ברכה קלאסית לבר מצווה

ברכה קלאסית לבר מצווה: נוסח לחתן בר המצווה לשימוש באירוע חגיגת בר המצווה כאשר הוא מברך את הנוכחים באירוע שמחתו

שי לביא

עודכן בתאריך

חינוך, חברה, משפט
ברכה קלאסית לבר מצווה. צילום:Pixabay ktphotography

ברכה לבר מצווה מעניקה לחתן הבר מצווה הזדמנות לתאר את הכרת התודה, את התבגרותו, את רגשותיו ותפיסותיו באופן קצר בפני מכרים רבים. ברכה של בר מצווה נהוגה כאשר חוגגים את מאורע הבר מצווה. למשל כאשר חוגגים בר מצווה באולם אירועים או כאשר עושים אירוע של בר מצווה בירושלים בכותל. או אז ישנה לחתן הבר מצווה הזדמנות לשאת דברים, לשתף, להודות לנוכחים, לספר על קורותיו ולחלוק עם אחרים שבאו לכבדו במאורע זה.

בר המצווה מציין נוהג שמקורו אינו מקראי אלא נערך על פי קביעת ה"הראשונים" בהתבסס על מסורת או הלכה למשה מסיני. בבר המצווה עולה הילד שהפך לעלם שעומד בזכות עצמו ומתנתק מהוריו בצורך להתנהל באופן עצמאי בעשיית מצוות והתנהגות ברמה האישית והבינאישית ומול הבורא.

עוד באותו נושא

להלן מפורט נוסח ברכה קלאסית לבר מצווה לאיחולים לחתן בר מצווה. הטקסט מיועד למי שרוצה לשאוב השראה, להעזר בתכנים ולהשתמש באלמנטים מהברכה או ליצור בהקשר לברכה תוכן משלו המותאם באופן אישי לרצונו. ניתן להעזר בנוסח זה בכתיבת ברכה קלאסית לבר מצווה שנכתבת על ידי חתן הבר מצווה או בני משפחתו לצורך הקראה באירוע הבר מצווה או לכתיבה במדיה אחרת כמו הודעה אישית ברשתות חברתיות, הודעה קבוצתית, פוסט וכו'.

ברכה קלאסית לבר מצווה

לפניכם מפורטת ברכה קלאסית לבר המצווה שניתן להשתמש בתכנים ממנה כדי לנסח ברכה משלכם או להעזר בכתוב בה באופן אחר:

תודה לכם שהגעתם למאורע המרגש הזה לעמוד לצידי בבר המצווה שלי, לחגוג ולשמוח בשמחתי, שמחתנו.

כשאני מתבונן בכל מי שנוכח פה, אני גאה, שמח ומעריך את כל הטוב שיש בחיי, ומבקש להודות לכם שאתם חלק מהחיים שלי.

בר המצווה מסמל את המעבר מהילדות אל עצמאות, סמל לשלב ההתפתחות של לקיחת אחריות וקבלת מחויבות ועול מצוות.

ילד הייתי ובגרתי ועתה הופך לנער עול מצוות. ועכשיו אני עומד בפניכם כאן בשמחה והתרגשות לספר לכם שהילד שאתם מכירים הוא חלק בלתי נפרד ממני אך לצידו הולך וצומח לו נער, אדם שנכנס לאט לאט לעולם הבוגר, ללמוד, להתקדם ולהפוך לדמות שעומדת בפני עצמה במלוא ההדר והעוצמה ולהוביל לפי דרכי, להיות ברשות עצמי, ליצור ולפרוח ולצד זה תמיד להיות בחיק המשפחה והסובבים אותי.

אני מודה להוריי ובני המשפחה, על שהביאוני עד הלום, שתמכו ועזרו, סייעו והעצימו. וגם במה שלא תמיד מסכימים, בתקופות שבהם הדברים לא מושלמים, גם כשקשה וגם כשלא הולך, אתם תמיד לצידי ואני מודה על כך!

מאחל לכל הנוכחים וכל מי שכיבד אותי באהבתו, עזרתו ונתינתו הרבה בריאות ונחת רוח, שמחה, שגשוג ובשורות טובות ואיך אפשר בלי- מזל טוב!

תודה!

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן