מאכלים להורדת לחץ הדם: איזה מאכל מוריד לחץ דם גבוה?

אילו סוגי מזונות עשויים לסייע להורדת לחץ הדם? מהם המאכלים שעשויים להשפיע על הורדת לחץ דם גבוה? אילו תבלינים יכולים לסייע?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
מאכלים להורדת לחץ הדם: איזה מאכל מוריד לחץ דם גבוה? צילום: Pixabay Steve Buissinne

מה סוגי המזון והתבלינים שיכולים לסייע בהפחתת לחץ הדם? אילו מזונות יכולים להשפיע על לחץ דם גבוה? איזה מאכל מוריד לחץ דם גבוה? מה כדאי לשלב בתפריט להורדת יתר לחץ דם? להלן פירטנו רשימה של מזונות שניתן לבדוק את התאמתם עם הרופא המטפל והדיאטנית שלך ככלי עזר נוסף שיכול לסייע בעודף לחץ דם. זאת לאחר ביצוע אבחון וקבלת ייעוץ ובחינת מאפייני המטופל ומצבו לשם בחינת ההתאמה של מזונות ותבלינים אלה לטיפול הקיים.

שימו לב כי לפני שפונים לטיפולים טבעיים, שינוי תזונה ונסיונות להפחית בלחץ הדם בשיטות שונות, יש להוועץ ברופא מומחה, לקבלת אבחון מקיף, ייעוץ ובנית תכנית טיפול. תכנית כזו תכלול המלצות לשינויים באורחות החיים וכן התאמת פעילות גופנית, שינה מספקת, ירידה במשקל, שימוש בתרופות מתאימות ושינויים תזונתיים בתפריט. אבחון הסיבה לעודף לחץ דם חשובה, וכך גם ההתאמה של הטיפול הקיים למאפייני המטופל ושינוי התפריט בהתאם אליו. לכן חשוב להוועץ ברופא והדיאטנית לאחר אבחון ובניית תכנית טיפולית.

איזה מאכל מוריד לחץ דם גבוה?

אילו מאכלים מורידים לחץ דם גבוה? מה המזונות והתבלינים שניתן לשלב בתפריט להורדת לחץ הדם? מהם צמחי המרפא והמאכלים שנוכל לשלב בתזונה על מנת לנסות להשפיע על עודף לחץ דם? לפניכם רשימה של מאכלים שניתן להוועץ לגביהם עם הרופא המומחה המטפל והדיאטנית לשילוב בתפריט, לאלה הסובלים מעודף לחץ דם. כאמור יש לבחון עימם את התאמתו של כל מזון ויעילותו הצפויה בהתאם למאפייני המטופל וטיפולו הנוכחי.

חשוב לזכור כי מעבר לתבלינים ומאכלים כמו שוקולד מריר, קינמון, יוגורט דל שומן או אוכמניות, שיכולים להשפיע על יתר לחץ דם קיימות דרכים טבעיות נוספות וכן תרופות להפחתת לחץ הדם. כאמור, מי שסובל מלחץ דם גבוה נדרש לאבחון, ייעוץ וטיפול מותאם שבו יוצאו לו האפשרויות השונות בהתאם למאפייניו. כחלק מכלל הדרכים המוצעות טיפול בלחץ דם גבוה הרופא עשוי להמליץ גם על פעילות גופנית מותאמת מוגברת, הפחתת עודף משקל, שתיית מים מוגברת, הפחתת שתיית קפה וצריכת מלח, הפחתת מתחים ולחצים נפשיים, הימנעות מעישון ואלכוהול ועוד.

אז אילו סוגי מזונות עשויים לסייע להורדת לחץ הדם? מהם המאכלים שעשויים להשפיע על הורדת לחץ דם גבוה? אילו תבלינים יכולים לסייע?

    1. שוקולד מריר
    2. פירות כמו בננה, קיווי ופירות יער כמו אוכמניות
    3. ירקות כמו תרד או שום
    4. חלבונים רזים כמו יוגורט דל שומן
    5. תבלינים וצמחי מרפא כמו קינמון
    6. קטניות כמו עדשים
    7. זרעים ואגוזים כמו שקדים או זרעי דלעת 
    8. תה ירוק
    9. דגים ומוצרים עתירי אומגה 3 
    10. דגנים מלאים כגון שיבולת שועל או אורז מלא.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן