11 דרכים איך מורידים כולסטרול ללא תרופות?

אילו מאכלים, תבלינים וצמחי מרפא מועילים להורדת הכולסטרול? איך מורידים כולסטרול ללא תרופות באופן טבעי? מהן הדרכים להורדת כולסטרול בלי תרופות?

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
איך להוריד כולסטרול בלי תרופות עם צמחי מרפא ותזונה. צילום:Pixabay sansoja

כיצד מורידים כולסטרול ללא תרופות? איך מורידים כולסטרול ללא תרופות באופן טבעי? עודף כולסטרול גורם לסיכון למחלות לב, שבץ ועוד. לצד המלצות רפואיות לטיפול תרופתי בעודף כולסטרול ושינוי אורחות החיים, קיימות דרכים טבעיות איך להפחית כולסטרול. אז אילו דרכים יש להורדת כולסטרול בלי תרופות? מה אפשר לעשות על מנת להפחית את עודף הכולסטרול בדם, מעבר לשימוש בתרופות? לפניכם מפורטות מספר דרכים.

הגורמים לעודפי כולסטרול בדם – היפרכולסטרולמיה הם מגוונים וחשוב לעמוד על מקור הבעיה. היפרכולסטרולמיה יכולה להגרם בגלל שימוש בתרופות מסוימות, בשל מחלות כמו סוכרת, עקב שימוש בחומרים וצריכת אלכוהול או עישון. לכן אדם הסובל מעודף כולסטרול חייב להוועץ ברופא מומחה לאבחון הגורמים לעודף כולסטרול בדמו, ייעוץ וטיפול. הרופא המטפל יוכל להתאים למטופל טיפול מתאים לעודף כולסטרול, כולל המלצות לתזונה בריאה, הפחתה במשקל, ניטור וטיפול במחלות, שינוי תרופות, הפחתת צריכת חומרים שיוצרים כולסטרול , פעילות גופנית ועוד.

איך להוריד כולסטרול בלי תרופות עם צמחי מרפא ותזונה

באילו שיטות אפשר להוריד כולסטרול ללא תרופות? האם פעילות גופנית מסייעת להורדת כולסטרול? מה השפעת עישון ואלכוהול על כולסטרול בדם? במידה ואין מניעה רפואית, אילו תבלינים וצמחי מרפא יסייעו בהורדת הכולסטרול? איך מורידים כולסטרול בעזרת תזונה? כאמור, קיימות חשיבות לאיתור הגורם לכולסטרול גבוה, ניטור וטיפול בו. לצד הטיפול המקובל, יש להוועץ ברופא לגבי התועלת האפשרית וההתאמה של טיפולים טבעיים נוספים להורדת כולסטרול המפורטים להלן ורבים אחרים המוצעים.

כיצד להפחית כולסטרול בעזרת אורח חיים בריא? במידה ואין מניעה רפואית לכך, לאחר ייעוץ רפואי, תוכלו להעזר בשיטות השונות להיפרכולסטרולמיה. לפניכם מפורטות 12 דרכים איך מורידים את הכולסטרול העודף בלי תרופות, או כתוספת לתרופות וטיפול רפואי אחר:

איך מורידים כולסטרול בעזרת תזונה?

  1. אכלו מזונות המפחיתים את הכולסטרול הרע ומעלים את הכולסטרול הטוב כמו אגוזים שקדים, ירקות ופירות, דגנים מלאים, קטניות, שיבולת שועל, קטניות, דגים ומזונות העשירים באומגה 3,  ועוד.
  2. העדיפו שומנים ומזונות שומניים שמקורם מן הצומח כמו שמן זית, שוקולד מריר, אגוזים ואבוקדו על פני שומנים שמקורם מהחי כמו חמאה ובשר.
  3. הגבירו את כמות המזונות עתירי הסיבים הצמחיים שאתם צורכים על מנת להפחית את עודפי הכולסטרול בדם.
  4. הימנעו ממזונות הכוללים שומן טראנס כמו חטיפים, מזון מטוגן, אוכל הכולל מרגרינה כמו בורקס, מאכלים מעובד ואוכל הכולל שומן רווי וכולסטרול רב כמו בשר בקר או גבינות שמנות.

תבלינים וצמחי מרפא שמפחיתים כולסטרול

  1. שלבו בתפריט התזונתי צמחי מרפא להורדת כולסטרול ותבלינים להפחתת שומני הדם כמו כורכום, קינמון וחילבה.
  2. הכינו חליטות, תה, תמציות, וצרכו צמחי מרפא להפחתת עודף כולסטרול כמו ליקוריץ, פיסיליום ועוזרר.
  3. שלבו במזון צמחים וירק בעל תכונות מפחיתות כולסטרול כמו בצל ושום, לימון ומיץ לימון.

כיצד להפחית כולסטרול בעזרת אורח חיים בריא?

  1. הקפידו כל פעילות גופנית מפחיתה כולסטרול באופן טבעי ללא תרופות: התחילו בפעילות גופנית סדירה וקבועה 4-5 פעמים בשבוע בעצימות בינונית או המותאמת למצב הבריאותי, במשך 30-45 דקות לפחות בכל פעם.
  2. מעטו בצריכת אלכוהול. אלכוהול מגביר את עודפי הכולסטרול. לכן הימנעו ממזונות המכילים אלכוהול ובמיוחד ממשקאות אלכוהוליים.
  3. הפחיתו בעישון סיגריות. סיגריות תורמות להווצרות כולסטרול. לכן מי שסובל מעודף כולסטרול נדרש להפחית במינון העישון עד כדי עצירת עישון.
  4. שימרו על משקל גף מאוזן: הימנעו ממשקל עודף ומהשמנה. השמנה ועודף משקל קשורים לעודך כולסטרול. לכן כדאי לפעול להרזיה ושמירה על משקל מאוזן אם אתם סובלים מעודפי כולסטרול בדם.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן