למה קפאין מזיק- איך קפאין משפיע על הגוף?

מה השפעתו של קפאין על גופנו? למה קפה מזיק? לצד תועלת בריאותית של קפה על גופנו, לקפה נזקים שונים: למה קפאין מזיק לגופנו?

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

תזונהמדע
למה קפאין מזיק? איך קפאין משפיע על הגוף? צילום: Pixabay

מה השפעתו של קפאין על גופנו? למה קפה מזיק? מהם הנזקים של קפא שחור, אספרסו או נס קפה על גופנו? לצד תועלת בריאותית של קפה על גופנו, כמו השפעה חיובית על בריאות המוח, הלב והפחתת סיכון לסוכרת מסוג 2, מדענים גילו השפעות שליליות של קפה על גופנו. בין אם מדובר בקפה נמס, קפה שחור או אספרסו, ממצאי מחקרים מגוונים מצביעים על נזקים והשפעות שליליות של קפה בכלל וקפאין בפרט על בריאותנו. למה קפאין מזיק לגופנו? איך קפאין משפיע על הגוף? מה השפעותיו של קפה על בריאותנו?

להלן פירטנו מספר נזקים אפשריים שיש לקפה על בריאותנו מלבד השפעות כמו הכתמת השיניים והתמכרות. החל מהשפעתו של קפה על רמות הכולסטרול. המשך בהשפעתו של הקפה על מערכת העיכול. השלכותיו של קפה על התפתחות מחלות כמו ריפלוקס וצרבת. וכלה בכך שקפה עלול להגביר תסמיני חרדה, מגביר דופק ולחץ דם ועוד. אז מה השפעותיו של הקפה על בריאותנו? כיצד הקפאין משפיע על גופנו באופן שלילי?

איך קפאין משפיע על הגוף שלנו ולמה הוא מזיק?

בעוד שלקפה יכולים להיות יתרונות בריאותיים מסוימים, חשוב להיות מודעים לתופעות לוואי אפשריות ולהשפעות שליליות הקשורות לצריכתו. להלן כמה מהחסרונות וההשפעות השליליות הפוטנציאליות של קפה:

קפאין וכולסטרול גבוה – צריכת קפאין עלולה להעלות את רמות הכולסטרול הכללי בדם. פוטנציאל לעלייה ברמות הכולסטרול: מחקרים מסוימים מצביעים על כך שקפה עלולים להעלות את רמות הכולסטרול עקב נוכחותם של תרכובות מסוימות בשמני הקפה.

1. קפה ומחלת הסרטן: ממצאים שונים מצביעים על אפשרות לסיכון הקיים לצורכים קפה לחשיפה לחומר אקרילאמיד שעלול להגביר את הסיכון לסרטן.

2. קפה והתמכרות: צריכת קפה גורמת להתמכרות. ולאחר מכן, במקרה שרוצים להפסיק לצרוך אותו, חווים תסמיני גמילה מהתמכרות. צריכה קבועה של קפה עלולה להוביל לתלות ולתסמיני גמילה, כגון כאבי ראש, עייפות ועצבנות, בעת ניסיון להפסיק או להפחית את הצריכה.

3. קפאין וחרדה:התכונות הממריצות של הקפה יכולות להחמיר את תסמיני החרדה אצל אנשים רגישים, מה שמוביל לאי שקט, עצבנות ועצבנות.

4. כתמי שיניים בגלל צריכת קפה: צריכה קבועה של קפה יכולה לתרום לשינוי צבע השיניים ולהכתמה לאורך זמן.

5. עלייה בלחץ הדם ובקצב הלב: הקפאין בקפה יכול להעלות זמנית את קצב הלב ואת לחץ הדם. זה בתורו עלול להעמיד אנשים עם מצבי לב קיימים בסיכון.

קפה ותזונה

6. בעיות במערכת העיכול: קפה עלול לעורר הפרשת חומצת קיבה. זה עלול להוביל לריפלוקס חומצי, צרבת ואי נוחות במערכת העיכול אצל אנשים מסוימים.

7. קפה כמשתן: קפה הוא חומר שפועל גם כמשתן, להגביר את ייצור השתן ולגרום להתייבשות.

8. הפרעה לספיגת חומרים מזינים: קפה מכיל תרכובות שעלולות להפריע לספיגה של מינרלים מסוימים כמו ברזל, אבץ וסידן. זה יכול לפגוע באנשים עם חוסר בויטמינים ומינרלים/

9. קפה מסכן את ההריון והעובר: לנשים הרות צריכת קפה עלולה להשפיע באופן שלילי ולסכן את העובר וההריון.

10. נדודי שינה ושיבושים בשינה: ההשפעות הממריצות של הקפה עלולות להפריע לאיכות וכמות השינה. זאת במיוחד אם צורכים אותו סמוך לשעת השינה. זה עלול להוביל לקושי להירדם ולשיבוש דפוסי השינה.

11. קפה מגביר סיכון לגלאוקומה.

נציין שהתגובות האישיות לקפה משתנות. עבור נשים בהריון, במקרי חשש משברים, באנשים הצורכים תרופות מסוימות וסובלים ממחלות מסוימות חשוב להוועץ עם רופא לפני צריכת קפה. גם אנשים עם מצבים בריאותיים או רגישויות מסוימות עשויים להזדקק לנקוט זהירות או להגביל את צריכתו. התייעצות עם רופא ודיאטנית מוסמכת מהווה הכרח למי שרוצה לשמור על בריאותו, במיוחד בנסיבות כאמור אך גם במקרים רבים אחרים.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן