הפרי הפופולרי שעוזר לשובע והרזיה, עור בריא, נגד עצירות ונפיחות

מיהו הפרי שמווסת את רמות הסוכר, מסייע לשיפור בריאות העור ומראה עור רענן, מגביר שובע ועוזר להרזיה, מפחית נפיחות בבטן ועצירות? 

תזונהמחלות לב
הפרי הנפוץ והטעים שעוזר נגד סוכרת, עצירות, בעיות עור, השמנה, ומחלות לב. צילום: diapicard Pixabay

מיהו הפרי הטעים שמפחית סיכוי לסוכרת ומווסת את רמות הסוכר? מהו הפרי הפופולרי שמסייע לשיפור בריאות העור ומראה עור רענן בשל הויטמינים והמינרלים בו? מה הפרי הייחודי שעוזר להגברת תחושת השובע ומועיל בתהליכי הרזיה בשל השובע שהוא גורם? מיהו הפרי שמועיל ליציאות סדירות, הפחתת נפיחות בבטן, צמצום העצירות ובריאות מערכת העיכול בשל הסיבים התזונתיים והרכיבים המועילים שבו?

לפני שנפרט לגבי הפרי הייחודי שמסייע לכל אלה נדגיש; אם אתם סובלים מתסמינים, מצבים רפואיים או מחלות, הקדימו ופנו לאבחון מקיף וייעות רפואי. לאחר בירור גורמי השורש לבעיה או התסמין, הטיפול יהיה אפקטיבי יותרץ תוכלו גם להוועץ ברופא לגבי שילוב מזונות כאלה ואחרים בתפריט התזונתי שלכם, שינוי שלו, שימוש בתוספים וטיפולי רפואה משלימה המשתלבים באופן שאינו מזיק לטיפול שלכם. אז מהו אותו פרי פופולרי שמפחית סיכון לסרטן, מוריד סוכר גבוה, מועיל לבריאות העור והעיכול?

הפרי שמסייע להרזייה, מחלות לב, נפיחות ועצירות, סוכר גבוה ומועיל לבריאות העור והמוח

זהו התפוח בעל היתרונות המועילים והמזינים המשפיעים על בריאותנו במגוון רבדים. למה תפוח מועיל למערכת העיכול? איזה חומרים יש בתפוח? האם תפוח זה משמין? מה היתרונות של התפוח? מהן סגולותיו של התפוח ולמה תפוח זה בריא? התפוח מהווה פרי בריא במיוחד. לא רק שהוא אינו משמין, הוא גם מועיל להרזייה ושמירה על משקל. תפוח כולל חומרים מגוונים ומועילים. הוא בעל סגולות מגוונות:

תפוחים נחשבו מזמן לאחד הפירות הבריאים ביותר שיש. הם עמוסים בחומרים מזינים חיוניים, ויטמינים ורכיבים מועילים. תפוחים מציעים מגוון רחב של יתרונות בריאותיים בגלל המינרלים, הויטמינים והרכיבים המועילים המצויים בהם. בראש ובראשונה, תפוחים הם מקור עשיר לויטמינים ומינרלים. הם מכילים ויטמינים חשובים כגון ויטמין C, ויטמין A, ויטמין E, וכמה ויטמינים מורכבים מסוג B כמו ריבופלבין, תיאמין וויטמין B6. ויטמינים אלה ממלאים תפקידים מכריעים בשמירה על הבריאות. בנוסף, תפוחים כוללים מינרלים חיוניים כמו אשלגן, סידן, מגנזיום וזרחן. הללו מהווים מרכיבים חיוניים לתפקודי גוף שונים, לרבות בריאות העצם, תפקוד העצבים והתכווצויות השרירים.

יתר על כן, תפוחים מכילים רכיבים מועילים כמו סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון ופלבונואידים. סיבים נמצאים בשפע במיוחד בקליפת התפוח. הם מסייעים לעיכול, מעודדים יציאות בריאות ומסייעים בשליטה על רמות הכולסטרול. נוגדי חמצון, כמו קוורצטין וקטצ'ין, המצויים בתפוחים, מסייעים בהגנה על הגוף מפני רדיקלים חופשיים מזיקים. בכך הם מפחיתים את הסיכון למחלות כרוניות, כולל מחלות לב וסוגים מסוימים של סרטן. פלבנואידים, לעומת זאת, תורמים לצבעו התוסס של התפוח ומחזיקים בתכונות אנטי דלקתיות, המועילים למערכת חיסונית בריאה.

