אוכל להורדת לחץ דם – איזה מזון מוריד לחץ דם גבוה?

איזה אוכל עוזר להורדת לחץ דם עודף? מהם צמחי המרפא שמפחיתים יתר לחץ דם? מה המזאכלים שמשפיעים על לחץ דם גבוה?  כיצד שוקולד וקטניות משפיעים על לחץ הדם?

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
אוכל להורדת לחץ דם - איזה מזון מוריד לחץ דם גבוה? צילום: RitaE Pixabay

מה המאכלים שעשויים לסייע להוריד את לחץ הדם? איזה אוכל עוזר להורדת לחץ דם עודף? איזה מזון מוריד לחץ דם גבוה? מהם צמחי המרפא שמפחיתים יתר לחץ דם? מה המאכלים שמשפיעים על לחץ דם גבוה?  כיצד שוקולד משפיע על לחץ הדם? האם קטניות מסייעות להפחתת לחץ דם עודף? מה השפעתו של תה ירוק על עודף לחץ דם? אילו מאכלים רצוי לשלב בתפריט להפחתת לחץ דם גבוה ? לפניכם תארנו רשימת מאכלים שנוכל להוועץ ברופא המטפל והתזונאית ככלי עזר אפשרי נוסף לשילוב בתפריט להפחתת לחץ דם. זאת אחרי שנעבור אבחון מקיף, ייעוץ והצעת טיפול בהתאם למצב הרפואי ומאפיני החולה, לשם התאמת מאכלים ותבלינים להורדת לחץ דם אם הדבר רלוונטי ואינו סותר את הטיפול הקיים.

חשוב לזכור לעבור אבחון רפואי, ייעוץ והמלצות לטיפול מרופא מומחה, במידה ואנו סובלים מלחץ דם גבוה. וזאת לפני טרם שאנו מנסים טיפולים משלימים להורדת עודף לחץ דם על ידי מאכלים להפחתת לחץ דם גבוה, תבלינים להורדת לחץ הדם, שיטות טבעיות להורדת יתר לחץ דם או כלים אחרים המוצעים.

קיימת חשיבות רבה לאבחון על ידי מומחה ויצירת תכנית טיפולית וניטור. הרופא עשוי להמליץ על תרופות ולצד זה, להציע שינוי אורח חיים. כך רופא עשוי להציע שינוי בעצימות ומשך פעילות גופנית, הורדה במשקל עודף, הקפדה על שינה טובה יותר, שינוים תזונתיים, שינה טובה, הפחתת לחצים נפשיים, שינוי תרופות המשפיעות על לחץ הדם ועוד.

12 המאכלים: איזה מזון מוריד לחץ דם גבוה?

נזכור כי מלבד פתרונות תרופתיים ובנוסף לפתרונות של מזון או צמחי מרפא להורדת לחץ דם גבוה כמו קינמון, קטניות או דגים, שיטות טבעיות אחרות יכולות לסייע מאד בהפחתת לחת דם עודף. כך למשל הרופא עשוי להמליץ על שתיית מים מוגברת, הפחתה בכמות המלחים, צמצום בשתיית קפה, ויסות מתחים רגשיים, הפחתת עישון וצמצום שתיית אלכוהול וכן הגברת משך ועצימות הפעילות הגופנית והורדה במשקל עודף.

מהם המזונות שהרופא עשוי להמליץ עליהם להורדת לחץ דם? אילו מאכלים יכולים לסייע בתפריט למי שרוצה להפחית יתר לחץ דם? מהם המאכלים להורדת לחץ דם גבוה שנוכל להתייעץ לגביהם עם הרופא? האם לימון מוריד לחץ דם? והאם תה להורדת לחץ דם יכול להיות לעזר? לפניכם רשימה של מאכלים להפחתת לחץ דם גבוה:

  1. סלק.
  2. פירות יער.
  3. שוקולד מריר.
  4. דגים.
  5. תה ירוק ואומגה 3.
  6. קטניות כמו עדשים.
  7. יוגורט טבעי לא ממותק.
  8. אגוזים וזרעים כמו פיסטוקים.
  9. ירקות עליים כמו תרד וקייל.
  10. פירות ובהן קיווי ובננה.
  11. דגנים מלאים ובמיוחד שיבולת שועל.
  12. צריכת צמחי מרפא כמו בזיליקום, קינמון, שום או ג'ינג'ר.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן