מה הדימום שלך אומר?

לנשים יש מגוון רחב של דימומים שחלק תקינים, וחלקם מעידים על משהו שאינו כשורה שיש לבדוק. מהם סוגי הדימומים התקינים? ומה הם הסוגים שאינם תקינים?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות האישה
אילו דימומים תקינים בקרב נשים? צילום:pexels-leah-newhouse

לנשים יש מגוון רחב של דימומים שחלק תקינים ואמורים להיות בדיוק כך, וחלקם מעידים על משהו שאינו כשורה ויש צורך לבדוק זאת באופן מידי. מה הם סוגי הדימומים התקינים? ומה הם הסוגים שאינם תקינים? במאמר זה נדון על סוגי הדימומים השונים ומשמעותם.

דימומים תקינים

ראשית נתחיל מהדימומים התקינים בגופה של כל אישה:

מחזור

דימום שנובע מהגעתה של הווסת החודשית הוא דימום תקין לחלוטין. זאת כמובן בהנחה שאינך מנסה להרות כרגע ואת מקבלת את המחזור שלך באופן סדיר מידי חודש בחודשו. דימום המחזור יכול להימשך בין יומיים לשבוע ימים שלם. ככל שיעבור הזמן את תלמדי את המחזור שלך, כמה ימים הוא נמשך, תוך כמה ימים תקבלי אותו שוב וכדומה. המחזור החודשי מתרחש כאשר הביצית שממתינה ברירית הרחם אינה מופרת ואז היא והרירית המעובה שהמתינו יחד לבואו של זרע, למעשה נושרות מן הגוף כיוון שלא התקיימה ההפריה, וזוהי הווסת החודשית שלך.

דימום של השתרשות

דימום מבלבל אך נושא בשורות טובות הוא דימום ההשתרשות. מדובר בכתמים חומים שיכולים להופיע במהלך הטרימסטר הראשון להיריון המעידים על כך שהעובר אכן השתרש ברחם ושאת נמצאת בעיצומו של היריון תקין לחלוטין ויכולה להמשילך בשגרת חייך כרגיל.

דימום של הפקק רירי

פקק רירי הוא הפקק שנמצא בצוואר הרחם ותפקידו הוא להגן על העובר מכניסתם של חיידקים פנימה. כאשר נופל הפקק הרירי הדבר מסמן על כך שהרחם מתחיל להיפתח ושמועד הלידה קרב ובא. לרוב הוא ייפול סמוך ללידה אך ישנן מקרים שבהם ייפול גם לפני תחילתם של הצירים והלידה תתקיים מספר ימים או שבועות לאחר מכן.

דימום לאחר לידה

גם דימום שלאחר לידה נחשב תקין לחלוטין. יש לקחת בחשבון שהוא נמשך בין 8-6 שבועות ושזהו זמן תקין לחלוטין. תחילה הדימום יהיה מאסיבי מאוד, שכן הגוף מתנקה מכל השאריות של הלידה. לאחר מכן, הוא יזרום דומה מאוד לזרימה שקיימת במהלך הווסת החודשית הרגילה שלך ולסיום הוא יהפוך לגוון חום ואחר כך ללבן ויסתיים. הפעם הבאה שיהיה לך דימום היא כאשר תשובי לקבל את הווסת החודשית הסדירה שלך.

דימומים שאינם תקינים

לצערנו ישנם מקרים שבהם הגוף מדמם גם כאות אזהרה שמודיע לנו כי משהו בגוף אינו כשורה וההתנהלות אינה תקינה. במקרים אלו מומלץ להיוועץ מיד עם רופא הנשים שלך או רופא המשפחה ולברר האם יש צורך בטיפול מידי המצריך גם הגעה לחדר מיון.

דימום לאחר מחזור

אם סיימת את הדימום של ימי המחזור התקין והסדיר שלך, ולאחר יום יומיים מופיע דימום חוזר, אפילו אם הוא ממש חלש או ממש בהיר, הדבר מעיד על בעיה כלשהי ומומלץ להיוועץ עם רופא.

סרטן צוואר הרחם

ישנם מקרים (אומנם נדירים) בהם דימום בין וסתי עלול להעיד על התפתחות של סרטן בצוואר הרחם. כדי לעקוב אחר התסמינים השונים וכמובן להיוועץ עם רופא הנשים שלך ולגשת לבצע בדיקת פאפ.

דימום בזמן ההיריון (הפלה)

אם את חשה דימום כאשר את בהיריון אשר מלווה בכאבי בטן או התכווצויות עזות וגם יש לך דימום חזק שכולל גושי רקמה, ישנה סבירות גבוהה שאת מפילה. לרוב ההפלות הללו יתרחשו עד השבוע ה-12 להיריון.

דימום בזמן הטלת שתן

ישנם מקרים שבהם אינך במחזור או צפויה להיות במחזור ובכל זאת מופיע דם בשתן. לתופעה זו קוראים המטוריה והיא מצריכה בדיקת רופא באופן דחוף. המטוריה יכולה להיגרם בעקבות דלקת בדרכי השתן שהחריפה מאוד, אבנים בדרכי השתן, מחלת כליות, אנמיה חרמשית וערמונית מוגדלת. היא עלולה להופיע גם בעקבות גידולים באזור השופכה, הכליות ושלפוחית השתן ולכן בדיקת רופא היא מחייבת במקרה זה.

הכתבה הינה תוכן ממומן.

דילוג לתוכן