הסרת שיער: כל מה שצריך לדעת

אילו שיטות קיימות להסרת שיער מהגוף ומהי הסרת שיער בלייזר? הסרת שיער: כל מה שצריך לדעת

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות ויופיהסרת שיער
הסרת שיער בלייזר. צילום:freepik

הסרת שיער היא תהליך של הסרת שיער מגוף האדם. ישנן שיטות רבות להסרת שיער, ביניהן שעווה, גילוח, מסירות, טיפולי לייזר ועוד. הסרת שיער היא אחת משיטות היופי הנפוצות ביותר. זו דרך להסיר שיער לא רצוי מהגוף שלך. ישנן שיטות רבות ושונות להסרת שיער. חלקן קבועות בעוד אחרות זמניות. הצורה הפופולרית ביותר של הסרת שיער היא גילוח, שניתן לעשות עם סכין גילוח או מכונת גילוח חשמלית. שיטה נוספת היא שעווה, המסירה את השיער מהשורש על ידי מריחת שעווה חמה על העור ולאחר מכן משיכתה במהירות בכיוון הצמיחה ההפוך. אלקטרוליזה היא אפשרות נוספת להסרת שיער לצמיתות, אך היא עלולה להיות יקרה וכואבת לעבור אותה.

דרכים רבות להסיר שיער מהגוף

ישנן דרכים רבות להסיר שיער מהגוף. הדרך הנפוצה ביותר היא לגלח אותו עם סכין גילוח או לחתוך אותו עם מספריים. עם זאת, זה יכול לגרום לגירוי או שערות חודרניות אצל אנשים מסוימים. גילוח היא שיטה נפוצה מאוד להסרת שיער מהגוף ולרוב משתמשים בה באזורים שאינם רגישים לשיטות הסרה אחרות כמו שעווה או טיפול בלייזר. שיטה זו יכולה להיות מצוינת עבור אנשים שצריכים לגלח את הפנים שלהם כל יום וכן לאלה שיש להם עור רגיש ואינם יכולים לסבול שיטות הסרה אחרות כמו שעווה או טיפול לייזר. שעווה כרוכה בשימוש בשעווה חמה שמתקשה כאשר מורחים אותה על העור ולאחר מכן נשלפת על ידי רצועת בד נגד כיוון צמיחת השיער על מנת להסיר את השערות בשעווה.

הסרת שיער בלייזר

הסרת שיער בלייזר לגברים היא שיטה להסרת שיער לא רצוי באמצעות קרני לייזר. אור הלייזר מכוון לפיגמנט בשיער והורס אותו. התהליך אינו נטול כאבים, אך אינו כואב כמו שעווה או אלקטרוליזה. ניתן לעשות זאת בכל חלק בגוף בו יש שערות שצריך להסיר, כולל: בתי שחי, רגליים, חזה וגב. הסרת שיער בלייזר היא תהליך העושה שימוש באנרגיית לייזר על מנת להרוס את זקיק השיער, במטרה להסיר את כל השיער הבלתי רצוי של האדם או חלק ממנו. התהליך מתחיל בגילוח האזור המיועד לטיפול במידת הצורך ולאחר מכן מריחת ג'ל מקרר להגנה על העור. לאחר מכן, מכשיר יד המכיל סיב אופטי נלחץ אל העור ומניע אותו בפולסים קצרים. הפולסים גורמים לחום הפוגע והורס את הזקיקים. ניתן להשתמש בהסרת שיער בלייזר בכל אזור בגוף בו יש שיער לא רצוי כולל: פנים, קו צוואר, בית השחי, קו ביקיני, רגליים וגב.

טיפול בלייזר הוא שיטה יעילה להסרת שערות כהות בסוגי עור בהירים יותר ושערות בהירות בסוגי עור כהים יותר, אך היא יקרה יותר משיטות אחרות ועלולה לגרום לדלקת או צלקות אצל חלק מהאנשים שיש להם גווני עור כהים. הסרת שיער היא תהליך של הסרת שיער מהגוף. ישנן דרכים רבות להסרת שיער, כולל שעווה, גילוח, קרם אפילציה, טיפולי לייזר ואלקטרוליזה.

הסרת שיער בלייזר היא הליך שמסיר שיער לא רצוי מהגוף באמצעות אנרגיית אור. הלייזר מכוון לפיגמנט בזקיק השערה ופוגע בו, ומונע ממנו לייצר יותר שערות. ישנם שני סוגים של לייזרים המשמשים לטיפול זה: Alexandrite ו-Nd:YAG. שניהם עובדים אחרת ויש להם חוזקות וחולשות שונות. הדבר החשוב ביותר שיש לציין הוא שטיפולי הלייזר אינם פועלים על כל צבעי העור או סוגי העור – אנשים בעלי גווני עור כהים יותר עשויים שלא לחוות תוצאות כמו אלה עם גווני עור בהירים יותר, למשל.

למידע נוסף ועל סוגים נוספים להסרת שיער ביקרו באתר: hairremoval.org.il

כתבה זו הינה כתבת תוכן ממומן.

דילוג לתוכן