פיסול פנים – שינוי עדין שעושה הבדל גדול

מהו פיסול פנים, ועל מה חשוב להקפיד כדי לשפר את הצלחת הטיפול? כל התשובות לפניכם

מערכת האתר

עודכן בתאריך

פלסטיקה ואסתטיקהבריאות ויופי
צילום: Pexels-anna-shvets

ראשית, מהו פיסול פנים

פיסול פנים מאפשר לשפר, ואף לשנות בצורה מתונה, את מראה הפנים באמצעות שילוב מספר טיפולים אסתטיים המותאמים באופן אישי לצרכים של המטופלת או המטופל.

תוכנית הטיפול תיבנה באופן פרטני והיא עשויה לכלול את הטיפולים הבאים:

  • הזרקת חומרי מילוי: חומרי המילוי מסייעים להצערת מראה הפנים על ידי הוספת נפח לאזורים הסובלים מדלדול עם הגיל. בנוסף חומרים אלו משמשים גם לפיסול עדין של תווי הפנים – למשל לשיפור המראה של סנטר אחורי, לעיבוי השפתיים וליצירת קווי לסת ולחיים מודגשים ומסותתים.
  • הזרקות בוטוקס: הבוטוקס מוכר היטב כחומר המסייע לטשטש קמטי הבעה. בנוסף ניתן להיעזר בו גם לצורך תיקון תווי הפנים – למשל במצבים של חוסר סימטריה בגבות, חיוך גבוה (חושף חניכיים), כיווץ בסנטר ועוד.
  • טיפול בגלי רדיו, אור ולייזר: טיפול המיועד לחידוש העור, שיפור המרקם שלו, טיפול בפיגמנטציות וכלי דם, ועידוד יצירת קולגן חדש.

בניגוד לניתוחים פלסטיים, פיסול פנים אינו מערב הליכים ניתוחיים או אשפוז, ותהליך ההחלמה במרבית הטיפולים הינו מהיר וקל, ללא השבתה מפעילות.

אלו אזורי פנים מתאימים לטיפול?

פיסול פנים מאגד בתוכו שיטות טיפול שונות המתמקדות בכמה אזורים מרכזיים בפנים:

  • לחיים וקו לסת: טיפול פיסול פנים מאפשר לשפר ולהדגיש את מראה הלחיים וקו הלסת באמצעות הזרקת חומרי מילוי.
  • שפתיים: השימוש בחומרי מילוי ליצירת מראה מלא יותר כבר הפך להליך נפוץ מאוד, ואליו מצטרפים גם טיפולים אחרים המיועדים להצעיר את השפתיים ולטשטש קמטוטים המופיעים סביבן עם השנים.
  • מצח וגבות: המצח והגבות צוברים במשך השנים קמטים וסימני גיל. כדי לטשטש סימנים אלו ולרענן את העור, פיסול פנים יכול לכלול הזרקת בוטוקס למצח, המסייעת לטשטוש הקמטים הרוחביים במצח, והקמטים שבין הגבות.
  • עפעפיים: טיפולי בוטוקס ומיצוק יכולים לשפר עפעפיים בעלי מראה נפול, והם מסייעים ליצור מראה "פתוח" וצעיר יותר.
  • אף: ניתוחי אף הם אומנם נפוצים מאוד, אך לעיתים אין בהם צורך. לפעמים נדרש שינוי קטן בלבד אותו ניתן להשיג באמצעות חומרי מילוי בטיפול פשוט יחסית וללא התערבות ניתוחית.
  • סנטר: לאזור זה בפנים יש השפעה משמעותית על המראה הכללי, וכיום קיימות אפשרויות רבות לתיקון ולעיצוב שלו באמצעות חומרי מילוי מתאימים.

פיסול פנים – על מה חשוב להקפיד

פיסול פנים אמנם נחשב כטיפול קל יחסית עם החלמה מהירה, אך כמו כל טיפול אחר חשוב לבצע אותו באופן מקצועי ומדויק בכדי להפחית את הסיכון לסיבוכים ולקבל את התוצאה הרצויה.

הזרקה לא נכונה של חומרי מילוי, או טיפול שאינו מותאם בצורה אופטימלית למבנה הפנים של המטופל, עלולים ליצור מראה לא טבעי שאינו הרמוני עם תווי הפנים.

כדי לסייע להצלחת הטיפול מומלץ לבחור במנתח פלסטי מומחה ובעל ניסיון רב בתחום. בנוסף חשוב לבצע תיאום ציפיות עם המנתח באשר לתוצאה הרצויה מבחינתך –  פיסול פנים יכול לתרום לשיפור המראה, אולם השינוי שהוא מאפשר צריך להיות עדין ולא דרסטי בכדי להימנע ממראה לא טבעי ומוגזם, כאשר שינויים משמעותיים יותר למראה הפנים יחייבו במקרים רבים ניתוח פלסטי.

כירורג פלסטי מומחה ידע להמליץ לך על הטיפול המתאים ביותר עבורך, בהתבסס על הרצונות והנתונים האישיים שלך.

כתבה זו היא תוכן ממומן.

ד"ר נמרוד פרידמן, MD, הינו בוגר בהצטיינות של בית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב. התמחה בכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי ע"ש רבין (בילינסון) וכיהן כאחראי על היחידה לכוויות בביה"ח בילינסון ואחראי כירורגיה פלסטית בבית החולים לילדים שניידר. בשנת 1999 הקים ד"ר פרידמן מרפאה פרטית, במסגרתה הוא פועל עד היום. ד"ר פרידמן הינו מרצה מבוקש ומדריך רופאים בהליכים אסתטיים וכירורגיים בכל רחבי העולם.

כתובת המרפאה: הברזל 32 רמת החייל, ת״א

טלפון: 03-5626464
[email protected]

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן