שמן קוקוס לשיער – חסרונות

חסרונות שמן קוקוס לשיער: לצד יתרונותיו של שמן הקוקוס לטיפוח השיער, חיזוקו ותיקון נזקים, לשמן הקוקוס יש 3 חסרונות מרכזיים. מהם ואיך להמנע מהם?

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימהתוספי תזונה
שמן קוקוס לשיער - 3 חסרונות. צילום: Pixabay Silvia Rita

אחד השימושים הפופולריים ברפואה העממית בשמן קוקוס הוא למסיכה וטיפול בשיער. למסכה בכלל ושמן קוקוס לשיער חסרונות מסוימים. לכן חשוב לדעת מהם אותם תועלות שיש לשמן הקוקוס אך לצד זה לדעת לעשות שימוש מושכל בשמן הקוקוס לשיער בגלל החסרונות. יתרונותיו של שמן הקוקוס לשיער כוללים את יכולתו לשקם את השיער, לחזקו, לרככו, לעצב את השיער, להלחם בכינים, להוסיף לו ברק ולהגן עליו מחומרים מזיקים כמו כלור. מהם הסיכונים שימוש בשמן קוקוס?  מהם החסרונות של שמן הקוקוס לשיער?

בקצרה נסכם כי לצד יתרונות שמש הקוקוס, לשמן הקוקוס יש שלושה חסרונות מרכזיים: שימון יתר שמוביל לשמנוניות השיער ודביקותו, שימון של הקרקפת וסתימת נקבוביות ושימון שמוביל לשיער יבש או קשה למי ששערו ממילא חזק ומכיל פרוטאין בכמות טובה.

שמן קוקוס לשיער – 3 חסרונות

לשמן קוקוס יש יתרונות רבים ולצידם גם חסרונות. לשמן קוקוס לשיער חסרונות מועטים יחסית. לפניכם שלוש החסרונות וההתמודדות האפשרית איתם:

1. שימון שמוביל לשיער יבש או קשה לבעלי שיער יציב. שמן קוקוס חודר לשיער ומונע אובדן פרוטאין. ואולם שימוש בשמן זה למי ששיערה עברה, יציב וטוב, השמן מיותר כי הוא גורם להצטברות עודף פרוטאין בשיער. עודף פרוטאין זה גורם לשיער קשה ויבשושי. לכן מי שמתאפיין בשיער בעל לחות, יציבות וחוזק מומלץ להשתמש בשמנים אחרים.

2. שימון נלווה של הקרקפת שעלול להוביל לשומניות העור וסתימת נקבוביות. שימון בשמן קוקוס של השיער גורם להצטברות שומן בקרקפת וכך להוביל לסתימת נקבובתיו, גירויים ופצעונים. לשם כך מומלץ להשתמש בכמות שמן קוקוס מתונה ולא להטביע את השיער והקרקפת בכמות גדולה מידי של שמן קוקוס כדי למנוע הצטברות שמן על הקרקפת. בנוסף לשם כך רצוי להקפיד על שטיפת הקרקפת והשיער לאחר השימוש בשמן.

3. שימון עודף של השיער באופן שהופך אותו לרווי, שמנוני או דביק. לכן מומלץ להשתמש בכמויות קטנות של שמן קוקוס ולא להפריז בשימוש בו.

דילוג לתוכן