הורדת טריגליצרידים באופן טבעי

איך מורידים טריגליצרידים בדם? איך מטפלים בשומנים בדם? מהן השיטות הטבעיות להפחתת טריגליצרידים? איך לגרום הורדת טריגליצרידים באופן טבעי?

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
7 דרכי הורדת טריגליצרידים באופן טבעי. צילום:Pixabay tookapic

איך מורידים טריגליצרידים בדם? איך מטפלים בשומנים בדם? מהן השיטות הטבעיות להפחתת טריגליצרידים? איך לגרום הורדת טריגליצרידים באופן טבעי? האם מצב של טריגליצרידים מסוכן לגופנו כאשר הללו ברמה גבוה? טריגליצרידים בדומה לכולסטרול הם שומני דם. הם מהווים גורם המספק לגופנו אספקת אנרגיה וחומרי בניה חשובים. ואולם כאשר רמות הטריגליצרידים גבוהות זה גורם נזקים. כך טריגליצרידים גבוהים מובילים לסיכון למחלות לב, שבת ודלקתיות כמו דלקות בלבלב.

ערך תקין של טריגליצרידים בדם הוא 150 מיליגרם לדציליטר או פחות. כאשר ערך טריגליצרידים גבוה הוא חורג מעל 150 מיליגרם לדציליטר. ערך טריגליצרידים בין 150 ל99 נחשב גבולי גבוה. כשערך טריגליצרידים בין 200 ל500 הוא מוגדר כגבוה בסיכון. ואילו ערך טריגליצרידים מעל 500 הוא מצב של סיכון מוגבר.

כיצד נתחיל הורדת טריגליצרידים באופן טבעי ללא תרופות או לצד טיפול תרופתי? באילו שיטות ללא תרופות אפשר לנקוט כדי להפחית את רמות הטריגליצרידים ללא שינוי תזונתי?ראשית, נזכור כי לטריגליצרידים גבוהים טיפול תרופתי לצד טיפולים אחרים. חשוב לפנות לרופא מומחה שיסייע באבחון הגורם לטריגליצרידים, ייעוץ ומתן המלצות טיפוליות ובמידת הצורך ירשום מרשם לתרופות. לצד תרופות קיימים טיפולים טבעיים שאינם תרופות להורדת טריגליצרידים בדם. נוכל להעזר ברופא על מנת להתאים טיפולים טבעיים כאלה ואחרים לצד התרופות או לפני טיפול תרופתי לשם הורדת טריגליצרידים באופן טבעי.

7 דרכי הורדת טריגליצרידים באופן טבעי

הרופא המטפל עשוי להציע דרכים שונות להפחתת רמות שומני הדם. הורדת טריגליצרידים באופן טבעי תכלול שינוי אורחות החיים. כך למשל נפחית במזונות מסוימים על מנת להוריד את רמות הטריגליצירידים, נגביר את הפעילות הגופנית, נוריד במשקל אם אנו סובלים מהשמנת יתר, נפחית צריכת חומרים המובילים לעליה בטריגליצרידים כמו אלכוהול. אז איך נתחיל בהורדת הטריגליצרידים בדם בדרך טבעית? לפניכם סיכום של 7 דרכים להפחת תרמות הטריגליצרידים בדמנו:

  1. נשמור על משקל מאוזן, נפעל להורדת עודף משקל והשמנת יתר.
  2. נבצע באופן סדיר וקבוע פעילות גופנית מותאמת.
  3. נוריד את כמות האלכוהול שאנו שותים.
  4. נמנע ככל האפשר מצריכת מזונות עשירים בשומנים מהחי כמו בשר שמן, קבב,  שווארמה או גבינה שמנה.  נצמצם בצריכת מזונות הכוללים שומן רווי ושומן טראנס כמו מלאוול, וופלים או בורקס, חמאה ומרגרינה.
  5. נפחית את המאכלים המעובדים הכוללים סוכרים כמו חטיפים, מאפים, סוכריות, משקאות ממותקים, סוכריות, עוגות, מזונות עם ממתיקים מלאכותים וטבעיים, ריבות, סירופ סוכר למינהו, פסטה, קמח לבן, קמח תפוחי אדמה, עמילן ועוד.
  6. נגביר את צריכת המזונות הבריאים כמו ירקות עליים, עתירי סיבים תזונתיים כמו בצל, ברוקולי ושום, נבטים ואחרים. נשלב יותר דגנים מלאים בתפריט. נרבה בצריכת מזונות בריאים כמו שיבולת שועל,
  7.  נצרוך פחות מזון בתצרוכת היומית הכוללת.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן