הדבר הבא בישראל: השתלת שיער

אודות הליך של השתלת שיער: מהי השתלת שיער, מה כולל תהליך השתלת שיער, אילו סוגים של השתלת שיער קיימים ועוד

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות ויופינשירת שיער
הדבר הבא בישראל: השתלת שיער. צילום: freepik

השתלת שיער היא הליך שמעביר שיער מהחלק האחורי של הראש לחלק הקדמי. זה נקרא גם השתלת יחידת זקיקים או FUT. השיער מוסר מחלק אחד של הקרקפת ולאחר מכן מושתל לחלק אחר של הקרקפת. ניתוח השתלת שיער טיפוסי אורך כחמש שעות ויכול לעלות בין 5,000 ל-15,000 דולר. ההליך כולל הסרת רצועת עור מהחלק האחורי של ראשך שיש לה זקיקי שיער בריאים, חיתוך זה לחתיכות קטנות ותפירתם על הקרחת בשורות עם תפרים זעירים.

השתלת שיער

השתלת שיער בישראל היא הליך כירורגי לטיפול בנשירת שיער. הליך זה משתיל זקיקי שיער בריאים מהחלק האחורי של הראש לאזורים הקירחים או המקריחים. ניתוח זה הוא אחד הטיפולים היעילים ביותר להתקרחות גברית והתקרחות נשית. ההליך יכול לשמש גם כטיפול בהתקרחות אראטה, מצב אוטואימוני הגורם לנשירת שיער בכתמים על הקרקפת. ראש המטופל מגולח לפני הניתוח וניתנת הרדמה מקומית כדי להרדים את אזור הקרקפת בו יוסר שיער. לאחר מכן המנתח מסיר פיסות קטנות של עור מחלקים בריאים של הקרקפת ומשתיל אותם באזורים עם שיער דליל או ללא צמיחת שיער. השתלים מכילים 1-4 שערות כל אחד והם מושתלים בדרך כלל במרחק של 1-2 ס"מ זה מזה.

השתלת שיער היא הליך כירורגי המשמש לטיפול בהתקרחות גברית. ההשתלה יכולה לשמש גם לתיקון נשירת שיער הנגרמת מתאונות או כוויות. ניתוח השתלת שיער כולל העברת שיער מחלק אחד של הראש לאחר. זקיקי השיער מוסרים מאזור התורם ולאחר מכן מושתלים באזור הקירח או הדליל. הסוג הנפוץ ביותר של השתלת שיער נקרא Transplantation Follicular Unit (FUT). מטרת הניתוח היא ליצור מראה ותחושה טבעיים על הקרקפת. משמעות ההליך היא להשתיל זקיקי שיער שלך שמקורם בחלק אחר של הקרקפת, ולא השתלה של שיער של מישהו אחר.

תהליך השתלת שיער

השתלות שיער קיימות כבר כמה עשורים. השתלת השיער הראשונה נעשתה בשנות החמישים. תהליך השתלת שיער הוא די פשוט וקל. בהליך זה המנתח מסיר רצועת שיער מהחלק האחורי ומהצדדים של הראש ואז משתמש בה כדי למלא את המקומות הקרחים על הקרקפת. סוג הניתוח יהיה תלוי בכמות השיער שתרצו להשתיל, היכן תרצו למלא את הקרחות, איזה סוג שתלים זמינים וכמה זמן אתם מוכנים להשקיע בהחלמה לאחר מכן. השתלת יחידת זקיקים: זהו סוג הניתוח הנפוץ ביותר שנעשה בימינו מכיוון שהוא מציע מראה טבעי המשתלב היטב עם קו השיער הקיים שלך. ההליך גם פחות פולשני בהשוואה לסוגים אחרים של הליכים ולכן זמן ההחלמה קצר יותר. חילוץ יחידה זקיקית: ניתן להשתמש בהליך זה כאשר יש יותר מדי קרחות או אם אין מספיק שיער תורם.

סוגים של השתלת שיער

שני הסוגים הנפוצים ביותר של השתלות שיער הם השתלת יחידת זקיקים והשתלת עור.
השתלת יחידת זקיקים היא הסוג הנפוץ ביותר של השתלת שיער, כאשר זקיקים בודדים מועברים מחלק אחד של הראש לאחר. סוג זה של ניתוח משמש לעתים קרובות עבור אנשים שאיבדו שיער עקב טיפולי סרטן או גורמים אחרים. זה יכול לשמש גם לאנשים עם שיער דליל כי זה עוזר להם להשיג מראה שיער עשיר ומעובה יותר.

השתלת עור היא הליך שבו עור המכיל זקיקים בריאים מושתל על אזורים קירחים או דלים בקרקפת ולאחר מכן נתפר למקומו. השתלים נלקחים בדרך כלל מאזור בקרקפת שיש בו הרבה זקיקים בריאים ומושתלים על קרחות על מנת לעבות אותם שוב.

רוצים לדעת עוד בנושא השתלת שיער? בקרו באתר > hairpower.co.il

כתבה זו הינה כתבת תוכן ממומן.

דילוג לתוכן