המשקה שמסייע להוריד במשקל וכנגד סוכרת וסרטן

מהו המשקה שמסייע כנגד סוכרת מסוג ועוזר להפחתה במשקל והרזיה? מה המשקה שמועיל להפחתת סיכון לסוגי סרטן שונים? מהו המשקה שמפחית סיכון למחלות לב?

תזונהמחלות לב
המשקה שמסייע להוריד במשקל וכנגד סוכרת וסרטן - תה ירוק. צילום: pexels-andrea-piacquadio-712436

מהו המשקה שמסייע כנגד סוכרת מסוג 2? איזה משקה עוזר להפחתה במשקל והרזיה? מה המשקה שמועיל להפחתת סיכון לסוגי סרטן שונים? מהו המשקה שמפחית סיכון למחלות לב? איזה משקה מגן על המוח מהזדקנות וירידה קוגניטיבית? זוה התה הירוק!

תה ירוק הוא סוג של תה העשוי מעלי צמח הקמליה סיננסיס Camellia sinensis. עלי התה הירוק עברו חמצון מינימלי במהלך העיבוד. זאת בניגוד לתה השחור, אשר מחומצן לחלוטין. לעומת תה שחוק שחומצן לגמרי, התה הירוק שומר על יותר מהתרכובות הטבעיות שלו. כך, תה ירוק מכיל פוליפנולים ונוגדי חמצון, בשל עיבוד מינימלי. מאמינים שתרכובות אלו אחראיות לרבים מהיתרונות הבריאותיים הקשורים לצריכת תה ירוק.

תה ירוק – המשקה שמסייע כנגד השמנה, סרטן, סוכר גבוה ומחלות לב

אז מדוע תה ירוק הוא משקה מועיל כל כך? מהם היתרונות והסגולות של התה הירוק? מה השפעותיו של המשקה הייחודי שעוזר להלחם בסרטן, סוכרת ולהפחית משקל? להלן חלק מהתשובות לגבי יתרונותיו של תה ירוק:

  1. תכונות נוגדות חמצון: תה ירוק עשיר בפוליפנולים, במיוחד קטצ'ינים כמו אפיגאלוקצ'ין גאלאט (EGCG). חומרים אלה מציעים לגופנו תועלת והשפעות נוגדות חמצון חזקות. נוגדי חמצון אלו מסייעים לנטרל רדיקלים חופשיים מזיקים בגוף, תוך הפחתת מתח חמצוני ונזק פוטנציאלי לתאים ולרקמות.
  2. תפקוד מוחי משופר: מחקרים שונים מצביעים על כך שהשילוב של קפאין ו-L-תיאנין המצוי בתה משפר את התפקוד הקוגניטיבי ואף מסייע לאנשים החולים במחלות קשורות כמו אלצהיימר. תה ירוק נמצא כמשפר ערנות ומצב הרוח ללא תופעות הלוואי הקשורות לרוב בצריכת קפאין.
  3. בריאות הלב: צריכה קבועה של תה ירוק נקשרה בסיכון מופחת למחלות לב וכלי דם. תה ירוק מפחית סיכון לגלאוקומה ובעיות עיניים. כמו כן נוגדי החמצון שבתה הירוק עשויים לסייע בשיפור תפקוד כלי הדם. נוגדי-חימצון אלה מסייעים גם להורדת רמות כולסטרול LDL והפחתת לחץ הדם.
  4. הרזייה והורדה במשקל: ממצאים מחקריים הראו כי תה ירוק עשוי לסייע בירידה במשקל. זאת על ידי הגברת חילוף החומרים וחמצון השומן. לצד זה ההשפעה מתונה ועובדת בצורה הטובה ביותר בשילוב עם תזונה מאוזנת ופעילות גופנית סדירה.
  5. סוכרת סוג 2: מחקרים מצביעים על כך שתה ירוק עשוי לסייע בשיפור הרגישות לאינסולין ובוויסות רמות הסוכר בדם. זה בתורו עשוי להפחית את הסיכון לסוכרת מסוג 2.
  6. סיכון מופחת לסרטן: מחקרים מצביעים על כך שלפוליפנולים בתה הירוק עשויים להיות תכונות אנטי-סרטניות. ממצאים אלה מראים כי פוליפנולים בתה הירוק יכולים לסייע בהפחתת הסיכון לסוגי סרטן מסוימים, כגון סרטן השד, הערמונית וסרטן המעי הגס.
  7. בריאות הפה: לתה ירוק יש תכונות אנטי-בקטריאליות ואנטי-ויראליות טבעיות. הללו יכולות לעכב את הצמיחה של חיידקים מזיקים בפה, מה שעשוי להוביל לשיפור בריאות הפה ולהפחתת הסיכון לחורים.

שימוש בתה ירוק

לצד היתרונות הרבים בתה הירוק לבריאות המוח, הלב, כנגד סרטן וסוכרת, קיימים חסרונות לתה זה. לכן כמו בכל מזון או משקה, מתינות היא המפתח. על מנת למקסם את היתרונות הפוטנציאליים שלו, שתו במתינות ולא בהגזמה. בכל מקרה אם הינך חולה או לוקה במצב רפואי, או חושש להשפעת התה הירוק על בריאותך, פנה לרופא, על מנת לקבל התייחסותו להתאמת צריכת תה ירוק בכמויות שתרצה, למאפייניך, תרופותיך ומצבך הרפואי. בין הדברים שכדאי לזכור כאשר צורכים תה ירוק הם השפעותיו אלה:

  • רגישות לקפאין: תה ירוק מכיל קפאין. צריכת כמויות משמעותיות ממנו עלולות להוביל להשפעות שליליות אצל מי שרגישים לקפאין. תופעות כמו  עצבנות, אי שקט, דופק מהיר ונדודי שינה.
  • השפעה על מערכת העיכול: צריכה מוגזמת של תה ירוק עלולה להשפיע על מערכת העיכול, במיוחד באנשים עם קיבה רגישה בתופעות כמו עצירות וריפלוקס.
  • הפרעות בספיגת ברזל: הטאנינים בתה ירוק עלולים להפריע לספיגה של ברזל לא- heme ממזונות צמחיים. זה בתורו עלול להוביל למחסור בברזל אצל אנשים עם מאגרי ברזל נמוכים.
  • רעילות כבד: מינונים גבוהים של תוספי תה ירוק או תמציות מרוכזות נקשרו לרעלת כבד במקרים מסוימים. שתיית כמויות מתונות של תה ירוק נחשבת בדרך כלל בטוחה, אך יש להימנע מצריכה מופרזת או תוספים מרוכזים.
  • בריאות העצם: כמה מחקרים מצביעים על כך שצריכת תה ירוק מוגזמת עשויה להיות קשורה לירידה בצפיפות המינרלים של העצם. זה בתורו, עלולה להשפיע על בריאות העצם לאורך זמן.
  • אינטראקציה עם תרופות: תה ירוק עלול לקיים אינטראקציה עם תרופות מסוימות. התה הירוק עלול להשפיע על יעילותן או להגביר את הסיכון לתופעות לוואי. לכן היוועצו ברופא במידה ואתם צורכים תרופות ושוקלים צריכה קבועה של תה ירוק.

דילוג לתוכן