האדם החושב – רודן

מה מייצגת דמות האדם החושב - שבפסלו של הפסל אוגוסט רודן? מה מתאר פסל האדם החושב? ומהו פסלו של רודן - הנשיקה?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

יחסים זוגיים
האדם החושב - רודן. צילום: Pixabay Guy Dugas

מה מייצגת דמות האדם החושב – שבפסלו של הפסל אוגוסט רודן? מה מתאר פסל האדם החושב? ומהו פסלו של רודן – הנשיקה? פסל האדם החושב פוסל על ידי אוגוסט רודן הצרפתי בשנת 1880. פסל זה בדומה לפסל הנשיקה של רודן הוכן כחלק מסדרת תבליטים שיעטרו שער מוזיאון (שלא הוקם לבסוף).

רודן קרא לפסל דנטה החושב. עם זאת בציבור השתרש השם ׳האדם היושב׳. הפסל היה אמור להיות ממוקם למול שערי הגהנום ולדמות את דנטה, הוגה ״הקומדיה האלוהית״ חושב על יצירתו זו. האדם החושב באנגלית The Thinker.

סמל האדם החושב

דמות האדם בפסל מתארת אדם יושב וידו תומכת בסנטרו והוגה במחשבותיו. הפסל הוא סימבול המסמך את הגותו של האדם, חיפושו של האדם אחר ידע, חקר, תובנה ומשמעות. האדם החושב מסמל את העיסוק בחיפוש עצמי, במשמעות, רכישת ידע, תובנה, אינטלקט התבוננות. הקומדיה האלוהית שנכתבה על ידי דנטה, שפוסל כאדם החושב או דנטה החושב מגלם ברמה הסימלית הרהורים ומחשבות אלה ותהיות אודות משמעות הקיום, תכלית החיים, סבל ואתגרי הקיום, חומרנות מול מוסר, חטאים, אלימות, נתינה ואהבה, כבוד, איזון, תאוות והתנהגויות בני האדם, כפי שהשתקפו ביצירתו הספרותית.

פסל האדם החושב של רודן פוסל ביציקת ברונזה או שיש. קיימים בעולם עשרות פסלים של האדם החושב, ביניהם ליד קברו של אוגוסט רודן בעיר מדון בסמול לפריז. ממדיו של פסל האדם החושב הן 97 סנטימטרים ברוחבו ו183.6 סנטימטרים גובהו. מיקום הפסל המקורי כיום הוא במוזיאון רוגן בפאריז, צרפת.
האדם החושב- סיכום: בקצרה ניתן לסכם כי פסלו של אוגוסט רודן "האדם החושב" משנת 1880 הינו יצירת מופת מפורסמת בעל סמליות המבטאת את הרהוריו ותובנתו של האדם, משמעותו, ותפיסתו הקיומית לצד מחשבתו ועיסוקיו בחיפוש עצמי, תובנה, מוסר, רגש והתנהגות.

הנשיקה – רודן

בנוסף ליצירת האומנות המפורסמת – פסל האדם החושב של רודן, פיסל אוגוסט בשנת 1882 פסל מפורסם נוסף בשם הנשיקה. את פסל הנשיקה רודן יצר כחלק מקבוצה של תבליטים שנוצרו לשם קישוט שער מוזיאון אומנות בצרפת. פסל הנשיקה של רודן מתאר זוג עירום – אישה וגבר מחובקים.  פסל הנשיקה בצרפתית Le Baiser נקרא במקורו על שם תיאור פרנצ'סקה דה רימיני. פרנצ'סקה דה רימיני היא דמות מתוך הקומדיה האלוהית של דנטה המתאהבת באחיו הצעיר של בעלה. עקב גילוי הרומן ביניהם פרנצ'סקה נרצחת על ידי בעלה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן