מהומות נגד מד"א והמשטרה

תקיפה של אנשי מד"א ופציעה של עובד: מהומות בשכונת מאה שערים בירושלים כנגד שטרים שאוכפים את צו בריאות העם בתקנות נגד נגיף הקורונה

מערכת האתר

עודכן בתאריך

ללא קטגוריהבריאות הציבור
מהומות במגזר החרדי בירושלים. צילום: walkerssk Slovenčina Pixabay

תקיפה של אנשי מד"א ופציעה של עובד: מהומות בשכונת מאה שערים בירושלים כנגד שטרים שאוכפים את צו בריאות העם בתקנות נגד נגיף הקורונה

יידוי אבנים וגידופים כנגד הרשויות האוכפות את ההנחיות הבריאותיות : משטרת ישראל ממשיכה לאכוף את הנחיותיו של משרד הבריאות ברחבי הארץ וגם בשכונות חרדיות על מנת להפחית את שיעורי ההידבקות בנגיף הקורונה. בתגובה לפעילות היום בשכונת מאה שערים, הותקפו אנשי מגן דוד אדום בשכונה ואחד מעובדי מד"א, נפצע באורח קל. המשטרה רשמה עשרות דו"חות למפירי ההנחיות.

שר הבריאות מגנה את התוקפים

בתגובה להתנהגות אלימה זו, ציין שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן:

"אני מגנה בחריפות תקיפת אנשי מד”א הבוקר בידי קומץ תושבים בירושלים. מדובר בהתנהגות חמורה, הנוגדת דעת ההלכה, ופוגעת באלו העושים עבודת קודש למען בריאות הציבור ובטחונו, תוך סיכון עצמי בפרט בשעת חרום זו נוכח התפשטות נגיף קורונה. ברור שקומץ זה אינו מייצג את כלל הציבור שנשמע להוראות ומכבד את הצוותים הרפואיים."

בתוך כך, ממשיכה מגיפת נגיף הקורונה בישראל להתפשט, כמו גם ברחבי העולם ובמיוחד בארצות הברית ובאירופה. בישראל הגיע כמות הנדבקים בנגיף למעל 4300 איש ומספר המתים ל-16 ועשרות חולים מונשמים ובמצב קשה.

המשך התפשטות המחלה בעולם ובישראל

בארצות הברית מתפשטת המחלה באופן דרמטי. מספר מקרי המוות מתקרב ל2500 ומספר החולים המאובחנים נושק ל150,000 חולי קורונה.

באיטליה אובחנו כבר קרוב ל100,000 חולי קורונה ומספר מקרי המוות קרוב ל11,000 נפטרים. 13,000 חולים בקירוב הבריאו מהמחלה.

ספרד ממשיכה להציג נתונים קשים וכמות הנדבקים בה שאובחנו עובר את 85,000 החולים כאשר מידי יום מאובחנים אלפי חולים חדשים. סך מקרי התמותה מגיע כבר לכמות מצערת של מעל 7300 איש.

לשם השואה, בגרמניה שבה 62,435 חולים, מספר מקרי המוות הגיע ל541 איש.

דילוג לתוכן