להימנע מדיאטת הריון- HCG

אזהרה של משרד הבריאות כנגד השימוש במוצרי דיאטת הסלבס- דיאטת הריון- המבוססת על הורמון HCG

מערכת האתר

עודכן בתאריך

דיאטה והרזיההריון ולידה
השמנה ועודף משקל. מקור: ויקיפדיה רשיון PD. איור באדיבותUS-FDA. Pharos Victovoi

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מקניית מוצרי דיאטה המבוססת על הורמון HCG – דיאטת ההריון- המכונה גם דיאטת הסלבס.

לאחרונה נפוץ השימוש בהורמון HCG לסיוע בדיאטה של הורדת משקל המכונה "דיאטת הסלבס"– או דיאטת הריון. משרד הבריאות בישראל יצא באזהרה של הציבור להימנע מלרגוש מוצרי דיאטה המיועדים להורדה במשקל אשר מכילים את ההורמון HCG דרך אתרי אינטרנט המצביעים דיאטה זו, בשל הסכנה הבריאותית שבה. 

משרד הבריאות מדגיש כי הורמון ה – HCG לא מאושר על ידי משרד הבריאות בישראל ובמרבית העולם לטיפול בהורדה במשקלה ודיאטה אלא לצרכים רפואיים אחרים בלבד.

הדיאטה נאסרה לשימוש בשל הנזקים הבריאותיים שהיא עלולה לגרום, בין היתר בשל העדר שמירה על תפריט תזונתי מסוים ומוגדר בעת צריכת ההורמון וצריכת מזון לא מתאימה שעלולה להוביל לפגיעה ברקמות שונות, בשרירים, בלב ובכליות.

הדיאטה נהגתה על ידי רופא אנגלי בשם ד"ר אלברט סימונס, שטען שהיא עשויה לסייע למטופלים בה להפחית כ-3 ק"ג מידי שבוע, אך יחד עם זאת מחקרים שנערכו לאחריה הראו כי דיאטה זו לא סייעה בהפחתת המשקל כאמור ואף עלולה לגרום לנזקים בריאותיים.

הורמון ה-HCG Human Chorionic Gonadotropin הינו הורמון אשר מיוצר בגוף האם במהלך ההיריון והוא ניטל בשימוש תרופתי של האם במרשם על מנת לסייע כטיפול לנשים בשל בעיות של אי פריון.

מינהל התרופות והמזון האמריקאי ה-FDA פרסם לאחרונה איסור על שימוש בהורמון הHCG בדיאטת ההריון- דיאטת HCG כשאסר על צריכת ההורמון לשם הורדת משקלו אף פעל כנגד גורמים אשר שיווקו את ההורמון למטרות אלה שלא בהתאם לחו.

גם משרד הבריאות הישראלי הפועל כנגד שיווק הורמון זה לצרכי הרזייה דיווח כי במדינת ישראל הוחרמו משלוחים של מוצרים אשר מכילים את החומר בדואר ובנתב"ג.
http://www.health.gov.il/NewsAndEvents/SpokemanMesseges/Pages/26032012_1.aspx

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן