תופעות לוואי לאחר חיסון שני לקורונה

מהן תופעות הלוואי לאחר קבלת חיסון שני נגד קורונה. מה מרגישים לאחר קבלת המנה הראשונה של החיסון? מכאבים וחום ועד בעיות בעיכול. להלן הפירוט

דקל שחף

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
כאבים בשרירים, בבטן, חום, ותופעות לוואי מגוונות לאחר קבלת החיסון השני כנגד קורונה. צילום: Pixabay Darko Djurin 2821941_1280

מהן תופעות הלוואי לאחר קבלת חיסון שני לקורונה. מה מרגישים לאחר קבלת המנה הראשונה של החיסון נגד קורונה? להלן הפירוט. מבצע החיסונים בישראל נמשך. מעל שני מליון מתחסנים קיבלו את החיסון הראשון לקורונה ומתוכם החלו עשרות אלפי ישראלים לקבל את המנה השנייה של החיסון נגד הנגיף.

מה הן תופעות הלוואי שמהן סובלים המתחסנים נגד קורונה. ממצאי משרד הבריאות מעלים כי עיקר תופעות הלוואי מתמקדות בכאבים, למשל כאב מקומי בזרוע בה ניתן החיסון. חלק מהחולים סבלו מתופעות של חום גבוה. חלק קטן מהחולים סבלו מתופעות נוירולוגיות ואלרגיות. משרד הבריאות הנחה את הרופאים לדיווח על כל תופעת לוואי מהחיסון. יש לדווח מיד על תופעות לוואי לרופא. בנוסף כדאי לדווח על תופעות חריגות כמו התפשטות של פריחה, דימום, הקאות, פרכוס, שיתוק, חולשה חריפה ותופעות חריגות.

תופעות לוואי לאחר חיסון שני לקורונה

להלן פירוט תופעות הלוואי לאחר החיסון השני לקורונה. תופעות הלוואי לאחר חיסון שני הן שכיחות יותר. תופעות אלה אפשריות וארעו גם לאחר החיסון הראשון.

1. תופעות של תגובה כמו חום בדומה לתחושה של מחלה ויראלית כמו שפעת היא תופעה שכיחה בתגובה לקבלת חיסון קורונה. לאחר קבלת חיסון הקורונה במנה השנייה שכיחות תופעת לוואי זו גבוהה יותר מבמנה הראשונה.

2. תופעות הלוואי לאחר חיסון לקורונה הינן כאבים מקומיים ביד בה בוצע החיסון. תופעת לוואי זו נחשבת שכיחה במיוחד. מעבר לתופעת לוואי של כאבים בזרוע בה ניתן החיסון, ישנה אפשרות לכאבי שרירים כלליים גם כן. זאת בדומה לכאבי שרירים עקב מחלת שפעת. תופעה זו של כאבים צפויה לחלוף בתוך ימים ספורים ממועד קבלת החיסון.

3. מלבד כאבים מקומיים ביד תופעת לוואי נוספת היא כאבי ראש.

4. עייפות, תשישות או חולשה כלכלית נחשבות גם הן לתופעות לוואי לאחר חיסון הקורונה. לצד זה חלק מתופעות הלוואי האפשריות הן צמרמורות.

5. סחרחורות הינה תופעת לוואי לחיסון שעלולה להופיע גם כן.

תופעות אחרי החיסון

6. תופעות לוואי שכיחה נוספת היא נפילות בבלוטות הלימפה. נפיחות בבלוטות הלימפה מעידות על פעילות חיסונית של הגוף. נפיחות בבלוטות היא תופעת לוואי מקומית שכיחה בעקבות חיסון הקורונה. גם תופעת לוואי זו אמורה לעבור בתוך ימים ספורים ממועד החיסון.

7. תופעות לוואי נוספות הן תופעות מקומיות, מגבלות תנועתיות, אדמומיות, נפיחות או פריחה. מיעוט ממקבלי החיסון סבלו מתופעות אלרגיות כלליות או מקומיות.

8. דווחו תופעת לוואי לחיסון של תחושת בחילה, שלשול, תאבון מופחת או כאב בטן.

9. תופעות לוואי ייחודיות כמו תופעות נוירולוגיות דווחו. התופעות הן שיתוק חלקי חולף בפנים, תחושות מוזרות כמו נימול, טעמים משתנים בפה או כאבי מפרקים.

זאת ועוד ניכר כי תופעות הלוואי קיימות בשכיחות ועוצמה רבה יותר אצל צעירים בקבלת המנה השניה. זאת בהשוואה לתופעות הלוואי אצל מבוגרים. נשים חוות יותר תופעות לוואי מגברים. הסיבה לכך עדיין איננה ברורה.

בכל מקרה של תופעות לוואי חזקות או תחושות חריגות, או מצבים רפואיים חריגים יש לפנות לקבל ייעוץ רפואי.

דילוג לתוכן