ריסוס גורם לפגיעה מוחית בילדי הצפון

מחקר: פגיעה בתפקודי המוח של ילדים בצפון המתגוררים סמוך לשדות המרוססים בזרחן אורגני

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהחדשות חמות
ריסוס מזון. מקור: ויקיפדיה. תמונה באדיבות USDA משרד החקלאות האמריקאי. מאת: Charles-ORear

ממצאי מחקר חדש מגלים כי חלה פגיעה בתפקודי המוח של ילדים בצפון שחיים בסמוך לשדות המרוססים בשל חשיפה לחומרי הדברה מסוג זרחן אורגני 

מחקרים שונים הוכיחו כי חשיפה לחומר מסוג זרחן אורגני המשמש בין היתר כחומר ריסוס, עלולים לגרום לנזקים בהתפתחות של הרך הנולד, להתפתחות של הפרעות נוירולוגיות, הפרעת קשב וריכוז ומחלות אחרות. הללו תואמים ממצאים של מחקר החדש המפורסם בימים אלו ולפיו חשיפה של ילדי הצפון המתגוררים בסמוך לשדות חקלאיים הסובלים מריסוס בזרחן אורגני, מובילה לפגיעה מוחית קוגניטיבית.

חוקרים מבית החולים שערי צדק בירושלים וממכללת תל חי בצפון ערכו מחקר מקיף הנמשך כשלושים שנה וממנו מתחוור כי ילדים החשופים לחומרי הדברה מכיוון שהם גרים בסמוך לשדות המרוססים בחומרי הדברה כמו זרחן אורגני מתאפיינים בליקוי בתפקודם המוחי כפי שהתברר בסדרת מבדקי כשירות שכליים.

המחקר השווה שלוש קבוצות של ילדים הכוללות בין 40 ל-50 ילדים כל אחת. קבוצה אחת כללה ילדים שהתגוררות בסמוך למטעים, קבוצה שניה של ילדים שהתגוררות עם משפחותיהם במרחק מה מהשדות אבל נחשפו לריסוס במידה נמוכה יותר וקבוצה של ילדים שהתגוררו במרחק גדול מהמטעים ולכן נחשפו לחומרי הדברה זרחניים באופן מינימלי.

תוצאות המחקר העלו כי באופן מובהק ככל שרמת החשיפה לחומרי הריסוס הייתה גבוהה יותר, כך תצפקוד המוחי של הילדים, היה נמוך יותר.

ממצאי המחקר זכו לאישוש כבר בממצאים שהוכחו באופן דומה בעבר ולפיהם חשיפה לחומרי ההדברה מובילים לירידה בתפקוד המוח, באמצעות מחקריו של הפרופסור יורם פינקלשטיין מבית החולים שערי צדק.

דילוג לתוכן