להמליץ על טיפול תרופתי ו/או שינוי אורחות החיים באופן מיטבי. זאת לצד מתן המלצות מתאימות למצב הרפואי והגופני של המטופל.

איך מונעים כולסטרול?

כיצד להמנע מכולסטרול גבוה? איך מונעים כולסטרול בדם, כשיש נטייה תורשתית לכולסטרול, מחלות או שימוש בתרופות היוצרים כולסטרול גבוה? לפניכם מספר המלצות למי שרוצה להוריד כולסטרול גבוה או לאמץ או חיים והרגלים המונעים כולסטרול ברמות מזיקות:

ישנם מספר שינויים באורח החיים שיכולים לעזור לך להוריד את רמות הכולסטרול שלך:

1. הקפידו על שינוי התפריט התזונתי: עיברו לתזונה בריאה על מנת להמנע מעודף כולסטרול ולהורדת כולסטרול. תזונה בריאה כולל פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים רזים והימנעות מבשר, מאכלים ממותקים, שומן רווי, שומן טראנס, בשר עתיר שומן, ג'אנק פוד ומזון מעובד.

עוד בנושא כולסטרול:

2. עשו פעילות גופנית סדירה: פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור בהורדת רמות הכולסטרול. נסו לבצע 5 פעמים בשבוע פעילות גופנית של כ40 דקות לפחות בעצימות בינונית בהתאם למגבלות והמצב הבריאותי.

3. הפסיקו לעשן: עישון פוגע ברירית העורקים באופן המעלה את רמות הכולסטרול. לכן הפסקת עישון תסייע להימנע מעודף כולסטרול ותסייע להפחתתו.

4. הגבילו את צריכת האלכוהול: צריכת אלכוהול רבה מעלה את רמות הכולסטרול. מי שמתאפיין בנטייה לכולסטרול או עודף כולסטרול נדרש להמנע מצריכת אלכוהול עודפת על מנת להפחית את עודף הכולסטרול.

5. החליפו תרופות הגורמות לעודף כולסטרול כמו למשל שימוש בסטרואידים.

6. שמרו על משקל תקין: עודף משקל או השמנת יתר מגברים סיכון לכולסטרול גבוה. לכן שימרו על משקל תקין והפחיתו במשקל עודך באמצעות שינוי תזונה ופעילות גופנית לשם מניעת כולסטרול גבוה והורדת הרמה הקיימת של הכולסטרול בדם.

7. קחו תרופות כנדרש: אם רופא קבע כי רמות רמות הכולסטרול שלך לא מווסתות באמצעות שינוי תזונה, פעילות גופנית, הפסקת עישון, הרזיה וכו' והמליץ על תרופות בהורדת הכולסטרול שלך, הקפידו על נטילת תרופות אלה.

8. אבחנו וטפלו במחלות הגורמות לעודף כולסטרול. מחלות שונות גורמות לייצור עודף של כולסטרול. לכן אבחון וטיפול במחלות אלה יסייע להימנע מכולסטרול עודף. מחלות שונות גורמות לכולסטרול וביניהן היפרליפידמיה – עודף שומנים בדם. ממקור גנטי או נרכש. סוכרת, מחלת כליות, בעיות בבלוטת התריס,

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן