האגוז שמעכב הזדקנות, עוזר להפחתה במשקל ולהורדת כולסטרול

אילו אגוזים מעכבים תהליכי הזדקנות? מהו האגוז הייחודי שמסייע להגביר תחושת שובע ולסייע לירידה במשקל? מיהו האגוז שמסייע להפחתת הכולסטרול ?

תזונהמדע
בריאות המוח, הלב ומשקל בריא - סגולות המקדמיה. צילום: pexels-david-disponett

אילו אגוזים מעכבים תהליכי הזדקנות? מהו האגוז הייחודי שמסייע להגביר תחושת שובע ולסייע לירידה במשקל? מיהו האגוז שמכיל ויטמינים ושומנים המסייעים להפחתת הכולסטרול הרע והגברת הכולסטרול הטוב? מדובר בלא אחר מאגוז המקדמיה. לאגוז מקדמיה סגולות רבות. אגוזי מקדמיה הם אגוזי עץ טעימים וקרמיים המהווים מקור לרכיבים תזונתיים בריאים ביניהם סיבים תזונתיים, שומן חד לא רווי בריא, מינרלים, ויטמינים, חלבונים ועוד. לצד זה כמו מזונות רבים אחרים יש לבדוק עם תזונאית והרופא המטפל האם שילוב המקדמיה בתפריט לא מהווה סיכון. אגוזי מקדמיה עשירים בזרחן. לכן מי שסובל מבעיות כליות למשל, נדרש להוועץ עם רופא לפני שימוש בהם. עבור אנשים מסוימים המקדמיה שהיא סוג של אגוז עלולה לחולל אלרגיה.

מקור אגוזי המקדמיה מצוי באוסטרליה אך אגוזים אלה גדלים כיום במקומות שונים בעולם. אגוזים אלה הם לא רק אגוז טעים ואהוב אלא גם מציעים יתרונות בריאותיים רבים. אז למה מועיל וטוב אגוזי מקדמיה לבריאות? האם מקדמיה משמין או מרזה? במאמר זה, נפרט את הערך התזונתי של אגוזי מקדמיה ואת היתרונות הפוטנציאליים שהם מספקים לבריאותנו.

בריאות המוח, הלב ומשקל בריא – סגולות המקדמיה

אז מהם סגולות האגוז המונע הזדקנות, המפחית דלקתיות והמסייע לבריאות המוח והלב?

1. בריאות המוח ורכיבים תזונתיים מעולים:

אגוזי מקדמיה ידועים בפרופיל התזונתי העשיר שלהם. הם מקור מצוין לשומנים חד בלתי רוויים בריאים, שיכולים לעזור להפחית את רמות הכולסטרול הרע ולסייע לבריאות הלב. אגוזים אלו גם מכילים סיבים תזונתיים, מה שהופך אותם לבחירה מתאימה לאלו המעוניינים בדיאטה דלת פחמימות או עתירת סיבים. בנוסף, אגוזי מקדמיה עשירים בוויטמינים ומינרלים חיוניים, כולל זרחן,חומצה פולית, סידן, ויטמין B1, מגנזיום ומנגן.

2. יתרונות בריאות הלב:

תכולת רכיביו והשומן החד בלתי רווי הגבוהה באגוזי מקדמיה תורמת לתכונות המגנות על הלב שלהם. מחקרים הראו כי שילוב של אגוזים אלו בתזונה מאוזנת יכול לסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם. הפחתת סיכון זו גורמת להורדת הסיכוי ללקות בהתקפי לב ושבץ מוחי. השומנים החד בלתי רוויים באגוזי מקדמיה נמצאו כמשפרים את פרופילי השומנים בדם. זאת  על ידי הגדלת רמות הכולסטרול הטוב (HDL) והפחתת רמות הכולסטרול הרע (LDL). שינוי זה בכולסטרול, בתורו, עוזר לשמור על רמות לחץ דם בריאות ומפחית את הסיכון להצטברות פלאק בעורקים.

3. סיבים תזונתיים לשיפור העיכול, הגברת תחושת שובע וירידה במשקל:

צריכת אגוזי מקדמיה עשויה לסייע לשמירה ואף הפחתה במשקל. אגוזים אלה מכילים חומרים וסיבים תזונתיים כולל שומנים שמגבירים את תחושת השובע ומסייעים לתהליכי עיכול. זאת באופן שלא מוביל לעליה מהירה ברמות הסוכר וגורמת להשפעות מיטיבות על ניהול משקל תקין ורמות סוכר יציבות, כולל הפאקט אפשרי להפחתת סיכוי למחלות במערכת העיכול.

4. עיכוב הזדקנות תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות:

אגוזי מקדמיה מכילים נוגדי חמצון, כגון טוקופרולים ופלבונואידים. חומרים אלה ואחרים מסייעים בהגנה על הגוף מפני סטרס חמצוני הנגרם מרדיקלים חופשיים מזיקים. נוגדי חמצון אלו יכולים להפחית דלקות ונזקים חמצוניים, הקשורים למחלות כרוניות שונות, לרבות סרטן, סוכרת והפרעות ניווניות. לכן שילוב אגוזי מקדמיה בתזונה יכול לתרום לבריאות הכללית.

5. בריאות העצם והשיניים:

אגוזי מקדמיה מכילים מינרלים חיוניים כמו סידן ומגנזיום וכן זרחן, החיוניים לשמירה על בריאות העצמות והשיניים. מינרלים אלה, יחד עם נוכחות ויטמין D, פועלים יחד כדי לתמוך בצפיפות העצם ולמנוע מצבים כמו אוסטאופורוזיס. יתר על כן, השומנים הבריאים שבאגוזי מקדמיה מסייעים בספיגת ויטמינים מסיסים בשומן, כגון ויטמין D, A, E ו-K, החיוניים לתפקודי הגוף השונים.

6. בריאות העור, והשיער:

הרכיבים התזונתיים המצויים באגוזי מקדמיה, כולל ויטמין E, נחושת וחומצות שומן אומגה 7, עשויים לתרום לבריאות העור ושיער בריאים. ויטמין E ידוע בתכונותיו נוגדות החמצון, המסייעות בהגנה על העור מפני נזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים ומקדמים מראה צעיר. לנחושת נודע תפקיד מכריע בייצור הקולגן, חלבון השומר על גמישות ומבנה העור. חומצות שומן אומגה 7 המצויות באגוזי מקדמיה עשויות לסייע לשיער בריא.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן