הנוער יוכל להתחסן בקרוב

האם בני נוער יוכלו להתחסן בקרוב ? ומתי יוכלו ילדי בתי הספר היסודיים להתחסן כנגד קורונה? ומי לדעת מנכ"ל פייזר היא המוטציה עם הסיכון המירבי?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הילדנגיף קורונה
מתי יאושר חיסון נגד קורונה בילדים וצעירים? צילום: Pixabay Alexandra_Koch

האם בני נוער יוכלו להתחסן בקרוב ? ומתי יוכלו ילדי בתי הספר היסודיים להתחסן כנגד קורונה? ומי לדעת מנכ"ל פייזר היא המוטציה עם הסיכון המירבי? ראיון של אלברט בורלא, מנכ"ל פייזר שפכו אתמול אור על תשובות לשאלות אלה ואחרות. מנכ"ל חברת פייזר, יצרנית חיסון הקורונה הניתן בישראל התראיין לחדשות 12.

מחקר נרחב של קופת החולים הכללית על מאות אלפי ישראלים כבר הצביע על היעילות של חיסון הקורונה של חברת פייזר. יעילות החיסון נמצאה כגבוהה במיוחד למנוע מחלה, תסמינים קשים ותמותה עקב וירוס הקורונה היעילות של החיסון הוכחה בקרב קבוצות הגיל השונות. עם זאת טרם אושר השימוש בחיסון לילדים ובני נוער מתחת לגיל.

כל עוד אוכלוסיה גדולה של ילדים וצעירים בישראל ובעולם לא יכולה להתחסן, החזרה לשגרה ועצירת המגיפה תתעכב. מתי אם כן, יאושר שימוש בחיסון של חברת פייזר או חברות תרופות אחרות כמו מודרנה עבור ילדים וצעירים מתחת לגיל 16?

להערכת מומחים, ממצאים סופיים של ניסוים של חיסון הקורונה על אוכלוסיה של צעירים מגיל 12 ומעלה יאספו, יוגשו ויאושרו כבר עד קיץ 2021 . ממצאים לגבי אוכלוסיה של ילדי בתי ספר יסודיים בגילאים צעירים מ-12 צפויים להתקבל ולהיות מאושרים עד סוף 2021.

בראיון שנערך עם אלברט בורלא, מנכ"ל פייזר הוא ציין כי בתוך שבועות ספורים תשלח פייזר בקשה למינהל המזון והתרופות האמריקאי. לדעתו בתוך חודש תקבל פייזר תשובה לגבי אישור החיסון בילדים. עוד ציין בורלא כי פייזר תתחיל לערוך מחקר לגילאי 5 עד 11 שנים בקרוב. להערכתו ניסויים אלה יסתיימו עד סוף שנת 2021. לאחר אישור מעין זה של חיסון נגד קורונה, צפוי חיסון של כלל ילדי מערכות החינוך.

הסיכון האפשרי – הווריאנט הקורונה הדרום אפריקאי

מנכ"ל פייזר ציין כי ישראל היתה מדינה מתאימה לבחינת יעילות החיסון באוכלוסיה גדולה. הוא ציין כי הציב לחוקרי החברה יעד להיות ערוכים לפיתוח חיסון למוטציה חדשה של קורונה במידת הצורך בתוך כשלושה חודשים. לדעת בורלא, הסיכון המרכזי יכול להגיע מכיוונו של הווריאנט הדרום אפריקאי. זאת מכיוון שהווריאנט הבריטי שלדבריו אחראי ל80 אחוזים ממקרי הקורונה בישראל, הוכח כלא עמיד כנגד החיסון של פייזר.

עד היום 12.3.2021 דווח בעולם על קרוב ל120 מליון חולי קורונה מאומתים. מתוכם 2.63 איש מתו מהנגיף. בישראל ממשיכה ההדבקות בנגיף במימדים קטנים יותר. ביממה האחרונה נדבקו מעל 2,700 ישראלים בקורונה. עד כה מתו מהנגיף בישראל 5967 איש, מהם 17 נפטרו ביממה האחרונה. בישראל אובחנו מעל 814 אלף חולי קורונה.

בארצות הברית עד היום אובחנו מעל 29.3 מליון חולי קורונה. ביממה האחרונה לבדה אובחנו בארצות הברית עוד כ63 אלף חולי קורונה נוספים. בארצות הברית המובילה את טבלת החולים והמתים מתו עד כה מעל 530 אלף איש. ביממה האחרונה לבדה מתו בארצות הברית 1522 איש בשל הוירוס. בהודו חלו עד כה מעל 11.3 מליון איש. 158 אלף איש מתו בהודו בשל הנגיף.

דילוג לתוכן