שוקלת לעבור הפלה? מה חשוב לקחת בחשבון לפני?

מה ההבדל בין הפלה טבעית ליזומה? מדוע נשים מחליטות להפסיק היריון? כמה זמן לוקחת הפסקת היריון יזומה? האם יכולים להיות סיבוכים ביום שאחרי?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

הריון ולידההריון
אישה בהריון, הפלה או לא, בריאות והריון

ההחלטה לבצע הפלה היא לא החלטה של מה בכך. מדובר על החלטה שחייבת להיות כזאת שחשבת עליה רבות לפני שבחרת בה. נדגיש כי מדובר על החלטה לגיטימית, לכל אחת יש את היכולת מה לעשות עם ההיריון בכל שלב. בו בזמן עלייך להבין את ההשלכות של בחירה באפשרות הספציפית הזאת. כמו שאת מתארת לעצמך להפלה יש השלכות משמעותיות בשלב הנוכחי וגם בהמשך הדרך. לא תרצי למצוא את עצמך במצב בו תביני את ההשלכות רק אחרי שביצעת את המעשה עצמו. הרי ברגע שאת מפילה את העובר שנמצא בבטנך, לא תהיה דרך חזרה. ריכזנו עבורך את כל המידע שאמור לגרום לך להבין כי את עושה את הצעד הנכון.

מה ההבדל בין הפלה טבעית ליזומה?

ישנו הבדל של שמיים וארץ בין הפלה טבעית לבין הפלה יזומה. הפלה טבעית היא הפלה שמתרחשת באופן טבעי, מבלי שאת תהיי מעוניינת בכך. ישנן נשים שעוברות הפלה טבעית מבלי שהן רצו להפיל את ההיריון. מדובר על הפלה שקורת בשכיחות גבוהה יחסית, בטח בשבועות הראשונים של ההיריון. בו בזמן הפלה יזומה היא הפלה שנעשית ביוזמתך מתוך רצון להפסיק את ההיריון. לא מדובר על פעולה שקורת בטבעיות, את צריכה לפעול באופן יזום על מנת שהיא תקרה. כמובן שלכל אישה יש את השיקולים שלה בכל מה שנוגע להפסקת היריון. מה שצריך לדעת זה שהפסקת היריון יזומה מביאה איתה בחלק גדול מהמקרים לתופעות נוספות.

מדוע נשים מחליטות להפסיק היריון?

יכולות להיות סיבות שונות שמביאות אישה להחליט על הפסקה יזומה של היריון. אף אישה לא עושה את זה בחפץ לב, אך במרבית המקרים לא עומדות מולה אופציות אחרות. הסיבה המרכזית להפסקת היריון היא כניסה להיריון לא רצוי או כזה שלא ניתן להשלימו. כל אישה צריכה להחליט האם היא מסוגלת להשלים את ההיריון וגם לגדל את התינוק. בו בזמן יש כאלה שמבינות כי ההיריון עלול לסכן את בריאותן, לכן הן מבצעות הפלה יזומה. הפסקת הריון פרטי יכולה להתרחש בעוד כל מיני מצבים ומעוד כל מיני סיבות שנלקחות בחשבון.

כמה זמן לוקחת הפסקת היריון יזומה?

הפעולה עצמה לא לוקחת זמן, אנו מדברים על פעולה כירורגית שנמשכת כמה דקות מעטות. עם זאת האישה נשארת להשגחה של כמה שעות כדי לוודא שהפעולה בוצעה כמו שצריך. עם החזרה לבית, האישה נדרשת להיות במנוחה של 48 שעות כדי למנוע החמרה במצב. נשים שעוברות הפלה יזומה נמצאות בסוג של טראומה אחרי הפעולה הספציפית הזאת. מעבר לכך שמדובר על פעולה כירורגית לכל דבר ועניין, היא גם מכבידה מבחינה נפשית. בכל זאת מדובר על הפסקה של היריון, אחד מהדברים המיוחדים ביותר עבור כל אישה. הפסקה יזומה היא עניין מתבקש, אך לא תמיד עושים אותו ברצון רב.

האם יכולים להיות סיבוכים ביום שאחרי?

כל עוד מבצעים את הפעולה בצורה נכונה, הסיבוכים לאחר הגרידה הם מועטים. מהסיבה הזאת חובה לבצע הפלה יזומה בקליניקה המתמחה בנושא הזה. המומחים ישמחו לסייע לכם להשיג בדיוק את התוצאה הרצויה בשבילכם. בו בזמן יכולים להיווצר סיבוכים להיריון הבא, בכל זאת הפעולה מביאה להשלכות בהקשר הזה. נשים מספרות כי לאחר הפלה יזומה הן התקשו להיכנס להיריון, אך זה לא אומר שלא תוכלי להרות. יכול להיות שבניסיונות הראשונים תתקשי להיכנס להיריון, אך בסוף ההיריון ייקלט. רוצה לשמוע עוד פרטים על הפלה יזומה? בואי לדבר עם המומחים של TLV מדיקל.

כתבה זו היא תוכן ממומן.

דילוג לתוכן