יום עיון דיגיטלי לנשות מקצוע מלוות בתחום סרטן השד

הזמנה ליום עיון דיגיטלי בזום ללא תשלום ב31 במאי ומיועד לנשות מקצועות הבריאות המלוות חולות ומחלימות מסרטן שד

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואת מומחיםסרטן
יום עיון דיגיטלי לנשות מקצוע מלוות בתחום סרטן השד. אילוסטרציה:Pexels Anna Shvets

טלי רוזין, מנכ"לית עמותת אחת מתשע: "בתור מי שהתמודדה עם סרטן שד בעצמה אני מודעת לחשיבות העצומה של עבודת האחיות והעובדות הסוציאליות ושמחה מאד על האפשרות גם כדי לומר תודה וגם להעמיק את שיתוף הפעולה בין הצד הרפואי שהן עוסקות בו לליווי והתמיכה שגם אנחנו יודעות להעניק."

סרטן השד מהווה מחלה ממארת שהינה השכיחה ביותר אצל נשים בישראל. לצד זה המחלה מופיע בשכיחות קטנה יותר גם אצל גברים. במהלך של מחלת הסרטן תאים מתרבים ללא בקרה. המחלה מופיעה בצינוריות הובלת החלב לפטמה ובבלוטות ייצור החלב. סרטן השד נגרם מגורמים שונים. כך, גורמים גנטיים וגורמי אורח חיים מעלים את הסיכון לחלות בסרטן השד.

כאמור, שכיחות סרטן השד היא גבוה. אחת משמונה נשים עלולה לחלות בסרטן השד במהלך החיים. עמותת אחת מתשע מקיימת יום עיון דיגיטלי לאחיות אונקולוגיות, אחיות מתאמות שד ועובדות סוציאליות של מרכזי בריאות השד בארץ, שמיועד להציג את ההיבטים השונים הכרוכים בליווי ותמיכה בנשים חולות ומחלימות מסרטן שד ואת פעילות העמותה בתחום.

מעבר לטיפול הרפואי, ההחלמה מהמחלה מצריכה גם תהליך ממושך של החלמה בהיבט הפסיכולוגי- נפשי. כחלק מפעילות עמותת "אחת מתשע" לתמיכה בנשים החולות בסרטן השד והמחלימות מהמחלה, יתקיים ב31.5.23 באמצעות זום יום עיון דיגיטלי. יום עיון זה מיועד לאנשי מקצוע בתחום – אחיות אונקולוגיות, עובדות סוציאליות, מתאמות שד, פסיכולוגיות במרכזי השד ובאונקולוגיה, בבתי חולים ובקהילה שעוסקות בליווי ותמיכה בנשים חולות ומחלימות מסרטן השד. ההשתתפות במפגש היא ללא תשלום אך מצריכה הרשמה מראש.

טלי רוזין, מנכ"לית עמותת אחת מתשע: "בתור מי שהתמודדה עם סרטן שד בעצמה אני מודעת לחשיבות העצומה של עבודת האחיות ושמחה מאד על האפשרות גם כדי לומר תודה וגם להעמיק את שיתוף הפעולה בין הצד הרפואי שהן עוסקות בו לליווי והתמיכה שגם אנחנו יודעות להעניק."

יום עיון דיגיטלי לנשות מקצוע מלוות בתחום סרטן השד

עמותת אחת מתשע פועלת במספר מישורים – החל מפעילויות הסברה להעלאת מודעות לחשיבות האבחון המוקדם של סרטן השד, מתן שירותי תמיכה וליווי לנשים שמתמודדות עם סרטן השד – ליווי באמצעות מתנדבות שהחלימו מסרטן שד ועברו הכשרה מיוחדת, תמיכה רגשית-נפשית באופן פרטני ובקבוצות וייעוץ משפטי בנוגע למיצוי זכויות. לעמותה אתר מידע מקיף ועדכני.

במסגרת יום העיון ישתתפו גם נשות מקצוע מובילות בתחום ויפרטו לגבי היבטים מגוונים הנוגעים לתמיכה במי שחולות בסרטן השד או מחלימות מהמחלה.
צליל אשכנזי ארז, עובדת סוציאלית ומנחת קבוצות תסביר על תהליך הנחיית קבוצת CBT לנשים המחלימות מסרטן השד. היא תספר על ממצאים שהתקבלו בנושא ועל התועלת של גישה טיפולית זו לסיוע למי שחלו בסרטן השד ומצויות בתהליכי ההחלמה. צליל אשכנזי ארז תסביר לגבי משמעויות "היום שאחרי" כלומר תהליך ההחלמה והשיקום שלאחריו ותספר על חשיבות של התמיכה הרגשית בכלל ובקבוצות בפרט. הדיון יעסוק בקשת הרחבה של ההחלמה, שכוללת בתוכה גם נשים שלא עברו כימותרפיה והמשמעות שניתן לחוויה שהן עברו.

גם נושא הטיפול הפליאטיבי יזכה להתייחסות ביום עיון זה. קרן ארפי, אחות אונקולוגית ומומחית קלינית בטיפול פליאטיבי, תשוחח עם המשתתפות ביום העיון על תחום שלא זוכה להתייחסות רבה – הטיפול הפליאטיבי. מהו טיפול פליאטיבי? מתי נכון להתחיל טיפול כזה? מה יתרונות הטיפול ועוד. יום העיון הדיגיטלי, יציע מרחב של שיח סביב הקשר בין הפליאציה לתהליכים שלא קשורים בהכרח רק לסוף החיים, ויאפשר מבט רחב יותר על משמעות הפליאציה ועל הראייה המבקשת לשלב אותה כבר בהתחלת הטיפול הקליני.

לבסוף, יאנה דרום, יזמית ובעלת רשת אופנה לנשים עם סרטן השד, תתאר את התמודדותה עם סרטן השד, תספר כיצד הצליחה להכניס שמחה למרות הכל ותחלוק עם המשתתפות את סיפורה האישי הייחודי "איך לגדל שמחת חיים" בהומור ובחן.

יום העיון ייערך ביום רביעי, 31 למאי, 2023 באמצעות זום. ההשתתפות ביום העיון היא בחינם ולא כרוכה בתשלום. ההשתתפות מצריכה הרשמה מראש בקישור – https://www.onein9.org.il/10875
הקישור ליום העיון יישלח לנרשמות בקישור זה. לשאלות ומידע, תוכלו ליצור קשר בטלפון 1-800-363-400

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן