איזו תרופה טבעית להורדת כולסטרול?

איזו תרופה טבעית מסייעת להפחתת כולסטרול? מהן הדרכים הטבעיות להוריד כולסטרול בדם? מהם התבלינים וצמחי המרפא שמורידים כולסטרול?

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
תרופה טבעית להורדת כולסטרול. צילום: Pixabay Alexander Stein

איזו תרופה טבעית מסייעת להפחתת כולסטרול? מהן הדרכים הטבעיות להוריד כולסטרול בדם? מהם התבלינים וצמחי המרפא שמורידים כולסטרול? אילו צמחי מרפא מורידים כולסטרול בדם? כולסטרול משמש כשומן דם זמין. הוא מועיל למגוון תפקודיםן, ומשמש חומר בניה בגופנו למשל בקרומי התא. עודף כולסטרול לעומת זאת מהווה גורם סיכון משמעותי. יתר כולסטרול בדם מוביל למחלות לב וכלי דם. הוא גורם סיכון מוגבר למוות מבעיות לב ושבץ מוחי. לכן רבים מבקשים לטפל בכולסטרול גבוה. לצד תרופות כמו סטטינים לטיפול בכולסטרול רבים מבקשים להשתמש בתרופה טבעית להורדת כולסטרול.  תרופות טבעיות להפחתת כולסטרול בדם כוללות צמחי מרפא, מזונות וחומרים מסוימים.

תרופות טבעיות יכולות לסייע להפחתת רמות שומני הדם. ואולם חשוב לזכור כי על הטיפול הטבעי להיות מלווה על ידי רופא המטפל.  זאת על מנת להמנע מנזקים, סיכונים והתנגשויות אפשריות בין תרופות טבעיות וטיפולים אחרים. כמו כן חשוב להזכיר כי חלק מן הטיפולים הטבעיים מכילים חומרים שעלולים להיות בעייתיים ומזיקים ביחס לתרופות אחרות שאנו צורכים.

ובכלל, מומלץ לכל מי שפונה להשתמש בכל תרופה טבעית להורדת כולסטרול, לפנות לגורם הרפואי המטפל לבדיקת התאמת הפתרון למאפייניו ולגורמי הכולסטרול. כולסטרול גבוה אמנם נגרם לעתים קרובות בשל תזונה לא בריאה. ואולם גם ארוח חיים, מחלות, תרופות וחומרים גורמים לפעמים רבות לכולסטרול גבוה. כך למשל מחלות מסוימות מובילות לעודף כולסטרול, שימוש בתרופות מסוימות מעלה את הכולסטרול וכך גם אורח חיים יושבני, העדר פעילות גופנית מספקת, עישון וצריכת אלכוהול. לכן כאמור חשוב שמי שסובל מכולסטרול גבוה יתייעץ עם הגורם המטפל לגבי התאמתה של אותה תרופה טבעית להורדת כולסטרול או כל טיפול טבעי או אלטרנטיבי או משלים אחר.

תרופה טבעית להורדת כולסטרול

להורדת כולסטרול תרופות סבתא רבות מסייעות. ביניהם שימוש בתבלינים וצמחי מרפא להפחתת כולסטרול בדם. האם קינמון עוזר להפחית כולסטרול בדם? האם כורכום מוריד כולסטרול בדם? מהם התבלינים שמורידים כולסטרול גבוה? האם לימון מוריד כולסטרול? האם אומגה 3 ושמן דגים כתרופת סבתא טבעית מסייעת להפחתת כולסטרול גבוה?

לפני שנפרט את תרופות הסבתא והתבלינים, צמחי המרפא והמאכלים הייחודיים שיכולים להפחית כולסטרול נדגיש את מקומה של התזונה כתרופה טבעית להוריד כולסטרול. תזונה מהווה רכיב מפתח מרפה טבעית להפחית את שומני הדם. לכן חשוב מאד להקפיד להמנע בתזונה ממאכלים עתירי שומנים ופחמימות המעלים את הכולסטרול, מזון מעובד, בשרים שומניים, גבינות כמו גבינה צהובה, מאכלים עם מרגרינה וחמאה, עוגות, עוגיות, מאפים ומאכלים מטוגנים .

לצד זה כתרופה טבעית להורדת הכולסטרול בדם לשלב מזונות בריאים המפחיתים את הכולסטרול הרע ומגבירים את הכולסטרול הטוב למשל צריכת דגים, שיבולת שועל, אגוזים וזרעים כמו פשתן, פיטוסטרולים, ירקות עליים, קטניות ודגנים מלאים.

אז אילו תוספים, תבלינים וצמחים משמשים כתרופה טבעית להורדת הכולסטרול? להלן פירטנו 9 חומרים המשמשים כתרופה טבעית להורדת הכולסטרול בדם:

  • חילבה
  • כורכום
  • קינמון
  • מיץ לימון
  • עשב חיטה
  • תה ירוק
  • שוקולד מריר
  •  מיצוי עלי ארטישוק
  • שום ובצל

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן