איך לשפר את הזיכרון?

איך משפרים את הזיכרון? אילו אסטרטגיות לשיפור זיכרון העבודה והזיכרון בכלל יש? מה המאכלים לשיפור הזיכרון שעשויים לסייע?

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

פסיכולוגיה
איך משפרים את הזיכרון? מה שומר על בריאות המוח ? צילום: pixabay Benjamin Balazs

איך לחזק את הזיכרון? כיצד לשפר יכולות קוגניטיביות? איך למנוע בעיות זיכרון? איך להחזיר את הזיכרון? מוחנו הוא איבר מופלא וחשוב. בנסיבות מסוימות יכולותיו הולכות ודועכות. כך צריכת חומרים מסוימים, מחסור בויטימינים, או התבגרות קשורים לירידה ביכולות המוח וירידה בזיכרון.

אז איך משפרים את הזיכרון? מה עושים כאשר מעוניינים בשיפור הזיכרון בגיל השלישי? אילו אסטרטגיות לשיפור זיכרון העבודה והזיכרון בכלל יש? מה המאכלים לשיפור הזיכרון שעשויים לסייע? אילו דרכים מסייעות ואילו תרגילים לשיפור הזיכרון לטווח קצר וארוך ישנם?

ישנן דרכים רבות לשפר את הזיכרון שלך. לפניכם הנה כמה טכניקות שהוכחו כקשורות בשיפור היכולות השכליות שייתכן שרופא מומחה ימליץ לך עליהן. אם הינך חווה ירידה בזיכרון או ביכולות השכליות, לפני פניה לפתרונות, טיפולים, תזונה ותרגילים לשיפור הזיכרון פנו לרופא מומחה לאבחון, ייעוץ ובניית תכנית טיפולית המתאימה לך.

איך לשפר את הזיכרון?

אז איך משפרים את הזיכרון? כיצד למנוע ירידה בזיכרון? אילו מאכלים שומרים על בריאות המוח? איך להחזיר את הזיכרון המידרדר? אילו תרגילים משפרים את הזיכרון ?

  1. הקפידו על תזונה לחיזוק המוח: צרכו מזונות שהוכחו כקשורים ליכולות קוגניטיביות טובות יותר, שיפור הזיכרון ושמירה על יכולות שכליות. למשל איכלו דגים ומאכלים המכילים אומגה 3, שוקולד מריר, אוכמניות וכורכום.
  2. השתמשו בעזרי זכרון: עזרי זיכרון מנמוניקה הוא טכניקה שעוזרת לזכור מידע באמצעות אסוציאציות. דוגמאות כוללות ראשי תיבות, חרוזים וטכניקות הדמיה.
  3. בצעו תרגול מיינדפולנס: מיינדפולנס הוא תרגול של נוכחות ומעורבות מלאה ברגע. טכניקת מיינדפולנס נמצאה במחקרים ככזו שיכולה לעזור לשפר את הזיכרון על ידי הגברת המיקוד והפחתת הסחות הדעת.
  4. שנו שינה מספקת: שינה חשובה לגיבוש הזיכרון. חוסר שינה יכול להשפיע על הזיכרון. שאפו לישון כ-8-7 שעות שינה בלילה.
  5. בצעו פעילות גופנית סדירה: התעמלות, ספורט ופעילות גופנית סדירה יכולה לשפר את הזיכרון. זאת על ידי הגברת זרימת הדם למוח וקידום צמיחת תאי מוח חדשים.
  6. הפחיתו מתח: לחץ ומצוקה רגשית ומתח כרוני יכול להשפיע על הזיכרון והתפקוד הקוגניטיבי. מציאת דרכים לנהל מתח, כגון באמצעות מדיטציה או תרגילי נשימה עמוקה, יכולה לעזור לשפר את הזיכרון.
  7. שמרו על קשרים חברתיים: ממצאים העלו כי אנשים המצויים בקשרים חברתיים באינטראקציות בין אישיות מעוררים את המוח ושומרים על יכולות קוגניטיביות.
  8. הישארו פעילים שכלית: בצעו פעילויות מעוררות מחשבה כגון חידות, קריאה ולימוד מיומנויות חדשות, פתירת סודוקו, פאזלים או תשבצים. הללו עשויים לסייע לשמור על המוח פעיל ולשפר את הזיכרון לאורך זמן.

זכרו – שיפור הזיכרון שלך הוא תהליך הדרגתי. אז אל תתייאשו אם שיפור הזיכרון לא קורה ברגע. אל תצפו לתוצאות מיידיות. שמרו על עקביות שהיא המפתח עד שתבחינו בתוצאות.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן