מטיילים בגיל הזהב? כך תיערכו בהתאם לכל טיול!

אילו עיצות מועילות יסייעו כדי ליהנות מכל מה שיש לטיול להציע לכם, בגיל הזהב ולהערך באופן יסודי, כך שיהיה לכם נוח לכל אורך הטיול?

שי לביא

עודכן בתאריך

בריאות המשפחהבריאות בגיל 65+
להערך לטיול באופן נבון בגיל הזהב. צילום: Magda ehlers Pexels

הגעתם לגיל הזהב, אתם חופשיים ממחויבויות ומתחשק לכם לצאת לטיול גדול ולראות את העולם שם בחוץ. טיול גדול הוא רעיון נפלא, אך הוא מצריך התארגנות קצת שונה מזו שהייתה עד היום. כדי ליהנות מכל מה שיש לטיול להציע לכם, חשוב שתיערכו באופן יסודי, כך שיהיה לכם נוח לכל אורך הטיול. לפניכם כמה הצעות מועילות שתוכלו להיעזר בהן.

התנהלו לפי לוח זמנים מפורט

אם לא בחרתם בטיול מאורגן שבו הכול רק מחכה להגעתכם, אלא החלטתם לתור את המדינה בעצמכם, מומלץ שתיצרו תוכנית טיול מפורטת עם לוח זמנים. כך תדעו בדיוק לאן פניכם מועדות בכל רגע בטיול. תוכלו לתכנן בדיוק באיזה יום תלכו לאילו אטרקציות, מתי תערכו קניות, באילו ימים תצאו למופעים ומסעדות, מתי תוכלו לנוח במהלך הטיול, אילו דרכי התניידות עומדות לרשותכם, מה מזג האוויר ביעד ועוד. תכנון מדויק יסייע לכם בהתנהלות נכונה ונוחה בכל רגע נתון.

אם אתם מעדיפים שלא להתעסק בכל פרט ופרט, תמיד תוכלו לבחור באופציה של טיול מאורגן, כך חברת הטיולים שעימה אתם נוסעים כבר תדאג לכל הפרטים הללו, לאורך הטיול יהיה עימכם מדריך שילווה אתכם, שמכיר את היעד ושיוכל להגיש עזרה אם חלילה תזדקקו לכך.

לטיול גדול בגיל הזהב יש קסם משלו ואתם יכולים לבלות את זמנכם יחד מול נופים מרהיבים, תרבויות מרתקות ואתרי תיירות מעניינים שישבו את ליבכם ברגע אחד. תיהנו מהחוויה הנפלאה הזו בין אם אתם נוסעים בגפכם ובין אם אתם נוסעים כקבוצה מאורגנת.

אורזים מה שחשוב

כשיוצאים לטיולים בחו"ל נוהגים ללכת הרבה ברגל, לסייר ברחובות העיר, לבקר במוזאונים מעניינים, ללכת אל תצפיות מרתקות ולבקר באטרקציות תיירותיות שיש במקום. יחד עם זאת, אנשים בגיל השלישי סובלים לא אחת מתופעה של בריחת שתן, לכן כדי שתוכלו ליהנות מהטיול שלכם באופן המיטבי ביותר, דאגו לארוז עימכם מוצרי ספיגה למבוגרים. כיום תוכלו למצוא תחתונים סופגים למשל, בעלי יכולת ספיגה גבוהה אשר יוכלו לסייע לכם במקרה כזה אם אתם נמצאים במקום שבו אין לכם גישה לנוחיות. אל תסתמכו על המוצרים המקומיים, ארזו איתכם מראש את המוצרים שנוח לכם להסתובב עימם ואל תיתנו לדבר למנוע מכם ליהנות מהטיול שלכם. דברים נוספים שמומלץ לארוז הם תיק עזרה ראשונה, ויטמינים קבועים שאתם נוטלים על בסיס יומיומי, בגדים חמים לשעות הערב, נעליים נוחות להליכה, מוצרי היגיינה ועוד.

ארזו את התרופות הקבועות שלכם

בגיל הזהב כבר ישנן תרופות קבועות שנדרש ליטול אותן על בסיס יומי קבוע עקב מצבים בריאותיים שונים. חשוב מאוד שלא לשכוח לארוז את התרופות הללו, כדי שלא תמצאו את עצמכם בחו"ל בלעדיהן. ודאו כי יש לכם כמות כדורים שמספיקה לכם לכל אורך השהות שלכם בחו"ל. בנוסף, רצוי להתייעץ עם רופא המשפחה שלכם לפני הנסיעה, לשאול שאלות שחשובות שלכם, לברר מהי הדרך הטובה ביותר להתארגן לטיול מהפן הבריאותי ואם יש הנחיות מסוימות שעליכם לדעת אותן.

עשו ביטוח בריאות לפני הנסיעה

ביטוח בריאות הוא אחד הדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לעשות לפני הנסיעה שלכם לחו"ל. הביטוח מעניק לכם מעטפת שלמה לא רק מפני מצבים רפואיים שונים שאתם יכולים להיתקל בהם דווקא כאשר אתם בחו"ל, אלא גם מפני גניבה של חפצים, אי הגעה של הכבודה שלכם וכמובן אם אתם חלילה אתם נמצאים במצב חירום ואף זקוקים לחילוץ, הצלה או הטסה. מומלץ להתייעץ עם סוכן הביטוח שלכם, כך שהכיסוי שלכם יכלול את כל הדרוש לכם כדי שתוכלו לנסוע בראש שקט.

הכתבה הינה תוכן ממומן.

דילוג לתוכן