האם תפוח בריא? הסגולות המסתוריות והפלאיות של התפוח

אז מהם היתרונות של התפוחים? האם תפוח משמין או מרזה? כיצד תפוחים משפיעים על בריאות מערכת העיכול והיציאות? האם תפוחים עוזרים לבריאות העור? מהן הסגולות המסתתרות בתפוח וכיצד תפוח מועיל?

1. שיפור בריאות הלב: נוגדי החמצון הקיימים בתפוחים יכולים לסייע בהורדת רמות הכולסטרול הרע ולהפחית את הסיכון למחלות לב. צריכה קבועה של תפוחים נקשרה לירידה בסיכון להתקפי לב ושבץ.

2. הרזייה ושמירה על משקל: תפוחים דלים בקלוריות ועשירים בסיבים. זה הופך אותם לחטיף מושלם למי שמנסה לשמור או לרדת במשקל. תכולת הסיבים עוזרת לקדם תחושות של מלאות, ומפחיתה את הסבירות לאכילת יתר.

3. תפקוד מוחי משופר: נוגדי החמצון בתפוחים מגנים על תאי המוח מפני נזקי חמצון. הם מועילים לתפקוד קוגניטיבי ומפחיתים את הסיכון לירידה בתפקוד השכלי הקשורה לגיל, כמו מחלת אלצהיימר.

4. טיפול בסוכרת: תכולת הסיבים הגבוהה בתפוחים מסייעת לווסת את רמות הסוכר בדם ומשפרת את תגובת האינסולין. זה הופך אותם לאפשרות מזינה וטובה עבור אנשים עם סוכרת. לתפוחים יש אינדקס גליקמי נמוך, כלומר הם לא גורמים לעלייה מהירה ברמות הסוכר בדם.

5.  בריאות מערכת העיכול: כאמור, תפוחים עשירים בסיבים תזונתיים, המסייעים לעיכול בריא. סיבים מוסיפים נפח לצואה, מקדמים יציאות קבועות ומונעים עצירות. הם מסייעים להפחתת נפיחות בבטן. זה מועיל בהעצמת אוכלוסיית חיידקי המעיים מועילים – מקדם מיקרוביום בריא במעיים.

תזונה ובריאות – עוד באותו נושא:

6. פעילות חיסונית משופרת: תפוחים הם מקור מצוין לויטמין C. ויטמין זה מהווה מקור מועיל המשפיע על מערכת חיסונית חזקה. ויטמין C ממריץ את הייצור של תאי דם לבנים, האחראים למלחמה בזיהומים ומחלות. צריכה קבועה של תפוחים יכולה לעזור לחזק את המערכת החיסונית ולהפחית את הסיכון למחלות שונות.

7. סיכון מופחת לסוגי סרטן מסוימים: נוגדי החמצון והפיטוכימיקלים המצויים בתפוחים נקשרו להפחתת הסיכון לסוגים מסוימים של סרטן. מחקרים הראו שצריכת תפוחים קשורה לירידה בסיכון לסרטן ריאות, מעי גס וסרטן השד. תכולת הסיבים הגבוהה בתפוחים מסייעת גם בשמירה על מערכת עיכול בריאה, שיכולה לסייע במניעת סרטן המעי הגס.

8. תפוחים יכולים להועיל לבריאות העור: ראשית תפוחים כוללים הרבה מים באופן שמשפיע על לחות הגוף והעור. הם עשירים בנוגדי חמצון, כמו ויטמין C ופיטוכימיקלים, שמגנים מפני מתח חמצוני והזדקנות מוקדמת. ויטמין C בתפוחים תומך בייצור קולגן. הקולגן שומר על גמישות העור. לצד האינדקס הגליקמי הנמוך, הפלבנואידים בתפוחים מפחיתים דלקתיות ועשויים להרגיע את העור ולהאט התפרצויות מחלות עור כמו אקנה.  בנוסף, הסיבים ונוגדי החמצון בתפוחים תומכים בתהליכי ניקוי רעלים טבעיים, תוך תועלת עקיפה לבריאות העור.

ומה החסרונות של תפוחים? למרות תועלותיו המרובות, יש מי שתפוחים עשויים דווקא לא להועיל לו אלא לגרום לתופעות וחסרונות. החסרונות של תפוחים הם מועטים. בין החסרונות שלו נמנה אנשים הסובלים מאלרגיה לתפוחים, סוכר – קלוריות שבהם, נפיחות, טפילים בפירות, חומרי הדברה ודונג מלאכותי שלעתים מוסיפים על קליפתו. לצד זה היתרונות רבים ומגוונים. אם הינכם סובלים ממצבים רפואיים או תסמינים, פנו לרופא המטפל להתאמת התפריט לתרופות, הטיפולים, התסמינים והמצבים המאפיינים אתכם.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן