התפשטות המגיפה: קרוב ל200 מליון חולי קורונה

הזן ההודי של נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בישראל וגם ברחבי העולם. הקורונה מתרחבת במדינת ישראל - 307 מאומתים אתמול

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
עלייה בתחלואה בקורונה. צילום: Pixabay Mario

התפשטות המגיפה: קרוב ל200 מליון חולי קורונה: וריאנט הדלתא ממשיך להתפשט בישראל וברחבי העולם ומעלה את מספר החולים והמתים.

מספר החולים בהודו מתגבר. ההערכות מדברות על נתוני תחלואה גבוהים בהרבה. עם זאת באופן פורמלי המספרים של הנדבקים החדשים בקורונה כבר גבוהים בהודו. ביום רביעי דווח על מעל 44 אלף חולי קורונה חדשים. מעל 540 איש מתו מקורונה בהודו ביממה. עד כה חלו בהודו לפחות 31 מליון איש. מספר מקרי המוות המוכרז הוא מעל 423 אלף איש שנפטרו בשל הנגיף בהודו.

בארצות הברית עולה התחלואה אך בשיעורים מתונים יותר. שלשום דווח על מעל 7000 חולים חדשים מאומתים לקורונה בארצות הבריץ. מעל חמישים איש נפטרו מהנגיף ביממה. עד כה חלו בארצות הברית קרוב ל35.5 מליון אמריקאים. מעל 628 אלף איש מתו מהנגיף בארצות הברית.

עלייה בכמות החולים והתמותה גם במזרח אסיה ואירופה

גם במדינות מזרח אסיה, דרום אמריקה ואירופה ניכרת עליה בתחלואה. אינדונזיה מדווחת על מעל 41 אלף חולים חדשים אתמול. אתמול מתו במדינה מעל 1700 איש מקורונה. עד כה אובחנו באינדונזיה מעל 3.3 מליון חולים ומתו מעל 90 אלף איש. באסיה מדווחת גם תאילנד על עלייה בתחלואה. אתמול אובחנו בתאילנד מעל 17 אלף חולי קורונה. מעל 115 איש מתו מהנגיף אתמול בתאילנד. עד כה אובחנו בתאילנד מעל חצי מליון יש. במלזיה שבה חלו עד כה מעל מליון איש אובחנו אתמול קרוב ל17 אלף חולים גם כן. עד כה מתו במלזיה מעל 8800 איש. אתמול דווח על 134 מקרי מוות במלזיה.

גם יבשת דרום אמריקה ממשיכה לסבול מהתפשטות הקורונה המחודשת בזן הדלתא. במקסיקו דווח אתמול על קרוב ל20 אלף חולים חדשים ומעל 380 מתים מהנגיף. איראן מדווחת על מעל 24 אלף חולים מאומתים אתמול בדומה לרוסיה. מדינות אירופה מדווחות גם הן על התפשטות המגיפה. כך לדוגמה בלגיה מדווחת על מעל 1800 חולים אתמול וארבעה מקרי מוות.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן