השאלות החשובות שכדאי שתשאלו לפני ציפוי שיניים

מהם ציפוי שיניים? ממה הם עשויים? מה הציפוי המומלץ? כמה זמן לוקח תהליך ציפוי שיניים?

מערכת האתר

רופאי שיניים
שאלות חשובות לפני ציפוי שיניים. צילום: Pixabay

חיוך יפה ומרשים חושף שיניים בריאות, לבנות וסימטריות. אם גם אתם רוצים חיוך מושלם, ציפוי שיניים הוא הפתרון בשבילכם. ציפוי שיניים מאפשר לשפר משמעותית את מראה השיניים, לתקן פגמים אסתטיים, להאריך שיניים קצרות, לסגור רווחים בין השיניים, ולשוות לפנים מראה רענן וזוהר.

ציפוי שיניים הוא אחד מטיפולי השיניים האסתטיים, שהפך לפופולרי בשנים האחרונות. אבל, כמו לפני כל הליך טיפולי, מומלץ להתייעץ עם רופא שיניים, שיש לו ידע, ניסיון ומיומנות בציפוי שיניים. פנינו לד"ר אלכסנדר פוזדייב (למידע נוסף באתר), שהפנה את תשומת ליבנו לשאלות החשובות שכדאי שנשאל את רופא השיניים לפני קבלת ההחלטה על הליך ציפוי שיניים.

מהם ציפויי שיניים?

ציפויי שיניים הם פתרון אסתטי מיטבי לשיפור מראה החיוך. הם עשויים מחומרים מתקדמים, דקים במיוחד, המודבקים לקדמת השיניים. ציפויים אלו מאפשרים טיפול במגוון רחב של בעיות אסתטיות, כמו שיניים שבורות או סדוקות, שיניים קטנות, שיניים צרות, שיניים מוכתמות ועוד.

ממה עשויים ציפויי שיניים?

ציפויי שיניים עשויים מחומרים עמידים שיוכלו לעמוד בלחץ הלעיסה ויחזיקו מעמד לאורך זמן. בין החומרים שמהם עשויים ציפויי השיניים: ציפוי שיניים מחרסינה; משרף מרוכב – קומפוזיט, לתיקונים דנטליים קלים; ציפוי ויניר שעשוי מסיבי חרסינה וזכוכית; ציפויי EMAX  – ציפויי חרסינה חזקים ועמידים; ציפוי לימנייט וציפוי נירס, שמיועדים לתיקון סדקים בשן, פגמים ואף לצמצום רווחים בין השיניים; ציפויים מזירקוניה, חזקים ועמידים במיוחד.

מהו ציפוי השיניים המומלץ ביותר?

הציפוי החדשני והאיכותי ביותר הוא ציפוי מזירקוניה, שמבוסס על תרכובת כימית עם חומר הזירקוניום שנחשב לאחד מהמינרלים העמידים בטבע.
הזירקוניה חזקה יותר מהחרסינה, ולכן ציפויים מזירקוניה עמידים לאורך זמן ועמידים גם בפני שחיקה ופגיעות. בנוסף, ניתן להתאים את ציפוי הזירקוניה לגוון השיניים המקורי, ובכך להעניק לשיניים מראה טבעי ויפה. הזירקוניה עמידה בפני כתמים ושינויי צבע. היתרון הנוסף והמשמעותי, שלחומר הזירקוניה יש תאימות ביולוגית לגוף, ולכן אינו גורם לתגובות אלרגיות. יתרונותיו הנוספים של ציפוי הזירקוניה – לעיתים ניתן להדביקו על השן ללא צורך בהסרה משמעותית של אמייל השן, החומר אינו רעיל, קל משקל וניתן לעבד אותו בקלות. 

כמה זמן לוקח תהליך ציפוי שיניים?

בדרך כלל ההליך הוא קצר יחסית בשלב הראשון יבצע רופא השיניים סריקה דיגיטלית של חלל הפה והחניכיים, ויתאם ציפיות עם המטופל לגבי מראה השיניים והתאמתן למבנה הפה והפנים. הליך זה נעשה באמצעות תוכנת מחשב מתקדמת ובהתאמה אישית למטופל. בשלב הבא יסיר רופא השיניים שכבת אימייל דקה מהשיניים וימרח עליהן חומר מיוחד. בזמן שהחומר מתקשה יבצע הרופא צילומי הדמיה של השיניים וישלח אותם למעבדה לעיצוב מותאם אישית.
תהליך ההדבקה עצמו מצריך מיומנות רבה בהדבקת רצועות חומר דקיקות על פני השן כדי לייצר את המראה המושלם. 

כמה זמן מחזיקים מעמד ציפויי השיניים?

ציפויי שיניים מחזיקים מעמד שנים רבות, במיוחד שמדובר בציפוי זירקוניה שהוא חזק, יציב ועמיד בפני שברים וסדקים.

האם כל אחד מתאים להליך ציפוי שיניים?

הליך ציפוי שיניים מתאים לאנשים שבריאות הפה שלהם טובה, והם מקפידים על הרגלי היגיינה ותחזוקה טובה של הפה והשיניים. הליך ציפוי שיניים לא יתאים לאנשים הסובלים משיניים שחוקות בשל חריקת שיניים, ולאנשים הסובלים ממחלת חניכיים או מנסיגת חניכיים. במקרים כאלה, רופא השיניים ימליץ על חלופות מתאימות.

האם ציפוי שיניים מאפשר לאכול כרגיל?

בעיקרון לאחר הטיפול מומלץ לחתוך את המזון, במקום לנגוס בו. עדיף לאכול מזון רך. כדאי להימנע ממזון קשה כמו סוכריות קשות, ממזון דביק ומפיצוחים.

האם יש הנחיות מיוחדות לשמור על ציפוי השיניים?

בדיוק כמו עם שיניים טבעיות, יש להקפיד על היגיינת פה טובה. חשוב לצחצח שיניים פעמיים ביום במשל שתי דקות בכל פעם. חשוב להקפיד להגיע לבדיקה אצל רופא השיניים, אחת שלושה חודשים, ולהפקיד על ניקוי שיניים אצל שיננית.

ציפויי שיניים נועדו אמנם לטיפול אסתטי, אך הערך המוסף של ציפויי שיניים והחשוב לא פחות, הוא בעיקר תרומתם לבריאות הפה, ולפונקציונליות של לעיסה, אכילה ודיבור.

חשוב לקבל תשובות מפורטות ומקצועיות לכל השאלות שלכם, ולבחור ברופא שיניים מנוסה, מיומן ומקצועי, שיש לו ניסיון ספציפי באסתטיקה דנטלית ובשימוש בציוד המתקדם ביותר.

אז איך בכל זאת מוודאים שהגענו למקום הנכון? המלצות על המרפאה ותמונות של לפני ואחרי.
"לפני כל טיפול שיניים ובוודאי כשמדובר בציפוי ואסתטיקה של הפנים חשוב לבקש מהמרפאה לראות תמונות של לפני ואחרי וכמובן לבדוק ממליצים" כך מדגיש ואומר ד"ר אלכסנדר בסיום השיחה שלנו.

המאמר הוא תוכן ממומן.

למאמרים נוספים ברפואת שיניים מוזמנים להיכנס למדור שלנו כאן.

דילוג לתוכן