שמן קוקוס לכינים

ממצאי מחקר: שמן קוקוס יעיל כנגד כינים וביצי כינים.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

רפואה משלימה
שמן קוקוס לטיפול בכינים. צילום: Pixabay Huyền Lương Ngọc

על פי הרפואה העממית שמן קוקוס יעיל לטיפול בכינים בשיער ובביצי כינים. אך מה באמת יעילותו של שמן קוקוס לכינים? האם מלבד סגולותיו הרבות של שמן קוקוס לשיער, ישנם ממצאים המוכיחים כי הוא מסייע כנגד כינים בשיער?

מחקר: שמן קוקוס כנגד כינים וביצי כינים

על פי הרפואה העממית שמן קוקוס משמש למגוון שימושים לשיער. למשל לריכוך השיער, הוספת ברק, חיזוק השיער והפחתת נשירה, שמירה על פרוטאין בשיער, ולהגן עליו מחומרים מזיקים. שמן קוקוס משמש ברפואה העממית האלטרנטיבית גם לשימושים אחרים שאינם קשורים בטיפוח ובשיער. למשל שימוש בשמן קוקוס בתזונה להפחתת רמות כולסטרול. או שימוש בשמן קוקוס לשיפור רגישות התאים לאינסולין או בתזונת נשים שזה עתה ילדו, לשיפור איכות חלב הם לסיוע להתפתחות התינוק.

במחקר שנערך על ידי חוקרים מהמעבדה לטפילים בבית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים מצאו המדענים אפקטיביות לשימוש מפתיע הידוע ברפואה עממית – שמן קוקוס כנגד כינים וביצי כינים. במחקר בחנו המדענים שמן קוקוס, שמן אניס, שמן ילנג ילנג כנגד כינים וביצי כינים. המדענים מרחו את השמן בקרב ילדים שהשתתפו בניסוי שלוש פעמים בהפרש של 5 ימים. כל מריחת שיער בשמן נמשכה 15 דקות. קבוצת הביקורת להשוואה זכתה לטיפול של תכשיר כימי רגיל נגד כינים וביצים.

במחקר בחנו המדענים 940 ילדים מהם. מתוכם 199 ילדים היו עם כינים או ביצים בשיער ראשם. 119 ילדים נבחרו אקראית ואופלו בתכשיר כימי נגד כינים או שמן רפואה עממית. מן התוצאות עלה כי הטיפול בשמנים היה מועיל כטיפול טבעי נגד כינים של שמנים וביניהם שמן קוקוס. ב60 ילדים הטיפול בשמן קוקוס נגד כינים היה יעיל . ואילו ב59 ילדים כימי תכשיר נגד כינים היה יעיל. כלור  גם טיפול טבעי בשמן קוקוס היה יעיל נגד כינים כמו גם טיפולים אחרים וטיפול בתכשיר כימי רגיל נגד כינים. לא נמצאו תופעות לוואי לטיפולים השונים.

אולי יעניין אותך גם:

איך להשתמש בשמן קוקוס כנגד כינים וביצי כינים ?

אם מעוניינים ניתן להשתמש בשמן קוקוס כנגד כינים או בשמן ילאנג ילאנג או שמן אניס וכן ניתן להעזר בשמנים עצמם או בשמנים אתרים רלוונטים כמו שמן רוזמרין, מנטה או למון גראס.

אך איך להשתמש בשמן קוקוס כנגד כינים וביצי כינים ?

  1. יש לחמם במידה מועטה שמן במשך 2- שניות או להשאירו בטמפרטורה כך שיהפוך נוזלי ולא חם.
  2. יש לפזר על גבי שיער בעדינות שאינו רטוב את השמנים.
  3. את השמן יש להותיר על השיער למשך 15-20 דקות.
  4. יש להותיר את השיער מכוסה במגבת או כיסוי.
  5. לאחר מכן יש לחפוף את השיער, לסלק את השמנים ולחזור על הטיפול לשיער לאחר 8-10 ימים.

דילוג לתוכן