האם ולמה שמן דגים אומגה 3 זה טוב?

האם אומגה 3 בריא? למה שמן דגים אומגה 3 זה טוב? האם אומגה 3 עוזר לזיכרון? מתי כדאי לקחת אומגה 3? מתי עדיף לקחת שמן דגים?

תזונהמחלות לב
האם ולמה שמן דגים אומגה 3 זה טוב? צילום: Pixabay Elias Shariff Falla Mardini

האם אומגה 3 בריא? למה שמן דגים אומגה 3 זה טוב? האם אומגה 3 עוזר לזיכרון? מתי כדאי לקחת אומגה 3? מתי עדיף לקחת שמן דגים? רבים משתמשים בתוספי תזונה מסוג אומגה 3 למטרות שונות. לצד זה רבים צורכים מזון עשיר באומגה 3 כמו פולי סויה, אגוזים וזרעים, תרד, אדממה, דגים כמו טונה ומקרל, זרעי צ'יה או אגוזי מלך. אך האם יש תועלת במזון או בתוספי אומגה 3? כיצד אומגה 3 מסייעת לריכוז? איך אומגה 3 מועיל לזיכרון? ומתי עדיף לצרוך שמן דגים אומגה 3?

אולי יעניין אותך גם:

האם אומגה 3 עוזר לזיכרון?

כיצד משפיעה צריכת אומגה 3 בתוספים, בשמן דגים או בצריכת מזונות כמו דגי סרדינים ומקר, שמן פשתן ועוד על הזיכרון? ממצאים מחקריים העלו כי אנשים עם רמות גבוהות של אומגה 3 במחזור הדם התאפיינו בזרימה רבה יותר של הדם לאזורים במוח שקשורים בלמידה וזיכרון. ממצאים מגוונים הצביעו על השפעת תוספי אומגה 3 על הזיכרון. כך ממצאי מחקר בו נבחנה השפעת תוסף אומגה 3 אצל מבוגרים על הזיכרון העלתה כי בקרב קבוצת הניסוי, השתפרו הביצועים של מי שלקח תוסף אומגה 3 במבחני זיכרון ולמידה בהשוואה למי שלא לקח את התוסף.

מתי כדאי לקחת אומגה 3? מתי עדיף לקחת שמן דגים?

ממצאים מחקריים העלו כי הספיגה של אומגה 3 משתפרת כאשר לוקחים אותה עם ארוחה המכילה שומנים. כלומר יש לקחת תוסף אומגה 3 לצד אוכל שומני בארוחה. ישנם ממצאים שונים לגבי התזמון הרצוי לנטילת אומגה 3.  ממצאים שונים והמלצות הצביעו על ארוחת הערב כאופטימלית לצריכת אומגה 3. אולם אין ממצאים מדעיים רבים וחד משמעיים בנושא זה.

בשל הסיכון לריפלוקס ניתן לפצל את צריכת אומגה 3 כך שניקח התוספים בארוחת הבוקר וארוחת הערב. בכל אופן, יש לבדוק עם גורם רפואי שצריכת אומגה 3 מתאימה למטופל לפי מצבו ואינה מאטה תוספים ותרופות אחרות שהמטופל צורך. ולכן ממילא, רצוי לא לצרוך אומגה 3 לצד תרופות ותוספים אחרים.

למה שמן דגים אומגה 3 זה טוב?

חומצת אומגה 3 נמצאה כמועילה במגוון היבטים בריאותיים:

האם לשמור אומגה 3 במקרר?

כיצד רצוי לשמור את האומגה 3 מפני חימצון? איך לשמור אומגה 3 והאם לשמור אומגה 3 במקרר? על מנת לשמור על אומגה 3 מפני חימצון ולהגן על הכמוסות של שמן הדגים אומגה 3 מומלץ לרכוש מוצרים שארוזים באופן סופח לחות ואטום. למשל אומגה 3 באריזות עם שקיות סופחות לחות.

לצד זה, ובנוסף לרכישת אומגה 3 באריזה איכותית, רצוי לשמור את האומגה 3 במקרר. אם אחסון אומגה 3 לא אפשרית במקרר, חשוב לאחסן אותה במיקום לא חם וללא חשיפה לשמש.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן