תרופה טבעית ללחץ דם גבוה

אילו צמחי מרפא ומזונות מסייעים ללחץ דם גבוה? מהם הצמחים שמפחיתים את עודף לחץ הדם? אילו תבלינים מסייעים להפחית באופן טבעי את יתר לחץ הדם?

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
איזו תרופה טבעית ללחץ דם גבוה? צילום: Steve Buissinne Pixabay

איזה אוכל מוריד לחץ דם? האם קינמון מוריד את לחץ הדם כתרופת סבתא מועילה? כיצד מלח וקפה משפיעים על לחץ הדם? יתר לחץ דם גורם לסיכון מוגבר לתמותה, מחלות לב קרדיו ווסקולריות ושבץ מוח. לצד טיפולים תרופתיים ושינויים באורח החיים תרופות טבעיות שונות יכולות לסייע להפחתת יתר לחץ דם. איזו תרופה טבעית ללחץ דם גבוה עשויה לסייע? האם שינה מסייעת להפחתת לחץ הדם? כיצד משפיעה פעילות גופנית על לחץ בדם? האם מלח מעלה לחץ דם או מוריד אותו? כיצד הפסקת עישון משפיעה על לחץ הדם?

לפני שנפרט לגבי סוגי תרופה טבעית ללחץ דם גבוה נציין כי קיימים טיפולים טבעיים ללא תרופות ללחץ דם גבוה. כך נוכל לטפל בלחץ דם גבוה גם באמצעות טיפול בגורמיו השונים. למשל הפחתת לחץ נפשי ומתחים לשם הורדת לחץ הדם. הפסקת שימוש בתרופות למשל נגד ADHD וגלולות למניעת הריון. כך גם טיפול בעיות שינה והסדרת שינה טובה ורציפה, הפסקת עישון והימנעות מאלכוהול וביצוע פעילות גופנית. זאת לצד הורדה במשקל ושמירה על תזונה בריאה.

בראש ובראשונה נזכור שתזונה בריאה מהווה תרופה טבעית ללחץ דם גבוה. תזונה בריאה כוללת דיאטת דלת מלח לצד צריכת פירות וירקות, דגנים מלאים ועוד. זאת לצד הימנעות מזונות שמעלים את לחץ הדם כמו קפה. עוד נציין כי אמנם קיימים מזונות, צמחי מרפא וחומרים שמורידים את לחץ הדם כתרופה טבעית ללחץ דם גבוה. ואולם חשוב שהסובלים מלחץ דם גבוה יפנו תחילה לייעוץ רפואי מעמיק. הסיבות ללחץ דם גבוה מגוונות. לכן אבחון יסודי, ייעוץ והתאמת טיפול מהווים נדבך משמעותי בהורדת לחץ דם גבוה. לפני שנפנה לתרופות טבעיות להוריד יתר לחץ דם, מומלץ להוועץ ברופא מומחה, דיאטנית וגורמי מקצוע. טיפולים רבים להפחתת לחץ דם אינם מוכחים ועשויים לפגוע בטיפולים אחרים לרבות טיפול תרופתי.

איזו תרופה טבעית ללחץ דם גבוה?

לאחר שהמטופל עובר אבחון, עומדות לרשותו אפשרויות שונות להפחתת לחץ הדם, לצד אופציות של טיפול בתרופות כמו סטטינים. אילו חומרים, צמחי מרפא ומזונות מסייעים כתרופה טבעית ללחץ דם גבוה? מהם התבלינים שמפחיתים את עודף לחץ הדם? אילו תבלינים מסייעים להפחית באופן טבעי את יתר לחץ הדם? קיימים ממצאים מדעיים שונים לגבי צמחים המשמשים תרופות טבעיות להפחתת לחץ הדם אשר הוכחו רק בניסוים בבעל חיים אך  לא בבני אדם. כך למשל שימוש בפטרוזיליה או בזיליקום. ואולם הללו לא הוכחו במחקרים על בני אדם עדיין. לפניכם פירטנו תרופות טבעיות להוריד לחץ הדם שקיימים סימוכין מחקריים על תועלתם הבריאותית:

  1. ג'ינג'ר
  2. קינמון
  3. קורנית
  4. שום
  5. עוזרר
  6. רוזמרין
  7. זרעי סלרי

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן