נטורפתיה וצמחי מרפא – תועלת ויתרונות בריאותיים

יתרונות הנטורופתיה: יתרונותיהם של צמחי מרפא : במה צמחי מרפא יכולים להועיל ומה הסיכון? ממצאי מחקרים בנושא השפעת צמחי מרפא להורדת לחץ דם ועוד.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהנטורופתיה
תוספים, תזונה וצמחי מרפא- יתרונות וסיכון. צילום: Pixabay Monika

על פי הנטורופתיה התזונה של אדם וצריכת צמחי מרפא ותוספים מן הטבע עשויים לסייע לטיפול בגופו ונפשו של הפרט. רבים מייחסים תכונות מרפא לצמחי מרפא, מזונות ותוספים. ואולם לגבי אמונות רווחות מרובות אין ביסוס מדעי מספיק. לכן רבות מההנחות לגבי יתרונות של צמחי מרפא, שינוי תזונתי ותוספים והתועלת בנטורפתיה טרם תוקפו מחקרית. עם זאת גוף ידע מחקרי משמעותי הלך ונצבר ביחס לתועלת הרפואית הרבה שיש למזונות מסוימים, תוספים של ויטמינים, מינרלים וצמחי מרפא כמסייעים לבעיות רפואיות שונות.

יתרונותיהם של צמחי מרפא

אם כך, על פי המחקר במה צמחי מרפא ותוספים יכולים להועיל ומה הסיכון? ממצאי מחקרים בנושא השפעת צמחי מרפא ותוספים על היבטים שונים כמו צמחי מרפא להורדת לחץ דם, הפחתת סיכון לסרטן או טרשת ראו אור ומחקרים נוספים מתקפים הנחות אלה ואחרות על יעילות הצמחים לבריאות.

למרות הביקורת לגבי המתודולוגיה של חלק מהמחקרים, אופן ביצועם, המדגם והסקת הסיבתיות בהם, מומחים רבים מסכימים על תועלת צמחי המרפא והתוספים. לפניכם מגוון יתרונות צמחי מרפא, רכיבי תזונה, דיאטה כמו תפריט תזונה קטוגנית ותוספים בהתבסס על מחקרים שונים בתחום:

1. אומגה להפחתת צריכת סיגריות: תוסף אומגה 3 מפחיתה את החשק לצרוך ניקוטין בקרב מעשנים באופן שיכול לסייע בגמילה. כך על פי מחקר שערכה ד"ר שרון רבינוביץ' שנקר באוניברסיטת בר אילן.

2. תוסף קצח מסייע להפחתת כולסטרול LDL. ממצאי מחקר הצביעו על שימוש בתוסף קצח במשך שנה כמסייע להפחתת רמת כולסטרול LDL בדם.

3. ליקוריץ מסייע כנגד בעיות במערכת העיכול: ממצאים מחקריים אודות שימוש במיצוי ליקוריץ כנגד בעיות במערכת העיכול.

4. תזונה ותוספי תזונה מסייעים לשיפור פוריות הגבר והפחתת הנזק לזרע. ממצאי מחקר מצביעים על תועלת תזונה או תוספים לשמירה על פוריות בגיל מבוגר.

5. צמחי מרפא להורדת לחץ דם: תמצית צמח עוזרר Crataegus spp עשוי לסייע להפחתת לחץ הדם.כך על פי ממצאי מחקר שראו אור בכתב העת Phytotherapy Research . כך גם נמצא במחקרים כי שימוש בירק שום המכיל תרכובות גופרתיות נמצא מועיל בהפחתת לחץ דם. כאמור חשוב לזכור כי שימוש בתוספי תזונה ותמחי מרפא כולל גם תופעות לוואי וסיכונים. לכן יש להוועץ בגורם רפואי מורשה לפני שימוש בהם.

סיכונים ונזקים בשימוש בצמחי מרפא, שינוי תזונתי ושימוש בתוספים

מנגד ממצאים שונים מצביעים על כך שקיים סיכון בצריכת של תוספי תזונה וצמחי מרפא שונים. לכן חשוב להוועץ בגורם רפואי מומחה לפני שימוש בתוספים, צמחי מרפא או שינוי תזונתה מהותי לטיפול במחלה או מצב רפואי. כך למשל המסקנה של מוביל מחקר שפורסם בכתב העת CANCER לפיה "שימוש לא מפוקח בצמחי מרפא בזמן טיפול כימותרפי מסכן את החולה".

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן