דיקור סיני – מחקרים מדעיים

דיקור סיני פועל על בסיס החדרה של מחטים דקות במיוחד לעור בנקודות בעלות משמעות אנרגטית מאזנת. ברפואה העממית במזרח הרחוק דיקור סיני מהווה פתרון מוכר ומקובל לבעיות רפואיות רבות. לצד זה בעשורים האחרונים מקומו של הדיקור הסיני קנה לו אחיזה בחברה המערבית. אך מהם הממצאים המדעיים לגבי דיקור סיני? אולי יעניין אותך גם: דיקור סיני ...

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימהדיקור סיני
דיקור סיני בצפון או במרכז; מה המחקרים מוכיחים ביחס לדיקור סיני? צילום: Pixabay jesseheqi

דיקור סיני פועל על בסיס החדרה של מחטים דקות במיוחד לעור בנקודות בעלות משמעות אנרגטית מאזנת. ברפואה העממית במזרח הרחוק דיקור סיני מהווה פתרון מוכר ומקובל לבעיות רפואיות רבות. לצד זה בעשורים האחרונים מקומו של הדיקור הסיני קנה לו אחיזה בחברה המערבית. אך מהם הממצאים המדעיים לגבי דיקור סיני?

אולי יעניין אותך גם:

בין אם אתם מחפשים דיקור סיני בצפון או במרכז, המלצות לדיקור או דיקור סיני עד הבית ומאמינים בתועלותיו, עדיין מעניין לדעת שבדיקור סיני – מחקרים רבים קיימים ומאוששים את השפעותיו השונות. לגבי דיקור סיני- מחקרים הוכיחו כי הוא משפיע בתחומים מגוונים החל מהפחתת כאבים, שיפור קשיי הירדמות ובעיות שינה, בעיות פוריות ועד שיקום שבץ מוחי. לצד התוצאות בדבר השפעותיו המועילות, ישנן תוצאות חלקיות וחלשות ומחקרים שאינם מבוקרים או מצביעים על העדר השפעה מובהקת בהיבטים מסוימים.

דיקור סיני – מחקרים

גוף של ידע מדעי משמעותי שנאסף בעשורים האחרונים מצביע על תועלתו של דיקור סיני למגוון מצבים רפואיים. לצד זה מחקרים אחרים מצביעים על העדר יעילות בתחומים אחרים או שטרם נמצא אפקט מובהק במחקרים בין פלסבו לבין דיקור סיני רגיל. לצד זה, קיימים כאמור ממצאים המצביעים על יעילותו של דיקור סיני. כך, ממצאי מחקרים מדעניים שונים מצביעים על מסקנות אלה לדוגמה:

  1. יעילות הדיקור הסיני בהפחתת כאבים כרוניים. קבוצת מדענים נוספת הראתה גם כי דיקור סיני מסייע גם להפחתת כאבי ראש.
  2. ממצאים מחקריים אחרים מעלים כי דיקור סיני אפקטיבי לטיפול בקשיי הירדמות לסובלים מבעיות שינה.
  3. מדענים נוספים הצביעו על יעילות האקופונקטורה גם בנושאים כמו שבץ מוחי והוכיחו כי דיקור סיני בעזרת זרמים תת עוריים עוזר בשיקום חולים שלקחו בשבץ מוחי.
  4. חוקרים מצאו כי שימוש בדיקור סיני ובצמחי מרפא סייע להפחתה במשקל.
  5. דיקור להקלה על חולי COPD: מדענים מצאו כי לאחר שלושה חודשים מטופלים שקיבלו דיקור סיני אמיתי בנקודות המתאימות (ולא דיקור מדומה בקבוצת ביקורת) הראו הפחתה בתסמיני קוצר נשימה.

דילוג לתוכן