מחקר חדש: יופי מגביר אושר והצלחה

ממצאי המחקר מעלים כיצד יופי משפר את שביעות הרצון, ההצלחה והאושר

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורפסיכולוגיה
יופי של אישה. מקור: ויקיפדיה ברשיון. ציור : Lynch-Albert. .באדיבות: Staszek99

האם היופי מביא אושר וסיפוק בחיים ? לטענת כלכלנים אמריקאים מאוניברסיטת טקסס שבארה"ב, התשובה לשאלה זו היא חיובית- יופי אכן מגביר את רמת שביעות הרצון והסיפוק בחיים ואת מידת ההצלחה של האנשים בעלי המראה המושך יותר.

רבים מעלים שאלות רבות על מהות האושר. מה גורם לשמחה? מה מניע אותנו לחוות סיפוק? באיזו מידה יש למודעות עצמית והתחברות לאני הפנימי השלכה על אושר? מה הקשר בין אושר למימוש חומרי. מכוון שאלות על אושר מעסיקות אנשים רבים ומדענים.

ממצאי מחקר חדש מצביעים על כך שאנשים יפים, מצליחים ומאושרים יותר

במחקרם בחנו החוקרים חמישה סקרים נרחבים שבוצעו בארה"ב, קנדה, גרמניה ואנגליה, בקרב מעל 25,000 נבדקים, בהם נבחנה רמת הסיפוק והאושר של הנבדקים, וכן דירוג המראה של המרואיין.

ניתוח הממצאים הצביע על כך שיופי משפר את מידת האושר- הסיפוק ושביעות הרצון שהביעו הנבדקים לגבי חייהם. 15% מהאנשים שדורגו כיפים ביותר מתוך כלל הנבדקים במחקר, דיווחו על רמת אושר גבוהה יותר ב-10% מהנבדקים בתחתית מדרג היופי.

מרבית ההשפעות החיוביות של המושג אושר עליו דיווחו הנבדקים היפים יותר נבע לדעת החוקרים  מכך שהיופי משפר את רמת ההכנסה, את הסיכויים להינשא, "פותח דלתות" לאפשרויות תעסוקתיות רבות יותר ועוד.

השפעותיו הכוללות של המראה הפיזי המושך של  גברים ונשים על אושר הייתה דומה אולם ההשפעה הישירה של המראה על אושר, בקרב נשים הייתה רבה יותר כגורם עצמאי, ולא הייתה תלויה בכך שהמראה מסייע להכנסה טובה, סיכוי מציאת בן זוג ונישואין, הזדמנויות תעסוקתיות ועוד.

 

דילוג לתוכן