האם זן הקורונה BF7 המדבק יתפשט בחורף?

זן חדש של הקורונה מתפשט לאיטו באירופה ונחשב מדבק יותר ומתחמק ממערכת החיסון באופן טוב יותר : האם זן הקורונה BF7 המדבק יתפשט בחורף?

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
חיסון פייזר נגד קורונה מגן מפני הדבקה ונשאות ולא רק מפני מחלה ומוות. צילום: Pexels-Polina-tankilevitch

האם זן הקורונה BF7 המדבק יתפשט בחורף? מדענים ברחבי העולם ובמיוחד באירופה עוקבים בדאגה אחר התפשטותו של זן חדש של קורונה. זן הקורונה מסוג BF 7 ובשמו המלא BA.5.2.1.7 כבר תועד בארצות הברית ובמיוחד במדינות אירופה. המדענים חוששים מיכולתו של הזן החדש והמדבק יותר להתמודד טוב יותר עם מערכת החיסון. בנוסף, המדענים טרם יודעים האם מדובר בזן שחיסון האומיקרון יגן מפניו.

האם זן הקורונה BF7 המדבק יתפשט בחורף?

מדענים בעולם עוקבים בדאגה כיצד זה הולך ותופס את מקומו באירופה כזן השולט בהשוואה לווריאציות אחרות של הנגיף. כך למשל זן BA.5.2.1.7 אותר במדינות כמו גרמניה, דנמרק וצרפת בכעשרה אחוז ממקרי ההדבקות בקורונה. בבלגיה זן BA.5.2.1.7 מהווה כבר כרבע מכלל חולי הקורונה. בארצות הברית הזן אחראי לאחוזים בודדים מהתחלואה אך מדענים צופים כי יתפשט במידה משמעותית. כאמור מדענים טרם גילו האם מדובר בזן שחיסון הקורונה העדכני יכול להפחית את הסיכון להדבק ממנו. מדענים טרם פרסמו מידע מקיף על השפעתו הבריאותית השונה של הזן וחומרת הסימפטומים שהוא גורם או מאפייניו הייחודיים.

אולי יעניין אותך גם:

 

בישראל ממשיכה הקורונה לפגוע בחולים בעצימות לא גבוהה גם כעת וגם במהלך חודשי הקיץ. ביום חמישי אומתו בישראל 1196 אנשים חדשים. מקדם ההדבקה הגיע ל1.06. אחוז הנבדקים החיוביים היה 9.84 אחוזים מתוך כ12 אלף נבדקים. בישראל מעל 9200 חולי קורונה פעילים. 92 חולים מצויים במצב קשה. 37 מהם מצויים במצב קריטי. עד כה נפטרו בישראל 11,687 איש בשל מחלת נגיף הקורונה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן