מה תסמיני העצירות ואיך לשחרר עצירות באופן טבעי?

איך אפשר לשחרר עצירות באופן טבעי ? מה עוזר לעצירות שמקורה בתזונה לא בריאה? איך לשפר את תפקוד מערכת העיכול ולהגביר תדירות של יציאות?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהעיכול
מה מוביל לעצירות ואיך לטפל בסיבות לה באופן טבעי? HomeMaker Pixabay

מהם תסמינים של עצירות? איך מרגישים כיש עצירות? איך אפשר לשחרר עצירות באופן טבעי ללא שימוש בתרופות? מה עוזר לעצירות שמקורה בתזונה לא בריאה? איך לשפר את תפקוד מערכת העיכול ולהגביר תדירות של יציאות? איזו תזונה ומה השינויים באורח החיים שיוכלו לעזור לנו לשחרר עצירות בדרך טבעית?

למנוע עצירות: תסמינים וגורמים לעצירות? מה הסימנים של עצירות ומה גורם לה? איך מרגישים כשחווים עצירות ? התסמינים של עצירות עשויים להשתנות מאדם לאדם, אך בדרך כלל כוללים:

1. יציאות לא שכיחות של שלוש יציאות פחות בכל שבוע בממוצע.
2. קושי במתן צואה וקשיות: אנשים עם עצירות חווים לעתים קרובות מאמץ או כאב במהלך יציאות. הצואה מתאפיינת בקשיות יובש או גושיות.
3. אי נוחות בבטן: עצירות מובילה לעיתים לנפיחות בבטן, התכווצויות ותחושת מלאות בבטן.
4. תחושה של פינוי לא שלם: גם לאחר מתן צואה, אנשים עלולים להרגיש כאילו המעיים שלהם לא ריקים לגמרי.
5. דימום רקטלי: במקרים מסוימים, עצירות עלולה להוביל לקרעים קטנים בפי הטבעת הנקראים סדקים אנאליים. לכן עצירות עלולה להוביל גם לדימום במהלך יציאות.

נדגיש כי אם הינכם סובלים מעצירות או תסמינים אחרים, הקדימו ופנו לאבחון וייעוץ רפואי. עצירות כרונית, הנמשכת מספר שבועות או יותר, עשויה להעיד על מצב רפואי יסודי שיש לטפל בו.

מה גורם לעצירות ואיך לטפל בסיבות לה?

כאמור, לפני שנפנה לפתרונות טיפול טבעיים או תרופות ללא מרשם להפחתת עצירות נבדוק מה הסיבה לבעיה ביציאות. אבחון וייעוץ מהווה נדבך חיוני בריפוי. עצירות יכולה להגרם מסיבות שונות.

  1. העצירות יכולה להתוות בגלל ממחלות כמו תסמונת המעי הרגיז (IBS), סרטן, דלקת בדרכי העיכול, תת פעילות של בלוטת התריס או חסימת מעיים.
  2.  שינויים הורמונליים במהלך הריון או מחזורי הווסת יכולים להשפיע על יציאות לא סגירות.
  3. לצד זה לעיתים קרובות גורמי אורח חיים, כמו צריכה לא מספקת של סיבים, צריכת נוזלים לא מספקת, חוסר פעילות גופנית ותרופות מסוימות, יכולים גם הם לתרום לעצירות.
  4. תזונה דלה בסיבים ואי שתיית מספיק נוזלים עלולה להוביל לעצירות.
  5. חוסר פעילות גופנית, אורח חיים יושבני ומיעוט ספורט מאט את התכווצויות המעיים, מה שמקשה על יציאת הצואה.
  6. לתרופות מסוימות, כגון אופיואידים ותרופות נוגדות דיכאון, יכולות להיות השפעה על עצירות המתהווה כתופעת לוואי.
  7. נסיעה, שינוי בשגרת היום או התעלמות מהדחף ללכת לשירותים משבשים גם הם לעיתים את היציאות לעיתים.
  8. מתח, חרדה ודיכאון יכולים גם הם לתרום לעצירות.

גורמים אלה ואחרים עלולים לתרום להתוות עצירות או להשפיע על יציאות ועל תפקוד מערכת העיכול. לכן חשוב לעבור אבחון וייעות רפואי לפני פניה לפתרונות אחרים. לצד זה אם לאחר שעברנו אבחון רפואי ניכר שהעצירויות לא נגרמות בשל מחלות, תרופות, וגורמים אחרים, מה נוכל לעשות להפחתת עצירות? איך ניתן לשחרר את העצירות שמקורה אינה בגורם כמו מחלה או תרופות?

איך משחררים עצירות באופן טבעי?

כיצד ניתן לטפל בעצירות בדרכים טבעיות? מה אפשר לעשות כדי להקל על עצירות שמקורה אינו במחלות או תרופות או חומרים? איך לשחרר עצירות באופן טבעי? לפניכם מספר דרכים להסדיר את היציאות באופן טבעי ללא שימוש בתרופות?

1. הגבירו את צריכת המזונות עתירי הסיבים: כללו פירות כמו שזיפים, תפוחים, אגסים, פירות יער ותפוזים בתפריט. פירות יבשים כמו תאנים ושזיפים גם הם יכולים לסייע. הרבו בירקות כמו ברוקולי, נבטים, גזר, תרד וקייל בתזונה שלך כדי להגביר את צריכת הסיבים. שלבו פיסיליום במידת האפשר.

2. שתו כמות מספקת של מים לאורך היום. מים יועילו  לשמור על הצואה רכה ועל יציאות סדירות.

3. בצעו פעילות גופנית סדירה והפחיתו מישיבה וחוסר פעילות גופנית והעדר תנועתיות ממושך.

4. הפחיתו מתחים: תרגלו טכניקות להפחתת מתחים כדי לשפר את האיזון הרגשי ולהפחית סיכון לעצירות.

5. טפלו במצבים רפואיים שקשורים לעצירות כמו IBS או תת פעילות של בלוטת התריס.

6. השתמשו בתרופות חלופיות לאלה שאתם משתמשים בהן וגורמות לעצירות.

7. שלבו פרוביוטיקה בתפריט: שלבו מזונות עשירים בפרוביוטיקה כמו יוגורט, כרוב כבוש וקימצ'י בתזונה שלכם כדי להעצים את אוכלוסית חיידקי המעי וכך לסייע לעיכול.

8. שלבו תרופות צמחיות: צמחי מרפא מסוימים כמו אלוורה וזרעי פשתן יוכלו לסייע ליציאות טובות יותר.

9. הימנעו או הגבילו מזונות מעובדים: מזונות מעובדים הם לרוב דלים בסיבים ועלולים לתרום לעצירות. הימנעו מהם – למשל הפחיתו פסטה מקמח לבן, אורז לבן וקמח לבן.

דילוג לתוכן