בוטוקס במצח

מה זה בוטוקס?  מה צריך להקפיד לפני טיפול?  למה דווקא בוטוקס במצח והאם זה מסוכן?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

אנטי אייג'ינג וקמטיםטיפוח עור
צילום: FreePik

הקמטים שלנו במצח הם חלק בלתי נפרד מתהליך ההזדקנות שלנו. קמטים אלו עלולים להופיע גם בגיל צעיר יחסית והם לא מופיעים רק בגלל הזדקנות העור. הסיבה להיווצרות קמטים במצח היא בדרך כלל עקב פעילות שריר חזקה שמכווצת את השריר ובעקבות זה מקמטת את העור. אז מדוע דווקא הזרקת בוטוקס במצח היא הפתרון האסתטי הנכון עבור בעיית הקמטים במצח? במאמר קצר זה אנחנו נענה לכם על השאלה מדוע דווקא הזרקת בוטוקס במצח היא הפתרון לקמטים.

למה המצח מתקמט?

בניגוד לקמטים אחרים שאנחנו מכירים שמופיעים עקב הזדקנות העור ודלדול הרקמה, הקמטים במצח מופיעים בגלל שהשריר מקמט את העור תוך כדי התזוזה שלו, למשל כשאנחנו מרימים גבות. הקמטים במצח מופיעים יותר אצל מי שחשוף הרבה לשמש בלי לשים משקפי שמש כי המצח מתאמץ הרבה לצמצם את העיניים על מנת לא להסתנוור. הקמטים במצח יכולים להיות גם גנטיים. אם בורכתם בשריר מצח חזק אז אתם תשימו לב כי המצח שלכם מתקמט עוד בשנות ה-עשרה לחייכם.

בוטוקס במצח

בגלל שאנחנו פותרים את הבעיה מהשורש. קודם כל צריך להבין מה הסיבה להיווצרות הקמטים ורק אז נוכל להעניק את הפתרון. במידה והבעיה היא דלדול רקמה וחוסר נפח אז הפתרון הוא הזרקת חומצה היאלורונית אבל אם הבעיה היא פעילות שריר חזקה אז אנחנו מזריקים בוטוקס במצח על מנת להחליש את השריר ככה שכאשר אנחנו נרים את הגבות המצח לא יתקמט. ניתן גם להזריק חומצה היאלורונית במצח אבל זה לא נכון לעשות את זה גם מבחינת התוצאה (עודף נפח במצח) וגם מבחינת עלות הטיפול.

האם זה מסוכן?

כל טיפול רפואי שקיים בעולם שלנו כרוך בסיכון כלשהו. אבל סך הכל הטיפול בהזרקת בוטוקס הוא נחשב לאחד הטיפולים הפשוטים ביותר גם בגלל טכניקת ההזרקה וגם בגלל שהחומר לא קבוע. ככה שגם אם הרופא שלכם עשה טעות, הבוטוקס במצח משתחרר תוך תקופה של בין 3-6 חודשים ככה שלמראת האי נעימות זה לא סוף העולם. ישנם מדינות שלא מחייבות תעודת רופא מוסמך על מנת להזריק בוטוקס אבל זוהי לא דוגמא להתנהלות אחראית, זה רק מראה כי הטיפול נחשב יחסית לא מסובך.

מה זה בוטוקס?

בוטוקס הוא סך הכל חלבון שמפיקים מחיידק מסוים. החלבון הזה מתיישב על קולטנים עצביים וחוסם הולכה עצבית לשריר. במילים פשוטות הוא חלבון שגורם למצח לא לקבל את התגובה להתקמט. בוטוקס הוא אינו חומר מילוי ואסור להזריק אותו סתם ככה. אם שמעתם את הביטוי בוטוקס בשפתיים אז תהיו בטוחים שאף אחד לא מזריק בוטוקס בשפתיים וזהו סתם סלנג שהתפתח מחוסר הבנה בתחום. בוטוקס מזריקים אך ורק לשרירים שרוצים לשתק. הבוטוקס הוא אינו קבוע, החלבון משתחרר מהשריר אחרי תקופת זמן של בין 3-6 חודשים בלבד. כמובן שיש מקרים של קצת פחות וקצת יותר אבל אלו הם הנתונים של היצרן.

מה צריך להקפיד לפני טיפול?

ישנם כמה דברים שכדאי לדעת לפני שניגשים לטיפול בהזרקת בוטוקס במצח. קודם כל חשוב לנו להרגיע אתכם ולהזכיר כי מדובר בטיפול פשוט ואם הוא מתבצע על ידי רופא מיומן אתם לא תרגישו אי נוחות ותוכלו להמשיך בתוכניות שלכם באותו יום. מה שיותר חשוב לדעת זה מה האיסורים אחרי טיפול כי הדגשים הם דווקא לאחרי הטיפול בהזרקת בוטוקס במצח. ישנם כמה איסורים שחשוב להקפיד עליהם ונפרט בקצרה.

  • אסור לשתות אלכוהול 24 שעות אחרי הטיפול ובדגש על יין אדום.
  • אסור לחמם את האזור המוזרק
  • אסור להתעסק באזור המוזרק
  • לא להתכופף (על מנת לא להגביר לחץ דם באזור המוזרק)
  • לישון על הגב – לא על הצד וממש לא על הבטן
  • לא לעשות פעילות גופנית

אנחנו נרגיע אתכם בזה שהאיסורים תקפים אך ורק 24 שעת לאחר הטיפול בהזרקת בוטוקס במצח. ככה שאחרי 24 שעות אתם יכולים להתנהג כרגיל והכל בסדר. נציין גם כי הטיפול בהזרקת בוטוקס מתבצע ב-2 חלקים לפחות. קודם כל ההזרקה הראשונית ואחרי שבועיים מגיעים לביקורת ואם צריך להוסיף נקודתית הרופא מוסיף לכם. הסיבה שעושים את הטיפול לפחות ב-2 חלקים היא הזהירות לא להחליש את השריר יותר מדי. אם הזריקו לכם יותר מדי בוטוקס במצח ההשפעה עלולה לזלוג גם לגבות שלכם וזה עלול להוביל למראה עייף ולא אסתטי.

מאמר זה נכתב על ידי פיליפ בניאמינסון מ-ונוס קליניק.

כתבה זו הינה כתבת תוכן ממומן.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן