מה עושים להורדת כולסטרול באופן טבעי?

מה יכול לסייע להפחתת כולסטרול בדם? איך להוריד כולסטרול באופן טבעי לצד הטיפול הרגיל? איך להוריד רמת כולסטרול LDL ללא תרופות?

שי לביא

עודכן בתאריך

כולסטרול
מה לעשות להורדת כולסטרול באופן טבעי? צילום: Pixabay Peggy_Marco

איך להוריד כולסטרול באופן טבעי לצד הטיפול הרגיל? כיצד לטפל בכולסטרול גבוה? איך להוריד רמת כולסטרול LDL ללא תרופות? כולסטרול מהווה שומן דם חיוני וחשוב. עם זאת כאשר הכולסטרול גבוה, הוא מהווה בעיה רפואית מסוכנת. כולסטרול גבוה נגרם כתוצאה מגורמים מגוונים כמו תזונה, מיעוט פעילות גופנית, מחלות ותרופות מסוימות, אוח חיים ועוד. עודף הכולסטרול מהווה גורם סיכון למחלות לב וכלי דם ושבץ מוחי. לכן רבים מבקשים לפעול כדי להמנע מעודף כולסטרול ולהוריד כולסטרול גבוה.

במקרים רבים, ימליץ הרופא למי שסובל מעודף כולסטרול להשתמש בתרופות כמו סטטינים להפחתת שומני הדם. ואולם, לצד זה לעיתים קרובות ימליץ הרופא על דרכים טבעיות להורדת כולסטרול לצד נטילת תרופות או אפילו בשלב מקדמי לפני צורך בנטילת תרופות להורדת כולסטרול במקרים מסוימים.  מהם אותם כלים להורדת כולסטרול באופן טבעי ללא תרופות? כיצד אפשר להפחית את רמת הכולסטרול הרע בדם LDL? איך להעלות את רמת הכולסטרול הטוב בדם? באיזה אופן פעילות גופנית, הרזיה, שינוי תזונתי משפיע על רמת הכולסטרול הרע? האם צריכת אלכוהול משפיעה על כולסטרול גבוה? האם סטרס ולחץ נפשי מעלה את רמת הכולסטרול?

הפחתת עודף כולסטרול

לפניכם מפורטות דרכים ושיטות מה עושים להורדת כולסטרול באופן טבעי במקרים כאלה כאמור.עם זאת חשוב לזכור- כולסטרול נוצר בשל סיבות שונות ומגוונות. לכן חשוב לפנות לרופא לאבחון, ייעוץ ובניית תכנית טיפול לפני פניה לטיפולים טבעיים, שיטות אלטרנטיביות או דרכים אחרות להורדת כולסטרול. כמובן, תמיד מועיל לשמור על משקל גוף תקין, לבצע כושר גופני סדיר ככל שמתאים לתפקוד ולאמץ אורחות חיים של תזונה בריאה והפחתת לחץ. אך כולסטרול גבוה נגרם מסיבות שונות וחשוב לאבחן אותן ולטפל בהן לפני שפונים לפתרונות כליים טבעיים או לא.

כך, כולסטרול יכול להתהוות עקב מיעוט פעילות גופנית, עודף משקל, שימוש בתרופות מסוימות, מחלות המובילות לעודף כולסטרול כמו מחלות כליה. כך גם הוא מתהווה בשל עישון, צריכת אלכוהול, תזונה לא בריאה, לחץ נפשי ממושך, שינה לא תקינה ועוד. לכן אבחון הבעיה חשוב כדרך לריפוי יסודי.

מה לעשות להורדת כולסטרול באופן טבעי?

אז מה עושים על מנת להוריד את רמות הכולסטרול באופן טבעי עם או בלי תרופות שלוקחים ברקע? אילו פתרונות יכול הרופא להציע לצד תרופות או לפני טיפול תרופתי? חשוב לזכור כי לצד שיטות כאלה ואחרות יש להקפיד על הטיפול הרפואי שהותווה על ידי הרופא באופן סדיר. אז מה יכול לסייע להפחתת כולסטרול בדם? לפניכם מספר דרכים שעליהן עשוי רופא מומחה להמליץ לצד טיפולים אחרים על מנת להפחית רמות של כולסטרול בדם:

1. נפחית את אכילת המזונות המעלים את הכולסטרול הרע כמו שומן מן החי, מרגרינה, שומן טראנס ופחמימות ריקות. ומנגד נגביר את המאכלים המעלים את הכולסטרול הטוב כמו ירקות ודגנים מלאים.

2. נווסת את כמות הלחצים והמתחים הנפשיים המגבירים את הכולסטרול בגופנו. למשל נתרגל מדיטציה ויוגה.

3. נפחית עודף משקל ונטפל בהשמנת יתר, הקשורה להתוות כולסטרול עודף בדם.

4. נבצע פעילות גופנית סדירה לפי מאפינים ומגבלות רפואיות מספר פעמים בשבוע על מנת להוריד את הכולסטרול.

5. נקפיד על שינה מספקת כ-8 שעות בלילה בסביבה נינוחה, בתנאים טובים, שקטים, רגועים ובריאים לגוף. הללו משפיעים על רמות הכולסטרול ולכן חשוב לפעול באופן זה לשינה טובה להורדת כולסטרול.

6. לצמצם צריכת אלכוהול הגורמת לכולסטרול גבוה ונזקים רפואיים רבים אחרים.

7.נפחית מתחים, לחצים, מצוקות רגשיות כרוניים המשפיעים על רמות הכולסטרול. זאת בדרכים שונות כמו יוגה או נשימות.

8. לשלב תוספים, צמחים ותבלינים להורדת כולסטרול כמו קינמון, סטרולים צמחיים ופסיליום יכולים לסייע בהורדת רמות הכולסטרול.

9. להפסיק או לצמצם מאוד עישון ולהמנע מעישון פאסיבי הקשור לעליה ברמת הכולסטרול וסיכון לתחלואת לב.

10. נפעל לקבלת אבחון וייעוץ רפואי לשינוי משטר התרופות שאנו צורכים במידה וגילנו שאחת התרופות גורמת לעודף כולסטרול.

11. ננטר, נאבחן ונטפל במצבים רפואיים ומחלות שמשפיעים על רמת הכולסטרול כמו מחלות כליה או בעיות בבלוטת התריס.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן