32 מאכלים להורדת סוכר בדם

אילו מאכלים  להורדת סוכר בדם יעילים? אילו מזונות נגד סוכרת מסייעים למי שסובל מסוכרת, טרום סוכרתיים ומי שסובלים מהשמנת יתר? מהם התבלינים ותרופות הסבתא שמורידים סוכר ואפשר לשלב במזון? קיימים מזונות שונים המסייעים לחולי סוכרת להפחתת סוכר בדם. מאכלים מסוימים לצד צמחי מרפא יכולים להפחית את רמות הסוכר הגבוהות בדם. לדוגמה קינמון, ברוקולי, בצל ושוקולד מריר. איזה מזון אפשר לשלב בתפריט כדי להוריד סוכר בדם? אילו מאכלים להורדת סוכר מתאימים לחולי סוכרת כמו ירקות עליים ואגוזים? מהם המזונות המתאימים לתפריט לחולי סוכרת סוג 2? האם קינמון מועיל להורדת סוכר, האם אבוקדו ושמן זית מורידים גלוקוז? איזה מאכל מוריד סוכר בדם ואיזה אינו מסייע להורדת סוכרים בדם?

מאכלים להורדת סוכר בדם. צילום: Pixabay Дмитрий Иванцов
מאכלים להורדת סוכר בדם. צילום: Pixabay Дмитрий Иванцов

רבים בישראל ובעולם סובלים מסוכרת מסוג 2 וטרום סוכרתיות. בעיית הסוכר בדם הולכת ומתפשטת והיא בעלת השלכות בריאותיות משמעותיות. הגורמים לסוכר גבוה בדם מגוונים. סוכר גבוה בדם וסוכרת מסוג 2 נגרמים מסיבות כמו השמנת יתר, מיעוט פעילות גופנית, גנטיקה, עישון, מחלות ותרופות שונות.  לכן אם את או אתה סובלים מסוכר גבוה, טרום סוכרתיות או סוכרת מומלץ לעבור אבחון, ייעוץ רפואי, טיפול וניטור קבוע של הגורמים והמענה למצב זה. לצד זה ניעזר בשינוי התפריט התזונתי להורדת סוכר בליווי הרופא המטפל והדיאטנית, והתאמתו למאפייני המטופל.

מי שסובל מעודף סוכר בדם וחולי סוכרת נדרשים להקפדה על אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית, שמירה על משקל בריא, צריכה מאוזנת של תרופות וטיפול במחלות רקע. שמירה על רמות גלוקוז בדם מווסתות נחוצה. לשם כך, אכילת מזונות להפחתת סוכר תסייע לשמירה על סוכרת מאוזנת ואו הורדה של רמות סוכר בדם ושיפור הבריאות הכללית.

עוד בנושא מזונות להורדת סוכר בדם:

מלבד צריכה של מאכלים להורדת סוכר בדם, חשוב להמנע ממזונות מסוימים במיוחד אצל אנשים בעלי עודף סוכר בדם. מי שמעוניין להוריד סוכר בדם או לווסת את הסוכרת נדרש בראש ובראשונה להקפיד על מיעוט של צריכת מזונות לא בריאים. למשל להפחית את המאכלים המכילים פחמימות מעובדות ופשוטות כמו פסטה, לחם לבן או אורז לבן, מאפים, ממתקים, מיצים ועוד. מזונות אלה הופכים במהירות לגלוקוז בגוף ועלולים לגרום לעליה ברמת הסוכר בדם. במקום זאת נבחר בפחמימות מורכבות ומזונות לא מעובדים. למשל נאכל פחמימות מורכבות המצויות בדגנים מלאים, ירקות וקטניות. מזונות אלו מתעכלים לאט יותר ויכולים לסייע במניעת עליות ברמת הסוכר בדם.

זאת לצד מזונות נוספים שמכילים סיבים וחומרים נוספים המגבירים את תחושת השובע, משפרים את חילוף החומרים, משפיעים על האינסולין וקצב קליטת הסוכר בתאים.למשל מזונות המעילים סיבים כמו שיבולת שועל ואגוזים עשירים המסייעים  לשמור על רמות סוכר בדם מאוזנות.

32 מאכלים להורדת סוכר

מאכלים להורדת סוכר בדם חשובים לשילוב בתפריט תזונתי של חולי סוכרת במיוחד, לאחר ייעוץ עם רופא ודיאטנית תוך התאמה למטופל. הוספת מאכלים נגד סוכר כמו אבוקדו, קינמון, בצל, שום, ברוקולי ואחרים יכולה לסייע לשמירה על משקל מאוזן, הרזיה, הפחתת שומני דם כמו כולסטרול וטריגליצרידים וגם להפחית סוכר בדם. גם הוספת מזונות לתפריט להורדת סוכר שכוללים שומנים בריאים כמו שמן זית, אבוקדו ואגוזים יסייעו להאטת העיכול ולמנוע עליות ברמת הסוכר בדם. אז אילו מאכלים שמורידים סוכר בדם יוכלו לסייע למי שסובל מסוכר גבוהה או סוכרת?

  1. שיבולת שועל
  2. אגוזים
  3. פירות הדר
  4. עדשים
  5. כרוב כבוש
  6. אגוזים
  7. תפוחים
  8. זרעי צ’יה
  9. אבוקדו
  10. במיה
  11. חילבה
  12. קינמון
  13. כורכום
  14. דגנים מלאים
  15. ג’ינסנג
  16. זרעי פשתן
  17. תה ירוק
  18. דגים
  19. קינואה
  20. דלעת
  21. עלי זית
  22. גי’נג’ר
  23. רוזמרין
  24. ברוקולי
  25. שום
  26. בצל
  27. כרוב כבוש
  28. תרד
  29. כרובית
  30. שוקולד מריר
  31. טונה
  32. שמן זית