ממה מתים חולי סרטן?

אז איך נפטרים מסרטן? מה גורם למחלת הסרטן להוביל למותם של חולים במחלה? סיבות שונות המסבירות איך נפטרים מסרטן וכיצד סרטן פוגע בתפקוד

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מדעסרטן
ממה מתים חולי סרטן? צילום אילוסטרציה: Pixabay maleni ferrari

מה גורם למותם של חולי סרטן? מאחר ותאי מחלת הסרטן הם תאים של הגוף שאמנם יצאו מכלל שליטה לגבי התרבות בלתי מבוקרת אך הם אינם וירוס או חיידק, רבים תוהים כיצד הם משפיעים וגורמים למוות? איך נפטרים מסרטן? ממה מתים חולי סרטן?

מחלת הסרטן נגרמת כתוצאה ממוטציה בתא גוף הגורמת לו להתרבות ללא בקרה תוך עקיפת ההגנות של הגוף שגורמות לו לרוב למות ללא שהוא מתרבה בלי ויסות. מחלות הסרטן השונות נבדלות לפי האיבר שבו הן מופיעות לראשונה. סרטן המתפתח בריאות לראשונה מכונה סרטן ריאות. סרטן המפתחת לראשונה בלבלב מכונה סרטן לבלב. בשלב מסוים הגידול הראשי משחרר תאים ממנו שעוברים במחזור הדם ומתיישבים באיברים מסוימים. התפתחות סרטן באזור שמחוץ לאיבר המקורי שבו התפתחו נקרא גרורה או גרורות גידולים סרטניים.

ממה מתים חולי סרטן?

אז איך נפטרים מסרטן? או ליתר דיוק מה גורם למחלת הסרטן לגרום למותם של חולים במחלה? לפניכם מפורטות סיבות שונות המסבירות איך נפטרים מסרטן? וכיצד סרטן פוגע בתפקוד?

1.הגידול הסרטני לוחץ, מונע ופוגע באספקת דם תקינה בגלל מיקומו ומבנהו וחוסם נימים מלספק דם ולפנות דם מתאים בריאים באותו איבר בו הוא מצוי.

2.הגידול הסרטני גורם להיווצרות גרורות – תאים סרטניים שמתנתקים מהגידול הראשי ועוברים ומתרבים באיברים אחרים בהם הם גורמים את כלל הנזקים המתוארים לתפקוד החולה עד למוות. לדוגמה גידול סרטני בעור שאמנם לא לוחץ או פוגע בתפקוד איבר חשוב אך שולח גרורה לכבד אשר מובילה להיווצרות גידול המפריע לתפקוד התאים הבריאים של הכבד עד מות החולה.

3. תאי הגידול הסרטני מפריעים לפעילות האיבר שבו הם נמצאים באופן פיזי, הורמונלי או ביולוגי. כך למשל תאי הגידול עלולים לחסום את המעי לעיכול מזון כשמדובר בסרטן המעי. או תאי הגידול במוח עלולים ללחוץ על המוח ולפגוע בתפקוד המוחי. או תאי סרטן ריאות

4. תאי הגידול הסרטני מפרישים חומרים שקשורים לתפקוד החיסוני אשר פוגעים והורסים תאים תקינים ורקמות בריאות בסביבתו של הגידול.

5. תאי מחלת הסרטן מחליפים את תאי האיבר הבריא אך אינם מתפקדים באופן תקין וכך נפגע תפקוד הגוף. למשל תאי סרטן ריאות המחליפים את תאי הריאה הרגילים ומשום שאינם מתפקדים באופן תקין אינם מאפשרים נשימה וספיגת חמצן תקינה.

6. התפתחות של תאים סרטניים הגורמים לפגיעה, חסימה או לעצירה של כלי דם משמעותיים לאיברים, לרקמות ולתאים באופן הרסני שגורם למוות.

7. גידולים סרטניים גורמים להפרשות חומרים מזיקים באופן בלתי מבוקר שעלול להיות קטלני. למשל הפרשה של סידן בכמות חריגה לתוך הדם במקרה של סרטן העצמות.

 

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן