מחפשים דרך להילחם בסוכרת באופן טבעי? הכירו את תות העץ הלבן

מדוע רעלן DNJ המצוי בתות העץ הלבן מסייע לאיזון והפחתת הסוכר בדם? איזו תמצית תותים מומלץ לצרוך כדי ליהנות מיתרונות תות העץ הלבן? ומה מכיל תוסף "אסכרקס" כנגד סוכרת

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תוספי תזונהצמחי מרפא
תות העץ הלבן - התחליף המושלם לתרופות וכימיקלים מזיקים. צילום: Emilian Robert Vicol Pixabay

התותים, בעלי המראה המשגע וטעמם המפתה, כבשו את החיך שלנו במשך מאות שנים. אבל מעבר לקסם הקולינרי המענג שלהם, לעצי התות שימושים נוספים שכנראה לא הכרתם. עצי התות ידועים בחוזקם יוצא הדופן ובעמידותם בפני רעידות אדמה. ביפן למשל, הם שימשו לבניית בתים בשל העמידות והאמינות שלהם ובמקומות אחרים הם שימשו לבניית מחבטי טניס הודות לגמישותם.

בשיתוף פעולה מרתק בין יצירות הטבע, לתותים יש תפקיד בלתי נפרד בטיפוח ושימור תולעי המשי ותעשיית המשי המסורתית כולה. בעצי התות קיימים כמה רעלנים המשמשים להגנה בפני מזיקים כמו חרקים, מחלות חיידקיות ופטריות. לתולעי המשי יש יכולת ייחודית להתגבר על אותם רעלנים ובעיקר על רעלן המכונה DNJ, בניגוד לתולעים, מה שהופך את התותים למקור המזון המושלם עבורם ומה שמסביר את הדרך שעשו התותים מאיראן, ארץ מוצאם ככל הנראה, לשאר העולם ולישראל.

רעלן ושמו DNJ לאיזון והפחתת הסוכר בדם

DNJ – Deoxynojirimycins, הוא רעלן המתפקד כ- alpha-glucosidase inhibitor והוא חשוב ביותר לגוף האנושי בטיפול בסוכרת, אפילו נאמר חיוני. ל- DNJ השפעות מעכבות על אנזימים מסוימים המעורבים במטבוליזם של פחמימות, כגון עמילאז, המופרש על ידי הלבלב. על ידי עיכוב אנזימים אלה, DNJ "מפריע" לפירוק של פחמימות מורכבות לחד סוכרים פשוטים (גלוקוז).

כאשר אנו צורכים פחמימות בשילוב עם DNJ כמות העמילאז פוחתת בשל העובדה שהאתרים שלהם נתפסים על ידי DNJ. זה מוביל בסופו של דבר להפחתת רמות הסוכר בדם. עובדה זו זה משכה תשומת לב רבה בתחום חקר הסוכרת, בה, DNJ נחקר על סגולותיו האנטי-סוכרתיות הפוטנציאליות.

על פי מחקר שפורסם ב- 2013 [1], DNJ מעכב את ספיגת הגלוקוז במעיים, מווסת את הביטוי של חלבוני הובלה של גלוקוז במעי, משפר את חילוף החומרים בכבד, מפחית את הייצור של גלוקוז חדש ממקורות שאינם פחמימות בכבד ועוזר לשמור על שליטה גליקמית טובה יותר על ידי ויסות רמות הסוכר בדם.

והיתרון המשמעותי של התותים לא מסתכם רק בזה. הוכח כי קיימת השפעה של מרכיבי התות הנוספים גם על תהליך עיכול השומנים. זאת על ידי כך שאותם מרכיבים תופסים את מקומו של אנזים נוסף הקרוי "ליפאז". תפקיד הליפאז הוא לפרק את השומנים לחומצות שומן הנספגות בדם. כידוע, לרוב למחלת הסוכרת נלוות בעיות גם במדדי הכולסטרול והטריגליצירידים, עוד סיבה מצוינת לשימוש בתמצית עלי התות.

אז איזו תמצית תותים מומלץ לצרוך כדי ליהנות מהיתרונות הללו?

ישנם 3 סוגים של תותים נפלאים וטובים: שחורים, אדומים ולבנים, כשתות העץ הלבן (Morus alba) בולט בסגולותיו יוצאות הדופן ולכן השימוש בתמציות המופקות ממנו הוא היעיל ביותר.
מקורו של תות העץ הלבן, בחלקים מסוימים של סין והודו. העץ בולט בעלים הארוכים, פרחיו ללא עלי כותרת ופירות יער קטנים, שצבעם נע בין לבן לורוד או סגול כהה. הפרי הוא בעל טעם מתוק, מעט חמצמץ, והוא משמש לעתים קרובות להכנת מיץ, תה, ריבה או חטיפים מיובשים. העלים, הקליפה, השורש והפרי של עץ התות הלבן משמשים גם ברפואה המסורתית. מבין כל התותים, תות העץ הלבן מתהדר במגוון העשיר ביותר של מרכיבים מועילים, מרוכזים בקפידה, בין היתר DNJ, כדי להניב יתרונות בריאותיים יוצאי דופן.

מספר מחקרים מצאו שתות לבן ומרכיביו עשויים לסייע בשיפור ניהול הסוכר בדם:

  • מחקר שפורסם ב- 2017 [2] וכלל 24 אנשים עם סוכרת מסוג 2 מצא שצריכת 1,000 מ"ג של תמצית עלי תות 3 פעמים ביום במשך 3 חודשים הפחיתה משמעותית את רמות הסוכר בדם לאחר הארוחות, בהשוואה לקבוצת ביקורת ושיפרה את רמות ההמוגלובין A1C.
  • במחקר אחר שפורסם ב- 2019 [3] ונעשה בקרב 12 מבוגרים בריאים, הוכח כי תרכובת מבודדת מתמצית עלי תות משפרת את ויסות הסוכר בדם לאחר 12 שבועות בלבד.
  • ואם זה לא מספיק משכנע, מחקר נוסף מ- 2020 [4] מצא שעלי תות עוזרים לשמור על תפקודם של תאי בטא בלבלב, שאחראים כאמור על ייצור האינסולין.

תות העץ הלבן – התחליף המושלם לתרופות וכימיקלים מזיקים

ברגע ש-DNJ נכנס לזרם הדם, הוא למעשה מחקה את התרופה הניתנת לטיפול בסוכרת מסוג 2: Glucophage (מטפורמין) ופועל באופן יעיל ביותר על חילוף החומרים של הגלוקוז:

  • מניעת פירוק גליקוגן: הגליקוגן משמש כצורת אחסון של גלוקוז ומשתחרר לזרם הדם כאשר הגוף זקוק למקור מהיר של אנרגיה. על ידי מניעת פירוק מופרז של גליקוגן, DNJ מסייע בשמירה על רמות סוכר יציבות בדם ומבטיח אספקה קבועה של גלוקוז להפקת אנרגיה.
  • טיפול בעמידות לאינסולין: DNJ הוכח כבעל השפעה חיובית על תנגודת לאינסולין, כלומר יכול לשפר את רגישות התאים לאינסולין. על ידי שיפור הרגישות לאינסולין, DNJ עוזר להקל על ספיגת הגלוקוז מזרם הדם לתוך התאים, ומאפשר שליטה טובה יותר ברמות הסוכר בדם.
  • ולא מדובר רק ב- DNJ. החומרים הנוספים המרכיבים את המיצוי של עלי התות הלבן משפיעים על ייצור הלפטין, שזהו "הורמון השובע" ובכך מקטינים את התנגודת לאינסולין. איך זה קורה בפועל? על ידי זה שאותם רכיבים "נדבקים" ללפטין ובכך מונעים ממנו את הפעולה על האינסולין, כך שהאינסולין יכול לתפקד באופן תקין ולהכניס את הסוכר לתאים.
  • שיפור תפקוד האינסולין: על ידי הפחתת עמידות לאינסולין, DNJ משפר בעקיפין את תפקוד האינסולין ומאפשר לו לבצע את תפקידו בצורה יעילה יותר, מה שמבטיח שהגלוקוז מנוצל ביעילות על ידי התאים לייצור אנרגיה.

איך ממצים את כל היתרונות של עלי תות העץ הלבן?

תהליך המיצוי של עלי התות הלבנים מהעץ הוא תהליך מתוחכם. על ידי איסוף קפדני של העלים ושיטת מיצוי איכותית, ניתן למדוד ולהשיג במדויק את החומר הרצוי. תהליך מתקדם זה משפר את הפוטנציאל הטיפולי של הרכיבים המצויים בתוך העלים, ומבטיח שהריכוז שלהם עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של יעילות טיפולית. בדיקה קפדנית במכון ויצמן המוערך מוודאת שריכוזם של רכיבים יקרי ערך אלו עולה על הסף הנדרש לתועלת טיפולית מיטבית.

התרכובות הביו-אקטיביות העוצמתיות של עלי התות הלבנים: הגנה מפני מחלות והעלאת החיוניות התאית

בין התרכובות השונות הקיימות בעלים של עץ התות הלבן, יסוד אחד ראוי לציון הוא נוכחותם של אלקלואידים ופנולים. חומרים ביו-אקטיביים אלו ממלאים תפקיד מכריע במאבק במחלות ספציפיות ובקידום הבריאות. יש לציין כי תרכובות כמו רזברטרול וחומצה כלורוגנית, הנמצאות בשפע בעלים, מפעילות השפעות מועילות על ייצור האנרגיה התאית בתוך המיטוכונדריה. פעולותיהם תורמות לשיפור האיכות והיעילות של תהליך תאי חיוני זה.

יתר על כן, האינטראקציות הייחודיות שלהם עם תרכובות נוספות כמו אלה המצויות בתוסף "אסכרקס" להפחתת סוכר בדם, של חברת אסכרית, בהובלתו המדעית של ד"ר דב פוגל, מעצימות עוד יותר את היעילות הטיפולית.

"אסכרקס" – מוצר צמחי טבעי יעיל כנגד סוכרת!

בעוד שקיימות תרופות אשר מורכבות מ- DNJ, אסכרקס, הוא תוסף העשוי 100% רכיבים טבעיים, ללא תוספות מלאכותיות, המוכח קלינית ביכולתו לאזן את רמות הסוכר בדם, אשר מכיל את עלי תות העץ הלבן ועוד 5 צמחי מרפא עוצמתיים.
סרפד (Urtica), לענה (Artemisia), שן הארי (Taraxacum), פקעות ורדים (Rose hips) ו-קינמון (Cinnamomum), הם כולם צמחים הידועים בפוטנציאל שלהם לסייע באיזון סוכרת.

● סרפד שימש באופן מסורתי לוויסות רמות הסוכר בדם ולשיפור הרגישות לאינסולין.
● לענה מציגה תכונות אנטי-סוכרתיות על ידי הפחתת רמות הגלוקוז בדם והגברת הפרשת האינסולין.
● שן הארי תומך בניהול סוכרת על ידי קידום תפקודי כבד בריא וויסות רמת הסוכר בדם.
● ורדים עשירים בנוגדי חמצון והראו השפעות מועילות בשליטה ברמות הסוכר בדם.
● קינמון נחקר רבות בשל יכולתו לשפר את הרגישות לאינסולין, להוריד את רמות הסוכר בדם ולשפר את חילוף החומרים של הגלוקוז.

כתבה זו היא תוכן מקודם.

לפרטים והזמנות תוסף אסכרקס כנגד סוכרת, התקשרו עכשיו:  2493 * 

למידע נוסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

Error: Contact form not found.

מקורות מדעיים:

[1] Li YG, Ji DF, Zhong S, Lin TB, Lv ZQ, Hu GY, Wang X. 1-deoxynojirimycin inhibits glucose absorption and accelerates glucose metabolism in streptozotocin-induced diabetic mice. Sci Rep. 2013;3:1377. doi: 10.1038/srep01377. PMID: 23536174; PMCID: PMC3610135.

[2] Riche DM, Riche KD, East HE, Barrett EK, May WL. Impact of mulberry leaf extract on type 2 diabetes (Mul-DM): A randomized, placebo-controlled pilot study. Complement Ther Med. 2017 Jun;32:105-108. doi: 10.1016/j.ctim.2017.04.006. Epub 2017 Apr 27. PMID: 28619294.

[3] Thaipitakwong T, Supasyndh O, Rasmi Y, Aramwit P. A randomized controlled study of dose-finding, efficacy, and safety of mulberry leaves on glycemic profiles in obese persons with borderline diabetes. Complement Ther Med. 2020 Mar;49:102292. doi: 10.1016/j.ctim.2019.102292. Epub 2019 Dec 31. PMID: 32147046.

[4] Suthamwong P, Minami M, Okada T, Shiwaku N, Uesugi M, Yokode M, Kamei K. Administration of mulberry leaves maintains pancreatic β-cell mass in obese/type 2 diabetes mellitus mouse model. BMC Complement Med Ther. 2020 May 6;20(1):136. doi: 10.1186/s12906-020-02933-4. PMID: 32375753; PMCID: PMC7201661.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן